Bildtråd 2010

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2010

Mätte häromdagen faktiskt, han är 157 cm nu:) Vågar inte säga vad han är i omkrets :angel:

Han kommer iallafall bli en superbra trailhäst, vi tränade lite igår kväll, och han klarar alla moment såsom bro, grind, upplyfta bommar, box, sidepass osv. galant:bump: Men detta är ju på hemmaplan, så vi måste iväg och träna lite på bortaplan oxå...

Va stor han har blivit :laugh: Kul att det går så bra för er!!

Jag var inne på det ett tag pga att jag trodde att jag inte skulle hinna med men har nu tänkt om. På Fredag börjar jag inridningen och är mycket nyfiken på hur det kommer kännas att sitta på honom efter 1 års väntan :p Däremot ska jag ringa herr Åman och fråga om han tycker jag ska sköta boskapsträningen själv via träningar hos honom eller om det är mer värt att skicka iväg honom till en duktig tränare några månader?

Jag är ju enormt rädd om min häst och inte för att vara elak men många utav våra duktigaste tränare är ju inte direkt i min viktklass 50-55 kg och Jack är liten (142) så jag är lite orolig med tanke på viktdelen, lägger man därtill sadelns vikt på runt 20 kg blir det en hel del så jag velar lite där också... men vi tar en dag i taget till att börja med :D

Det är ju lite svårare att hitta bra inridare när man har små hästar...
Det kommer säkert att gå kanonbra med inridningen! Ta det bara lungt så löser sig det mesta :) Finns inget roligare än att rida unghästar!! :D:bump:

Hur cool som helst och svarade direkt på alla signaler. Välbalanserad och stadig och framåtbjudningen är det inget fel på heller. Nu är det upp till mig att få det riktigt bra. Nu har min dotter ridit honom 2 dagar. På bilden var det första gången och idag red hon 20 min och provade stoppknappen och styrningen, gick kalasbra.

Och hon glömde ju en viktig del...HJÄLMEN! Men idag var hon duktig och lyssnade på sin kloka mor. Jag är förvisso själv van att rida utan men aldrig på unghästar eller hästar jag inte känner.

32230_1284999493638_1489658793_30594808_2485524_n.jpg

Åh, så fin han är! :love:
Va roligt att han är så cool! Det är verkligen guld värt! :)

KL*
Dagsfärska på min lilla!
31084374.jpg

Och här försöker vi smila bort all nervositet! :rofl:
31084375.jpg

31084376.jpg

Inte tokig din heller :p Det är underbart med trygga hästar som tar allt med ro

*kl*

Var på samma ställe som independent med mina två flickor!
Väldigt bra miljöträning för Enya som stimmade en liten stund när vi kom dit, Whopsie tyckte mest att allt var lattjo lajbans så hon smittade av sig på Enya tillsist och efter en kvart betade de sida vid sida som vanligt:)

Ruskigt nervös matte och uttråkad häst

Bonusbild på min lill-skrutt

Whaat?! Var du nervös? Du som såg så himla lugn ut! fast när man själv är nervös och stressad så ser man kanske inte riktigt klart? ;D
Dina båda är riktigt fina och dom skötte sig verkligen så himla trevligt! :love:

KL*
och här kommer fler från igår!
31090006.jpg

31090007.jpg

31090037.jpg

31090038.jpg

Tack :love: Jag är faktiskt väldigt nöjd över hur bra de uppförde sig, speciellt den lilla som var ute på äventyr för första gången!

Såg jag lugn ut? Skenet bedrar:rofl: Jag var avis på dig som skulle in så tidigt, du slapp våndas så länge!

Jag var verkligen så j*kla impad på dom! :love:

haha! Ja, jag var verkligen glad över att få starta först! Förra gången fick jag vänta ca 1,5 timmar och det var inte roligt alls! ;)

Elanor: naaajs tattoo!! :love:

Här kommer bilder på mina två nyförvärv som jag väntar på. Dom kommer från Iowa. Champagnefärgad hingst och mörkbrunt sto som är homozygot för svart.
33109_1276288793.jpg

58127_1276288795.jpg

43205_1276288795.jpg

89389_1276288786.jpg

23064_1276288788.jpg

Lite bilder från när jag lekte lite i paddocken i torsdags:

Första gången hon ser både boll och stubbe :D

31124076.jpg

31124080.jpg

31124089.jpg

31124090.jpg

Tack Bew :D Vill ha dom båda här nu....längtar så efter att få lära känna dom o se dom.

Det kan jag Verkligen forsta!!!!! Jag forvantar ju mig att du skall beratta Allt in i minsta lilla detalj nar de val har kommit hem! (*fniss*)

Aah, sådana bollar tycker min pålle är skitkul! Han dribblar den med frambenen och kickar till den och galopperar efter:D

haha! det gjorde min häst med, men vi måste pumpa den, för den är lite mjuk för att de ska kunna dribbla :P min kompis häst tog upp den i munnen, det såg jätteroligt ut :D

31124093.jpg

Nu har vi fått hem nya pollen. Kul med en rutinerad häst för en gångs skull:)

Lite bilder

31130372.jpg

31130374.jpg

31130378.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 033
Senast: Puffindog
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka