Bildtråd?

Vill du ha en stor bildtråd, eller många små?

  • Ja, jag vill ha en nålad storabarnbildstråd

    Röster: 19 61,3%
  • Nej, jag tycker det är bra med en massa små bildtrådar

    Röster: 12 38,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    31
  • Omröstning stängd .

ullo

Trådstartare
Det har inkommit kommentarer om att det är lite mycket bildtrådar i omlopp, och jag är benägen att hålla med.

Jag skulle därför vilja föreslå att jag nålar en "Stora barnbildstråden" där alla får posta sina underverksbilder i mängd, för intresserade att frossa i. Eventuellt skulle det kunna bli en ny per halvår/år om/när den blir för stor.

Jag vill även nåla gravmagetråden.

Kommentarer?


/moderatorn
 
Sv: Bildtråd?

jag tycker absolut att en nålad tråd för alla bebisbilder skulle vara bra.

En nålad för magarna är också bra.

Jag tycker om detta forum, men det blir rätt tråkigt när det är översållat av "titta på min bebis" trådar - då blir det svårt att hitta de intressanta trådarna.

Klart att folk vill visa underverken och de skall man få, men en tråd räcker liksom.
 
Sv: Bildtråd?

Ja! En tråd tycker jag räcker gott och väl. Tycker också det blir många trådar annars.

Jag vill se massa bebisbilder! :love:
 
Sv: Bildtråd?

Det spelar mej ingen roll egentligen, men kan det inte se konstigt ut med tomtebilder mitt i sommaren?

Gravmagetråden får du gärna nåla, ibland är den lite svår att hitta. Likaså "vem är gravid just nu" tråden eller vad den heter.
 
Sv: Bildtråd?

Det är väl mycket fokus på bebisar här. De kanske ska få en egen tråd, de allra spädaste under året t ex?
 
Sv: Bildtråd?

Risken är väl att den nålade bildtråden blir lång och svåröverskådlig? En del långa trådar blir ju så krångliga att försöka hitta de nyasta inläggen i osv.
 
Sv: Bildtråd?

Det kanske borde finnas en nålad "kan jag vara gravid"-tråd?

Jag är inte spydig eller nåt, men minst en gång i veckan dyker det upp nya såna.
 
Sv: Bildtråd?

Jag kan tycka att det skulle vara bra med en stor bildtråd, där man kan visa spontana bilder man tagit, utan teman. Sådana trånar finns det så gott om.

Men som t.ex. tråden med tomtebebisar har ju ett speciellt tema, likaså den med barn och djur. Ska de verkligen också ingå i den nålade tråden? Då blir ju de bilderna väldigt svåra att överblicka.

Att nåla gravidmagetråden tycker jag är en bra idé.
 
Sv: Bildtråd?

Jag tycker om detta forum, men det blir rätt tråkigt när det är översållat av "titta på min bebis" trådar - då blir det svårt att hitta de intressanta trådarna.

Och det är just dom trådarna jag tycker är intressanta :idea: Alla tycker olika.

Men jag håller med om att det har varit väldigt många bildtrådar de senaste veckorna, så en nålad sådan vore väl bra.
 
Sv: Bildtråd?

Det kanske borde finnas en nålad "kan jag vara gravid"-tråd?

Jag är inte spydig eller nåt, men minst en gång i veckan dyker det upp nya såna.


Kanske borde det finnas en nålad "Tror du att du är gravid - läs detta!" -tråd :idea:

Och så raddar man upp symptomen och alla eventuella orsaker och teorier och sedan avslutar man med "Köp ett gravtest och sluta spekulera" :D
 
Sv: Bildtråd?

Kanske borde det finnas en nålad "Tror du att du är gravid - läs detta!" -tråd :idea:

Och så raddar man upp symptomen och alla eventuella orsaker och teorier och sedan avslutar man med "Köp ett gravtest och sluta spekulera" :D

Hehe ja typ. Fair enough om vi hade kunnat göra något för att hjälpa dem, men hur ska vi kunna veta om folk är gravida eller inte? :D

Orsak: sex
teori: instoppad i vagina på något sätt, ejakulerat
sammanfattning: kan vara gravid

Och jag ÄLSKAR alla bildtrådar som är här, och om man har en ny bebis som man vill visa upp vill man kanske inte lägga den på sidan 385 i en gammal tråd där ingen tittar. Man vill nog mer skrika "TITTA PÅ VÄRLDENS SÖTASTE BEBIS"

Dessutom är det inte så mycket action på detta forumet jämfört med t ex senior, där trådarna ligger på första sidan i ungefär en minut, så det är mindre risk att folk missar trådar här.
 
Sv: Bildtråd?

Tycker också det är kul med alla bebisbilder!

Men tycker samtidigt det hade varit bra om det fanns en gemensam tråd för "allmänna" bilder, och så kan man starta en ny tråd om gäller ett särskilt tema, typ tomtebilder.

Föredrar också trådar som har en allmän relevans som fler kan posta i, typ "busnisse"-tråden eller "barn och djur" framför "titta på just MIN bebis"-tråd. Sedan kan man ju alltid tänka efter före och se om det redan finns en tråd som berör det man tänkt skriva i, så behöver man kanske inte starta en ny likadan :idea:
 
Sv: Bildtråd?

Jag tror att om man gör en bildtråd, ungefär som på avel - årets föl tråd - så kommer det att funka, dessutom så slipper man bläddra sida upp och sida ner med "åhh så gullig" kommentarer.
 
Sv: Bildtråd?

Tycker det skulle vara bra med en bildtråd där man kan lägga in bilder på sina bebisar. Skillnad är när barnet är nyfött, då kan man ju lägga in en bild på bebisen i en tråd där man berättar om att underverket kommit till världen och om förlossningen och dyl.
 
Sv: Bildtråd?

En tråd är numera nålad för barnbilder! IrpaSnirpa är den lyckliga skaparen av den tråden.

Gravidmagartråden är också nålad.

Och så funderar jag på hur jag kan nåla upp en "Kan du vara gravid?"-tråd... Funkar liksom inte att ta en av de som redan är postade utan den måste ha en mer neutral start, kanske med sammanfattning från diverse trådar som redan finns. Jaja, jag återkommer i det ämnet!


/moderatorn
 
Sv: Bildtråd?

Risken är väl att den nålade bildtråden blir lång och svåröverskådlig? En del långa trådar blir ju så krångliga att försöka hitta de nyasta inläggen i osv.
men det finns ju en utmärkt liten knapp för det!
visa första olästa:
firstnew.gif
typ överst i tråden tar en snabbt till det första inlägget som kommit till sen man var i tråden senast :idea:
 
Sv: Bildtråd?

Jätte bra :bow:

-Gravid misstankar
-Gravidmagar
-BF-tråden
-Eftermagar
-Stora bild-tråden


Ser jag gärna nålade. Sen älskar jag bildtrådar och jag vill i alla fall starta en egen med bilder när Rasmus kan gå :D
 
Sv: Bildtråd?

Det leder ju till nästa fråga:
Hur många trådar kan man ha nålade utan att det stör?

Tre känns som en absolut maxgräns för mig, sen blir det bara en massa scrollande, speciellt då för alla som inte är aktiv i barnverkstaden, utan som har större barn som de vill disktutera runt.
 
Sv: Bildtråd?

Ja om man ser på vissa forum, vet inte om det är hästhantering eller hästvård där de har 10 nålade.... Det känns lite mycket.

"Kan jag vara gravid" tråd kanske känns lite taskigt ändå, fast ändå ungefär samma som "är jag för lång för min ponny"? Om det är så att folk verkligen inte VET om de är gravida så kanske de borde öva på lite biologi, men om de skriver för att de är oroliga så kanske inte en "kan jag vara gravid" tråd hjälper egentligen...

För det enda vi säger i tråden är "testa dej så vet du" och sen "hur gick det" och det är ju inte så lönt att nåla det...

BF tråden däremot får gärna nålas, den är ju inte aktuell hela tiden och ganska svår att hitta om man inte vet att den finns.
 
Sv: Bildtråd?

Det är if sant, och har man vart länge i gravidmagar tråden så kan man nog leta upp efter magar tråden sen om man vill det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 055
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 446
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 510
Senast: hollypolly
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 886
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp