*Bildtråd* på westernträns (och annan westernutrustning)!

Sv: *Bildtråd* på westernträns (och annan westernutrustning)!

Mitt westernträns
7002937.jpg

vart köper du läder ifrån?

Först köpte jag remmar från ett ställe i Arvika som sålde ut, för att testa lite. Har sedan skickat efter en 2,5 mm vegetabil sida (ca 20 kvf) i standardkvalitet från Tjäderläder. Är i tunnaste laget men blir bra dubbelt. Skickade även efter de viktigaste verktygen därifrån.

Tjäderläder sägs ibland vara dyra (men inte jämfört med rena hobbybutiker), men det är ganska lätt att beställa. Tog lite väl lång tid innan det kom bara, lädret var restat så jag bad dem vänta med alltihopa när de sa att det skulle komma om en vecka, men det tog längre tid än så. Betalade även för en katalog i höstas, de skulle trycka nya runt årsskiftet och skicka till mig då men jag har fortfarande inte sett till någon.

Finns andra som säljer läder billigare, men i många fall krävs det att man åker och handlar på plats och i stora mängder. Folk som håller på med lajv har ofta ganska bra koll på var man hittar läder, där kan du kanske hitta tips.

/Ida

Jag har köpt från slöjd-de***jer

Ska oxå ha grövre nästa gång så man slipper sy dubbelt :)

Här kan mitt träns skymtas :) vädigt enkelt, men jag gillar. Är förälskad i mitt bett :love: haha :rofl:

52114_1176982378.jpg

Här är mitt westernträns som jag inte hunnit använda än :)

Jag måste bara få lägga in en bild på mitt träns, som jag blev klar med i går. Det är första gången jag gör ett träns, så jag tycker det blev jätte bra, för att vara gjort en nybörjare.

showtrans.jpg

Skitsnyggt! :)

har du inga fler bilder?

Jätte snyggt!!!!!:love:

Önskar jag oxå var så händig så jag kunnde göra ett eget träns...:cry:

Liknande trådar

R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Raderad medlem 149524
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka