Bildkrångel via FTP

Fraggel_Tess

Trådstartare
Jag håller på att lägga upp en ny sida men har stött på ett konstigt problem. Vissa bilder jag vill lägga upp funkar knappt att ladda upp utan det blir en halv bild och testar jag en timme senare tja ibland får jag en helt fungerande bild. Det är ca hälften av alla bilder som ska upp på hemsidan som inte fungerar. Liksom FTP-programmet nästan hänger sig!

Någon som har en teori?
 
Sv: Bildkrångel via FTP

Menar du att du bara lyckas ladda upp halva bilden innan överföringen dör eller att det bara blir en halv bild när du försöker visa den? I vilket fall låter det som dålig ftp-server eller dålig uppkoppling från din sida. Kan testa något bättre program, t.ex. FlashFXP, och bara fortsätta där överföringen stannade.
 
Sv: Bildkrångel via FTP

Precis...Det är som om överföringen bara kollapsar men det är bara vid vissa bilder. Ska se om jag hittar något annat program!
 
Sv: Bildkrångel via FTP

Well, there's your problem ;) Ska köra binärt när det är bildfiler.
 
Sv: Bildkrångel via FTP

Jo jag kör binärt men det står ändå Error setting ascii mode när det krånglar...
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 402
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 228
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 768
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp