Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Åh sikken gobit !! Håller med vindvissla, han har verkligen fina drag.

Välkommen till världen lille Jack.

Stort grattis.

Åh men vad gullig du är :) man är ju något partisk hehe ;) ja tänk, äntligen! Som vi har kämpat och så många tårar jag har fällt innan det lyckades, men det var verkligen värt varenda tår! Och jag längtar redan till nästa gång :love: vilken häftig grej att föda barn alltså!! Skulle kunna föda hur många som helst :)

Haha ja eller hur är det häftigt! Kul att du fick en positiv upplevelse, det är inte alla som har turen att få det! (av förlossningen alltså) Jag önskar också att jag fick göra det en gång till, tyvärr tycker sambon det räcker :D

Gratulerar till sötnosen, och till att du fick en bra förlossning.
Så fin han är!

Åh, han är jättefin! Och han passar att heta Jack! Jag hade det som förslag på vårat kommande barn.

DSC_0181.jpg

:eek::eek: Jag får ont i magen bara av att se bilden, hur vågar du låta henne stå där själv? Jag skulle, redan några hundra meter före bron (?), se en handfull scenarier framför mig där sonen halkar/ramlar/sätter sig/slänger sig och drattar ner i vattnet med ankorna. :p

Men lyckliga äro de barn utan hönsmammor... :angel:

:eek::eek: Jag får ont i magen bara av att se bilden, hur vågar du låta henne stå där själv? Jag skulle, redan några hundra meter före bron (?), se en handfull scenarier framför mig där sonen halkar/ramlar/sätter sig/slänger sig och drattar ner i vattnet med ankorna. :p

Men lyckliga äro de barn utan hönsmammor... :angel:

Haha det man inte ser mår man dåligt över eller ?

Jag kan försäkra dig om att det inte fanns en chans alls att hon skulle hamna i vattnet eller ramla alls. Man kan gömma små pappor så dom inte syns.

Men nej du har rätt jag reagerar absolut inte 100-m före bron, im a bad mum :)

Fnissar.
Han ser verkligen ut att tänka : Crap, bäst att lägga till med en förvånande min. Som om J A G skulle nappa tomtarna !!

Haha vad bra, då kan jag pusta ut. ;) Jag menade inte alls att du är slarvig/otänksam, det var en (underförstådd) ";)" efter "hur vågar du..".

Inomhus får sonen leka nästan hur han vill, men ute ser jag faror överallt. :confused:

Man ska vara vaksam som förälder för det finns faror för dom små. Men som jag ser det är faran som störst när dom gör något helt oövervakat och inte när man matar fåglar medan pappa håller i benen ;-)

Här hemma är det så barnsäkrat så här kan jag koppla av. Sitta och dricka kaffe i köket, medan E leker i sitt rum osv. Men ute och hos andra får man hålla ett vaksamt öga alltid ( the third eye ) =)

kl

Min lusseflickor idag innan vi gick till dagis och hade luciatåg.
CIMG3279.jpg

Alice
CIMG3273.jpg

Vera
CIMG3274.jpg

Efter bjöds det på pepparkakor
CIMG3319.jpg

Premiär för oss här då :)
Vattnet gick i fredags morse och han kom ut söndag den 5:e kl 03:58.
51 cm lång och 3718 g.
Han har fått gulsot stackarn, så nu går vi på kontroll varje dag för att kontrollera värdena. kan bero på att han har en blodbula i huvudet sedan förlossningen tydligen..
Här är min lilla Jack :love::love::love:

154319_471141951282_720616282_6294554_1997539_n.jpg

Men gud vilken söt unge :) Tänk att det känns som igår då jag såg dig i tråden med liten mage!
Nu längtar jag massor tills min tur! Bra dag att komma på också ;)
Å jag har köpt likadan body från mitt jobb :d

Tack! Ja det känns som igår.. Lite sorgligt känns det allt, det är tomt i magen! Fast jag föredrar att ha honom utanför hehe :) men jag längtar tills jag får göra om det!
Imorgon blir han en vecka redan och idag trillade navelsträngen av, vad fort det går!
När var det du skulle ha?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar