Bildkritik?

Sv: Bildkritik?

n639101863_192733_7416.jpg

WOW.
Det enda jag kan komma på som skulle kunna göra bilden bättre är:
1. ta av selen från hunden.
eller
2. byt ut hunden mot en fin saluki :angel:

Men det är ju selen som gör att han ser så stolt ut, han är ju så nöjd att han trots sina 12 år fortfarande orkar dra matte på fjället :p

Fast jag håller med dig att bilden skulle bli snyggare utan selen...

Bild 1: För mkt vitt och suddigt, hunden ser konstig ut. Det röd/vit randiga och det gröna i mitten stör
Bild 2: Super fin!! Fast klonar man bort de vita strecken i bakgrunden blir den ännu mjukare då de stjäl lite fokus av ögat.
Bild 3: Lite suddig på fel ställen tkr jag, ögat till vänster har tendensen till att bli en svart plump.
Bild 4 (länken): Härlig! Älskar det varma ljuset!
Bild 5: Rörig bild, nosen till vänster som sticker fram stör, likaså det vita grejset i bakgrunden (funderade först om det var hundens svans för en sekund) Tog även ett tag att se vad det till höger är, lite otydligt.
Bild 6: Gillar hunden skarpt, hade dock klippt bort det suddiga gräset i framkant, stör blicken för mig.

Mina högst oproffsiga tankar :p

Det var sannerligen ord och inga visor :o, jag får gå ut och öva mer helt enkelt.

Varför såg hunden på första bilden konstig ut? Västen tycker jag nästan är bäst på hela bilden, Charlie är stallägarens hund..och vart han än är så har han den förbannade västen på sig :D , fast jag tror att man måste ha ett personligare förhållande till hunden för att förstå charmen med det. Nåja, det vita i bakgrunden är ju snö..så det gick det definitivt inte att göra något åt;)

Tack för din kritik!!:laugh: Jätteintresant få andras infallsvinklar för visst vill man förbättra sig hela tiden och det gör man ju bara genom att få veta vad man kan göra bättre, glad nybörjare som man är:D Jag ska testa krypa på marken en massor nu hihi, och torka av linsen vore bra:p Är en del repor i den också sen valpen kom näääära....men ska köpa ett skydd nu snart:)

19482306.jpg
[/url][/IMG]

Detta är en annan bild ur serien 'valp vid sjö' och jag tror denna är bättre då jag inte använt mig utan zoomen så mycket som på första bilden jag la av, där flera störningsmoment fanns med:p

Stämmer med bildstorleken, kvalitéen är försämrad avsevärt vet inte riktigt vart jag ska ladda upp dem:confused:

Du kan ladda upp bilderna på photobucket.com, det förstör inte bilderna lika mycket. Men det viktigaste av allt om du vill ha bra bildkvalitet: förminska bilderna i något fotoprogram INNAN du laddar upp dem på någon hemsida.

NU börjar det likna något i bildväg!! :d
Bild 1 är underbar! Den är lite kall i färgerna bara. Ljusa upp den, minska det blåa i bilden lite och öka det röda lite så har du en kanonbra bild.

Bild 2 var underbar den med. Mycket bättre när det var mer utzoomat! samma som bild 1 ang färger. Hade du krupit ihop mer när du fotat där hade bilden varit helt lovely. Förövrigt älskar jag just det där skuttsteget som borzoien har där. Det är så typiskt "vild och glad lekande vinthund" och får mig att sitta med ett stort smile.

Lite nya bilder jag vill ha kritik på.

mammiga Waseem
DSC_1626copy.jpg

Knäppa, älskade Wahidah.
DSC_1564copy.jpg

Waqar visar att han är en saluki.
DSC_1552copy.jpg

Wahidah och Wesper.
DSC_1551copy.jpg

Har du eller någon annan bra tips på när man fotar hund med svart huvud? Jag lyckas alltid att få skugga eller att typ nosen inte syns, ää ska lägga in en bild så blir det lättare att förklara!

Känns som att det blir konstigt hur jag än står! När det är sol ute.

planen var att åka dit med loke och passa på att tävla lite, men det är nästan värt att släpa med minina för att om möjligt få ETT enda hyfsat foto på henne. det är nämligen en utmaning. hon blir så ful så fort kameran kommer fram.

ett urval:

1.
2.
3.

Det ÄR svårt att få svarta partier intressanta. Bra ljus är en enorm fördel. Prova kanske att fota lite snett framifrån för att få ut lite mer detaljer kring nospartiet. Sen kan kameran spela roll också-vad man får ut i bildkvalitén.

Den sista är görsnygg, går det månne att ljus upp lite på dom skuggade områdena? Det stör inte precis, men det skulle vara intressant att se hur det såg ut så.

Du får gärna leka lite med bilden om du vill. Själv är jag inte så vidare bra på sådant än ;)

Liknande trådar

Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
2 065
Senast: Kiwifrukt
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka