*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

HELT UNDERBART ATT SE!!! Vi har trots allt alla varit nybörjare (och lärde vi oss rida på sjuttiotalet hade vi alla Jofa-hjälmar, din har dock ett extra intressant färgval...) Jag blir så glad av att se ett bild som säger något, mycket bättre än en redigerad levad mot en fejkad solnedgång (kanske har med min avundsjuka att göra).

Go for it!

Takk for hyggelige komentarer!!!:)

Blir inspirert jeg!

T. Alsterfeldt: Han er veldig rolig å ri:) Egentlig en veldig tung (700 kg) kjørehest, men er allikevel lettere enn både arabere jeg rir, og vanlige ridehester. Men noen dager føles det ut som å sitte på en fremtung ridskolehest med lim under hovene...

Han må være motivert psykisk for å arbeide, hvis ikke er det mye smartere å ri på tur...

Han brukes forresten også til tornerspel:D :D

Synes det er litt vanskelig å skrive her, da jeg ikke vet hvor mye dere forstår av norsken min... Men skal bidra med mitt så ofte jeg kan!!

Mvh Torill & Boz

Äsch, har de ändrat så det inte går längre.... då provar vi så här:

index.php

Vad glad du ser ut!!!:bump: :bump:

Härligt! Jag blir ridsugen fast det regnar och är ruggigt ute!

Tusen tack!!:bow:

Fin häst och du ser ut att ha en bra balans i din sits!
Du följer hästen i dess rörelse!

Vilket proffsigt bildspel!!
Ni ser ut att trivas ypperligt med varandra!

Ni ser verkligen ut som två fåntrattar på den bilden där du skriver att ni inte riktigt förstod...:p :p
Samma min på bägge två, det är samspel det!! Allvarligt.

Det är få förunnat att växa ihop som ni verkar ha gjort!! :bow:

Vad duktig du är!! :bow: :bow: Härliga bakben hästen har på bild nr 1! :d

Nirak

Vilket proffsigt bildspel!!
Ni ser ut att trivas ypperligt med varandra!

Ni ser verkligen ut som två fåntrattar på den bilden där du skriver att ni inte riktigt förstod...:p :p
Samma min på bägge två, det är samspel det!! Allvarligt.

Det är få förunnat att växa ihop som ni verkar ha gjort!! :bow:

Såg ut som fåntrattar? Det kan man säga, att vi nog VAR också... Men när poletten trillade ner, var det ROLIGT.

Precis som det SKA vara roligt att rida. Trots att det, varit mkt "Famekänsla" á la "blod, svett och tårar", har jag valt att möta "min strid" med humor. Jag har alltid fått höra att jag HAR humor, är glad och pratsam. Det är därför jag ofta har smileysar, skojar och skämtar... Men under allt, finns ett uns... och inte så litet uns... utan ett TON av allvar.

Damen är inte alltid lika lätt och rolig att jobba... och det är inte kurser/clinics och tränarridning sju dagar i veckan... För DÅ hade det varit "piece of a cake". Härom veckan, var hon billig... När jag försökte vara snäll och rida ut på en långtur varpå hon försökte bocka av mig på en stubbåker, hoppa dike och jag vet inte allt... Det hela slutade med att jag hoppade av och LEDDE henne hela den skogstur JAG önskat rida... 7 km tog, en timme och 25 minuter... Sedan ställde jag Tima på stallgången där hon inte såg de andra hästarna i hagen, hon hade fortfarande ridutrustning på. Jag mockade och sedan red jag på stubbåkern en timme efter det... Behöver jag säga, att jag var ledbruten på kvällen? Och då ska man tänka på att min dam är 22 år gammal. Så de som inte vågar köpa hästar som är 18 år, för att de är gamla, ska nog tänka om... med tanke på att stallkompisen han är 25 år, busar, brallar, passagerar och gör galoppombyten i varannat, när han inte går "gubblektion" på ridskolan med husse på lördagar.

Tack för berömmet :bow: . Jag ska försöka göra ett färskare bildspel snart... Jag har ju lite fler kurser sen dess.

Mvh

IngelaH

Senast ändrad:

Ja, gör det!! :bump:
Kul att följa era framsteg!!

Du låter ödmjuk inför rdiningen och dig själv, det uppskattar jag oerhört mycket.

Man börjar lära "känna" er "tanter" här på Buke nu tycker jag, och med tiden ändrar man uppfattning om de flesta.
Det har hänt mig många gånger senaste veckan. :o

Lycka till me din mysiga pålla :love:

jag tror vi hajjar

Jag förstår norska, men pratar inte så bra - kan deffinitift inte stava norska.

jag har själv en modern oldenburg (kanske märks på min avatar) skall lägga in bild.
När jag var barn så var oldengurg en vagnshäst och lite oädel
nu är många topphingast inskriva i den stamboken, och nu borde man egentligen tala om tyskt halvblod.
Hon har det mesta i stamtavlan

KopiaavBild028.jpg

Tiffany K 2 år - därav ingen ridbild

Senast ändrad:

Vad glad du ser ut!!!:bump: :bump:

Härligt! Jag blir ridsugen fast det regnar och är ruggigt ute!

Tusen tack!!:bow:

Fin häst och du ser ut att ha en bra balans i din sits!
Du följer hästen i dess rörelse!

Tack! Det gjorde mig glad att läsa :D

Susan: En litt annen type enn min ja! Flott er hun:) :)

Min er av den gamle gode typen 100% Oldenburgerblod, født i danmark. Var et rehabiliteringsobjekt, da hen hadde hatt en meget tøff oppvekst i Danmark. Var redd det meste egentlig.

Legger ut litt flere bilder jeg...;)

Fosenferie2006071.jpg

I bittløst (en hannoveransk nosrem...)

AnatomistudieBoz-01-110606.jpg

En anatomi studie...

Fosenferie2006098.jpg

Bader med min sambo...

2006018.jpg

På tornerspelsbanen

Mvh Torill & Boz

elaphesitula.jpg

Det är himla svårt att få till det här med ridbilder när familjemedlemmarna trilskas... Bidrar med en bild på nya kallblodsdamen sålänge.

Åhh!! Hon ser ut som en sagohäst som kommit ut ur trollskogen!!

Jättevacker!!:love:

hsttor1.jpg

Här kommer en bild på min andra häst, min favoritkille.. ;)

Ingen ridbild, men fin posering...

Här kommer en bild på mej oh min lille kille som är i början av sin utbildning. (Jag vet min sits är kass men jag är medveten om det och jobbar på den:crazy: )
4667319.jpg

Hur gör man för att visa bilden direkt i inlägget eller åtminstonde visas större??:confused:

Kunde inte något "th" som jag tror det stod nåt om i tidigare inlägg

Här e bilder på mig o medryttarponnyn på förra AR-kursen...bilden e lite "ihopmosad", datorns fel...:crazy:
Är mitt i lättridningen i traven om de ser lite konstigt ut:angel:
Va snälla om ni vill kritisera...:angel:

4670111.jpg

4670109.jpg

4670108.jpg

*KL*

Drog med mig brorsan ut idag för att ta lite kort. Pålle var lite trött då jag red igår också, men overall gick det bra :)

pic33.jpg

(galoppen har vi ganska nyligen börjat med och en dag som denna när han var lite trött skjöt han mig ur sadeln de flesta fattningarna.. som här, vilket får de földverkningar som syns här :crazy: )

pic34.jpg

pic35.jpg

Du sitter väldigt snett på alla bilder- varför?

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Squie
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 489
Senast: Badger
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 021
Senast: fio
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka