Bildtråd skruttarna #6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd skruttarna #6!

Tack alla, så snälla ni är! :love:
Vindvissla: det är en studioblixt med en DIY-snoot (kartong och maskeringstejp :D ) högt upp till höger riktad neråt, samt några lysrör i taket (var tredje, bilden är tagen i ridhuset).
Bländarvärdet var på 5 har jag för mig, iso 200, slutartid 250.
I efterhand har jag ljusat upp mitten och mörkat ner kanterna lite, men inte så mycket, utan ljuset är centrerat till mitten av bilden även utan Photoshop.

Lite bilder fran gardagen i pulkabacken

bild-372_120166099.jpg

bild-383_120166734.jpg

bild-399_120166815.jpg

Maja sov gott hela tiden

bild-398_120166549.jpg

bild-378_120166213.jpg

*kl*

Många fina bilder på söta barn.

Här är mina 2 små troll plus världens bästa Maskot:D
(plus lite av mig bakom ponnyn;) ska bli årets julkort, ska bara försöka fiffla bort mig själv...)

DSC_0383.jpg

Förlåt mig, men det här är buke så ingen blir väl förvånad - hur fasen sitter nosgrimman? ;)

ha ha, ja du, det kan man undra, 4 storlekar för stor ungefär och håltången som bortblåst;). Glömde bort att den satt så taskigt, då hade jag aldrig visat bilden på buke iallafall.

Ber om ursäkt för att jag visar en så grotesk bild på vår stackars plågade ponny:bow:

Ja, ponnyn såg väldigt lidande ut :mad:

Det var en jättefin bild, men jag var bara tvungen att fråga :D

kl

En bild på min sockersöta Maja bebis som blir 3 månader på torsdag

En bild på min sockersöta My älskling som är 22 månader, men själv anser sig vara betydligt äldre

och så en bild på mig och båda tjejerna (behöver jag säga att My absolut inte var på fotohumör ;))

och hela familjen

//Julia

Tack =) Man kan ju inte vara annat med två så fina töser! (jodå, man kan vara trött, frustrerad, uppgiven, sönderstressad, pank och ja... you name it:D)

Du, vad bär du/din sambo Maja i på sista bilden? Får inte riktigt ihop det i min trötta hjärna! Du har också två fantastiskt fina döttrar!

//Julia

Det är en Manduca, men jag drog ner axelbandet lite när jag tog kortet för annars sag man henne inte. Det var inte helt enkelt att fa henne att sitta bra med tjock overall, med babyinsatsen fick hon inte plats sa vi fick göra en egen variant men hon sov hela tiden sa hon satt nog bekvämt.

Jag är ocksa otroligt lycklig med mina fina tjejer, känner igen det du skriver precis. Sen skulle mkt annat kunna vara bättre, men Emilia och Maja skulle jag inte vilja ha "ogjorda" för ngt i hela världen.

Åhh lilla skruttmy, så söt och trumopen. Majasöt är mer lik dig än My redan från början.

Här har vi haft kalasvackert vinterväder, men kaaaallt ..

DSC_0188.jpg

Mata fåglarna
DSC_0182.jpg

DSC_0181.jpg

DSC_0179.jpg

Bonusbilder;
DSC_0174.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0196.jpg

Wow vad vackert! Fast det ser jättekallt ut. I Tipperary var det 2 grader varmt idag och snön är borta för länge sen.

Vad härligt det ser ut, vi har haft närmare 10 grader nu i tva dagar och snart är all snö borta men en san där härlig vinterdag hann vi fa.

*KL*

Lilla Mikaela som blir 7 månader i morgon fick prova att äta själv och det gick ganska bra om än väääääldigt kladdigt :D

DSC02110.JPG

Ja det är riktigt vackert ute nu. Kylan bekommer inte Ella ett dugg, men jag som inte har en Reimaoverall fröst faktiskt lite ..

Jag är lycklig över den stundande VITA julen dock..

Premiär för oss här då :)
Vattnet gick i fredags morse och han kom ut söndag den 5:e kl 03:58.
51 cm lång och 3718 g.
Han har fått gulsot stackarn, så nu går vi på kontroll varje dag för att kontrollera värdena. kan bero på att han har en blodbula i huvudet sedan förlossningen tydligen..
Här är min lilla Jack :love::love::love:

154319_471141951282_720616282_6294554_1997539_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 279
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 591
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar