Bildtråd valpar

Sv: Bildtråd valpar

pulkan skrev:
Åh faraohundar :love: Var jätteinne på att skaffa en sån när jag var mindre, hehe. Nisse var jättefin!

Tack! Ja han är fin. Han blev faktiskt tredje vinstrikaste Faraohundshane förra året...bara två poäng efter tvåan *skryt* :banana:

Naken hundar är ju jätte söta!!!!! :love: Pudlar med för den delen.

Finns så många söta valpar, går inte att plocka ut de sötaste :)

Schäfer, Finskspets å cavaliare e så klart sötast:P

Hade jag valt hund efter utseende så ligger Farohund, korthårig Podenco och Afghan (en viss färg iaf) i topp! Men det finns ju mer därtill... ;)

Som valpar tycker jag Skotska Hjorthundar är bedåååårande, uppsynen är fantastiskt charmig och så långa lurviga ostyriga ben, som ett föl fast med geleben à la tarantella! :D

Naturligtvis tycker jag min egen ras whippet också har söta valpuppsyner, men hjorthunden vinner för mig. Ska se om jag hittar något foto att sno från någon...

http://www.askhult.com/agnes6mf.jpg

http://hem.passagen.se/twyborn/valpkull.jpg

http://hem.passagen.se/manticorns/040718 nr 7 m.Fredricaopti.jpg

http://hem.passagen.se/manticorns/start1a.jpg

Ingen av fotona har egentligen riktigt lyckats fånga charmigheten, man måste se dem! :love:

Jadå, bilden syns. Riktigt cool hund :)
Var ute och gick med en sådan en gång, hon skrittade saakta men jag fick nästan småspringa för att hinna med :D

Lite off-topic..
Men vad är det för skillnad på Skotsk Hjorthund och Irländsk Varghund?

Snygg! Speciellt där vid äppelträdet.
Blå är nog den finaste färgen.. Önskar mig en blå staff med vita tecken :love:
BlueBandit1.jpg

Ujj, den såg ut som ett spöke!!!
Ser lite läskig ut tycker jag!

Jag har inte mkt till erfarenhet av raserna, mer än att jag ser dem på alla utställningar iom att de tillhör samma rasgrupp som mina.

Utseendemässigt är irländarna större och grövre, har en lite annordlunga kroppsform. En hjorthund ser lite mer ut som en greyhound med raggig päls. Enligt standarden ska dessa raser dock typmässigt likna varandra.

såhär beskrivs kort temperamentet på vinthundklubbens hemsida för hjorthund:
"Till temperamentet är hjorthunden vänlig och lättlärd. Den är foglig och godmodig. aldrig misstänksam, aggressiv eller nervös och uppträder med stilla värdighet."

Det finns mkt att läsa om varghundar på rasklubbens hemsida, de har en rolig "att leva med varghund" -sida:
"På toa blir det trångt, I sängen blir det trångt, men han makar sig snällt längst ned och ligger still. Bil får du skaffa större, barnen lär han att gå - de hänger sig helt sonika fast i pälsen och stultar iväg."
Missa inte fotoalbumet!

Personligen föredrar jag nog hjortisarna... de två jag träffat har varit vänliga, lugna, gosiga...

Senast ändrad:

Det är nog ögonen som gör det.. Det skulle vara finare om de var mörka. Men just kombinationen blått och vitt är superfint tycker jag :)

Ja, det har du nog rätt i.
Den var fin för övrigt!
Men på gd vill jag ha så lite vitt som möjligt.
Tack för att du tyckte hon var fin förresten! Glömde...

Har aldrig sett en blå staff innan.....
Cool, (lite läskiga ögon)

Nu fungerar inte min länk "gd-valp" längre.
Det är en alldeles fullvuxen lancashire heeler där!
Så det är inget konstigt om någon skulle tro det!

Hej

Är det din hund? Jag har en blå staff valp med vita tecken. Har oxo en röd brindle. Letar efter en blå staff till.

MVH Helene

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 226
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar