Bildtråd igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

pigleton

Trådstartare
Har fått hem barnens dagis/skolfoton och kan ju som den stolta mamma jag är inte låta bli att visa upp mina änglar.
På Mirandas bild kan jag knappt se längre var skadorna varit, det känns så fantastiskt. Jag är så tacksam över den ängel som vakat över henne. :love: :love: :love:
Miranda05.jpg


Viktor är ju lite tandlös, han slog ut den ena när han var tre år och fick sedan dra ut den andra pga skador som blev när den första rök. Dock ser vi att tänderna kommer nu. :love: :love: :love:
Viktor05.jpg


Bilderna är ju lite stora men det får gå ändå :)
 
Sv: Bildtråd igen

Söta barn du har.
Mina skulle nog slå ihjäl mig om jag la upp deras skolkort:D
Vad hade hänt din dotter?
 
Sv: Bildtråd igen

För lite drygt ett år sedan blev hon brännskadad då hon fick en liter hett vatten över sig. Hon brände huvudet, bröstet, magen och båda armarna. Vi låg tre veckor på BRIVA(brännskadeintensiven) i Uppsala.

Under tiden där fick vi massor av stöttning härifrån och Cetzyboy och MagicMadonna kom och hälsade på oss med en jättenalle!!! :love:
 
Sv: Bildtråd igen

hm får väl hem och scanna in dotterns kort från dagis. Tyvärr är jag inte så jättenöjd då sambon inte fixade håret (hon är trots allt sötast i tofs ;) och tog på den hemska polkagrisklänningen ;)
 
Sv: Bildtråd igen

Smulan75 skrev:
hm får väl hem och scanna in dotterns kort från dagis. Tyvärr är jag inte så jättenöjd då sambon inte fixade håret (hon är trots allt sötast i tofs ;) och tog på den hemska polkagrisklänningen ;)

När det är fotografering lämnar jag inget åt slumpen..Jag tar befälet och ser till att allt blir så bra det bara kan. Jag pratar med dagispersonal och lärare om klädbyten, frisyrer, tvättning av ansikte (ifall de äter innan de ska ta korten)....

Okej, jag är bara för mycket;)
 
Sv: Bildtråd igen

När Mirandas kort togs var hon hos sin pappa så då kunde jag inte göra nåt åt saken, är innerligt tacksam att han åtminstone satte upp håret i tofsar. Dock är jag INTE glad på att han tog henne till frisören som klippte upp håret uppepå huvudet på henne så att hon fick det där spretet som blir ovanför tofsarna nu. Hon hade innan så långt att man kunde kamma in allt hår i tofsarna och det hade vi sparat sen förra året då de rakade av allt i samband med olyckan.

Sonens fotografering hade jag totalt glömt bort så efter omständigheterna är jag mycket nöjd :)
 
Sv: Bildtråd igen

Fina ungar du har pigleton :D
Här är min lilla prickiga Linn med sina ekorrkinder, två månader gammal ;)

IMG_4043.jpg


IMG_4216.jpg
 
Sv: Bildtråd igen

Skönt att se att fler än min dotter är prickig! :)
 
Sv: Bildtråd igen

pigleton skrev:
När Mirandas kort togs var hon hos sin pappa så då kunde jag inte göra nåt åt saken, är innerligt tacksam att han åtminstone satte upp håret i tofsar. Dock är jag INTE glad på att han tog henne till frisören som klippte upp håret uppepå huvudet på henne så att hon fick det där spretet som blir ovanför tofsarna nu. Hon hade innan så långt att man kunde kamma in allt hår i tofsarna och det hade vi sparat sen förra året då de rakade av allt i samband med olyckan.

Sonens fotografering hade jag totalt glömt bort så efter omständigheterna är jag mycket nöjd :)

Det jag skrev hade inget att göra med bilderna på dina barn utan jag svarade Smulan75:o
Jag tycker att du ska vara jättenöjd med bilderna på dina barn, de är jättefina båda två:)
 
Sv: Bildtråd igen

Nej, jag menade inte så... sorry. Jag brukar också vara lite fanatisk med att allt ska vara bra, nu är bilderna som sådana jättefina så jag är absolut nöjd så. Men jag hade ännu hellre sett Miranda med sitt längre hår och Viktors lite mer fixat *s* Det var mer en reflektion över det du skrev än att jag reagerade på att det skulle vara kritik. :D

Apropå prickiga barn ... det går över! ;) Men de är ursöta även med prickar! :love:
 
Sv: Bildtråd igen

Och här är en bild på vårt prickiga ;) barn
051207009.jpg
 
Sv: Bildtråd igen

Vilka fantastiskt vackra barn du har och vilken tur att det gick så bra för din dotter, jag börjar nästan (inte nästan förresten) gråta når jag ser denna jättesöta flicka och tänker på att hon har råkat ut för en så allvarlig olycka.
 
Sv: Bildtråd igen

Tack!! :love:

Vendelay och Ulda... jösses vilka goingar ni har!! Man blir alldeles bebissjuk ju.
 
Sv: Bildtråd igen

Angelina skrev:
När det är fotografering lämnar jag inget åt slumpen..Jag tar befälet och ser till att allt blir så bra det bara kan. Jag pratar med dagispersonal och lärare om klädbyten, frisyrer, tvättning av ansikte (ifall de äter innan de ska ta korten)....

Okej, jag är bara för mycket;)

Ja då inser jag att jag har en del kvar att lära ;) Ärligt talat så var jag bara så lättad att jag slapp vara där när det skulle fotograferas :angel:

Tja nästa år kanske jag skärper mig, när jag lärt dottern att tofs i håret är kul att ha ;)
 
Sv: Bildtråd igen

pigleton skrev:
Nej, jag menade inte så... sorry. Jag brukar också vara lite fanatisk med att allt ska vara bra, nu är bilderna som sådana jättefina så jag är absolut nöjd så. Men jag hade ännu hellre sett Miranda med sitt längre hår och Viktors lite mer fixat *s* Det var mer en reflektion över det du skrev än att jag reagerade på att det skulle vara kritik. :D

Vad bra, jag var lite rädd att du trodde att jag kritiserade dina bilder...

*kram*
 
Sv: Bildtråd igen

*lån*

Får snart bredband, och då lär jag översvämma er med bilder på mitt underverk. Tog mig iaf tid att ladda upp en bild så här inför jul på Stina, 1½ månad och inte speciellt prickig! ;)

stina1001.jpg


Jenny
 
Sv: Bildtråd igen

Oj så gosig! :)

Går allt fortfarande bra med Stina? Sara är fortfarande världens snällaste och lugnaste. Jag var på mitt första mammagruppsmöte igår och fick nästan dåligt samvete för att jag haft det så lätt (dåligt samvete för att man trots det klagar ibland). Sara skriker ju nästan aldrig (definitivt aldrig utan en ganska tydlig anledning), somnar i egen säng, ammar kort och regelbundet, har börjat sova hela nätter och är glad och frisk. De andra tjejernas bebisar hade kolik, ammade hela kvällarna, åt jätteojämnt osv. Under hela mötet skreks och ammades det en hel del, men Sara, ja hon bara sov... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 611
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med...
2
Svar
30
· Visningar
3 428
Senast: vallhund
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 023
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 122

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp