*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

NiraK skrev:
Vad tjänar du på att vara ironisk och otrevlig? Syftade både på ditt svar till mig tidigare och nu på ditt svar till Jessica..
Skärp dig och väx upp lite! :crazy: Man måste kunna ta kritik om man vill utvecklas. Det finns ingen anledning till att vara spydig och ironisk tillbaka.

Nirak

yeah right...som att jag skulle få annat än kritik av er två?

wiidow skrev:

Va? Skojar du? Hur gammal är du egentligen?
Men okej då.. du rider som en gud, du gör inga fel. Din häst går felfritt.. helt underbart bra!!! :bow: :bow:
Duger det? ;)

Nirak

NiraK skrev:
Va? Skojar du? Hur gammal är du egentligen?
Men okej då.. du rider som en gud, du gör inga fel. Din häst går felfritt.. helt underbart bra!!! :bow: :bow:
Duger det? ;)

Nirak

om jag inte får vara ironisk och spydig, varför är du du det? du är ju till synes äldre än mig, du ska ju föregå med gott exempel eller hur? och dessutom, när dom la upp den här tråden stod det uttryckligen att det inte skulle vara någon kritik emot någon..har jag fel?

Jag måste bara säga att om du lägger in ett inlägg på dig själv när du rider på barocktråden och skriver "varsågoda att analysera sönder" så får man skylla sig själv om man inte kan ta kritik.
Obs bara min åsikt.

Sshameless skrev:
Jag måste bara säga att om du lägger in ett inlägg på dig själv när du rider på barocktråden och skriver "varsågoda att analysera sönder" så får man skylla sig själv om man inte kan ta kritik.
Obs bara min åsikt.

Ja, det kan man ju tycka...

Nirak

wiidow skrev:

Ursäkta, missuppfattade ditt inlägg. Det stod "varsågod att analysera sönder"... trodde du ville ha konstruktiv kritik o därigenom utvecklas vidare. :crazy:

Men nu, såhär i efterhand, inser jag att du antagligen bara ville höra hur "underbart fint" du har fått din varmblodstravare att gå, vilket du antagligen får höra med jämna mellanrum. :angel:

Kan ju nämna att jag oxå för höra det ang min kallblodstravare o även min mamma får höra det ang sin bruksnordis, men det betyder ju inte att varken jag eller hon anser att vi kan sluta ta emot kritik o luta oss tillbaka. ;)

//Jessica

*KL*

Yeah!
Nu ska jag bidra med en ridbild!
Men det är en unghäst som bara har kommit till rida rakt fram i alla gångarter.
Ja hon är inkörd också:)
Ehum...nåt mer...fråga isf :)
1778879.jpg

Haha...och bara för att jag skrev att vi bara rider rakt fram så lägger jag in en bild på en volt...fast det var iofs bara för att lilla tokhästen villa klättra över snövallen ut på åkern...men det var visst ett jättedike innan det...det som göms i snö..

Sshameless skrev:
Obs bara min åsikt.

spelar de ngn roll om de är barocktråden eller...? eftersom du va så noga att anmärka på de..?

wiidow skrev:
kul att någon av er ens vågade svara på de andra jag skrev utan bara riktade in er på de sistnämnda..=/

Nu får du förklara närmare... hänger inte med...:confused:

//Jessica

Jessica skrev:

Jag tror inte att det är nån idé. Verkar som om användaren bara är ute efter att provocera. Det bästa är nog att försöka ignorera ;)

Nirak

NiraK skrev:
Jag tror inte att det är nån idé. Verkar som om användaren bara är ute efter att provocera. Det bästa är nog att försöka ignorera ;)

Nirak

Oki... då gör vi så... :crazy:

//Jessica

hästen ser trevlig ut med håller med nirak och jessica, den är framtung och du skulle behöva korta tyglarna,, fattar inta varför man rider på stång när hästen inte ser ut att vara färdig för det?

Lancet skrev:
hästen ser trevlig ut med håller med nirak och jessica, den är framtung och du skulle behöva korta tyglarna,, fattar inta varför man rider på stång när hästen inte ser ut att vara färdig för det?

jag trodde de optimala var om man kunde rida sin häst i form utan att ha strama tyglar..?

Jessica skrev:

//Jessica

enligt nirakoch dej var jag spydig, ironisk och omogen, att ni tydligen är så mogna märks inte då ni är äldre och förväntas föregå me gott exempel, ni är ju exakt likadana, om inte nirak är värre..=)

wiidow skrev:
enligt nirakoch dej var jag spydig, ironisk och omogen, att ni tydligen är så mogna märks inte då ni är äldre och förväntas föregå me gott exempel, ni är ju exakt likadana, om inte nirak är värre..=)

Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag aldrig skrivit så... har endast delgivit min åsikt ang dina ridbilder.

Det handlar inte om att korta tyglarna i förhållande till hästens mun utan snarare om att korta tyglarna o föra fram handen lika mycket som du kortar tyglarna... Men jag skulle nog vilja påsta att det räcker om du för fram handen... du har hästen på för kort tygel redan nu, den kryper bakom bettet, vilket antagligen beror på att han tycker stången är skarp.

Läs mer noggrannt så slipper du hetsa upp dig i onödan.

//Jessica

Ja det gör det med tanke på att det inte finns i närheten av så många kommentarer och åsikter om hur andras går i några av de andra forumen. Här inne går man in mer på detalj vad det kan bero på osv. I barockridning är man ju så fokuserad vid detaljer till skillnad från tex engelsk dressyr(alltså inte negativt menat då det är bra att fixa även minsta lilla i sin ridning!)
På barockforumet är många inlägg 1 mil långa om varenda minsta detalj och då kommenterar man allt...jag vet inte varför det är så på barockforumet men det är väldigt långa svar här iaf.(inte heller illa menat!)
Mvh zandra

Jessica skrev:
Om du läser mina inlägg igen så ser du att jag aldrig skrivit så... har endast delgivit min åsikt ang dina ridbilder.

Det handlar inte om att korta tyglarna i förhållande till hästens mun utan snarare om att korta tyglarna o föra fram handen lika mycket som du kortar tyglarna... Men jag skulle nog vilja påsta att det räcker om du för fram handen... du har hästen på för kort tygel redan nu, den kryper bakom bettet, vilket antagligen beror på att han tycker stången är skarp.

Läs mer noggrannt så slipper du hetsa upp dig i onödan.

//Jessica

det underlättar ju och vara tydlig också..i vilken av bilderna menar du?

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: Pinus
·
IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
100
Senast: Rosett
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 400
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka