Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Såg dina fina hästar också i presentationstråden.Glorfindel skrev:Jätte fin häst och vad härligt det ser ut!![]()
Vad är det för stam på hästen?
Magdalena
idak skrev:Tack! Såg dina fina hästar också i presentationstråden.![]()
Min häst är e. Tand Troll u. Edolles Asta ue. Pål Best
Hon är född 2000 och jag köpte henne för ett år sedan. Hon fick en synskada på ena ögat som störde henne så hon enligt ägaren inte kunde bli någon travhäst. Han ville först slakta henne(!), men då fick jag nys om henne!![]()
Glorfindel skrev:Vad fint att du räddade henne från slakt!Skönt att hon slapp travet
Lustigt med Pål Best förresten det har min vallack som farfar.
Rumpnissen skrev:Jag utbildade en valack efter Pål Best i våras. Underbar häst.![]()
Rumpnissen skrev:Jag utbildade en valack efter Pål Best i våras. Underbar häst.![]()
evis skrev:Hihi, jag har bara erfarenhet av en sonson till Pål Best som var en av de svåraste hästar jag träffat. Mycket skygg men samtidigt ganska vass - det var en enmans-häst och jag hoppas han hittade rätt ägare till slut. Jobbade bara med honom i några månader på en praktikplats - men det var en läraktig häst, absolut, och extremt känslig.
Pål Best-arna har lite dåligt rykte - därmed inte sagt att det inte är bra hästar ändå, bara att ryktet säger annat. Kul att ni här på sidan har goda erfarenheter!
idak skrev:Min häst (ue: Pål Best) är inte heller en stor häst- och människoälskare. :smirk:
Ang. splashed white så är jag inte den kunnigaste precis, men enkelt förklarat är det det anlaget som kan ge stora vita tecken som stora bläsar, lyktor, höga strumpor osv. Pål Best är en stor nedärvare av det.
Vill du läsa mer om anlaget kolla denna tråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=5346560#post5346546
Hrannar skrev:Vilket charmtroll![]()
Men jag älskar min Tinker![]()
![]()