Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???
Jag har också en fråga, som gäller din sits, som jag har tänkt på när jag sett dina bilder. Hoppas det är ok? Gäller även en del andra som jag sett bilder på här så jag antar det är en tanke,som jag inte förstår.
Det är att du har "islandsläder" tycker jag det ser ut som, dvs väldigt långa läder och benen mycket utåt. Jag får en känsla av att du som jag har ganska smala höfter (jag är inte smal f ö men benstommen är sån att jag har "pojkhöfter, även efter 3 barn)
I sadlar som är för breda i midjan hamnar jag lätt rätt ut med benen, ( känns som du på bilderna), om jag ska försöka sitta rätt.
Jag har alltså fått leta sadlar som inte är bär breda och sen har jag dessustom stigläderspännet nere vid stigbygeln vilket spara ett par cm totalt till.
Sen längden på lädren ser jobbigt ut, som jag känner mej på islandshäst, undra på att hästen skjuter iväg dej i galopp
.
När jag senstt red en isis och den bråkade blev det ju ett helt annat sätt att försöka få kontroll än när jag rider annars. Det tog en stund att hitta.
Är det medvetet du sitter med de lädren o benen i den positionen eller pga något som inte stämmer? Det ser ju inte ut som om du har en isis? För mej ser det spänt ut, fast det inte skulle behöva vara det för mycket annat ser så trevligt ut hos er.