Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

16 veckor gammal huskatt med mycket perser i och även en gnutta skogis.

Har haft en liknande katt förut där båda föräldrarna var korsning perser/skogis. Många som förfasar sig över korsningar av detta slag men jag tycker de blir väldigt fina.

Min gamla kisse som jag tror att jag visat tidigare i denna tråden.
Mulle10.jpg

IMG_0779.jpg

Jag tror de flesta förfasar sig över att korsningar av detta slag sällan avlas fram med kunskap om tester och annat man bör göra. PKD och HCM på persersidan och HCM samt GSD IV på skogissidan.

Hahaha gud så länge jag var tvungen att kolla på toalettbilden innan jag förstod att katten inte var inuti toan :rofl:

Jag tror de flesta förfasar sig över att korsningar av detta slag sällan avlas fram med kunskap om tester och annat man bör göra. PKD och HCM på persersidan och HCM samt GSD IV på skogissidan.

Jag kan inget om sjukdomar men tycker det är illa nog att skapa fler huskatter då det redan svämmar över av oönskade sådan. Det lokala katthemmet hade veckan innan jul fått in över 40 katter på bara två veckor... :(

Åh hjälp vilken söt liten busunge! :love:

Våra katter använder sin (största) julklapp, och sen de fick den har de börjat använda sitt gamla träd mer också. Roligt!
katterna_zpsd6fe20ad.jpg

Nu är ju detta ingen avelstråd utan en bildtråd men jag håller naturligtvis med om att man ska veta vad man avlar på och varför. Ser inget större problem med korsningsavel om man avlar på friska djur och har en genomtänkt idé om vad man vill förbättra....och att det finns en marknad för att sälja.
Jag letade specifikt efter korsningar mellan just perser/skogis eftersom utseendet tilltalar mig och jag märker att jag inte är ensam om det.

Ooh mittenkatten med de underbara ögonen :love: Hade vi inte redan haft två så hade jag hämtat henne direkt. Fantastiskt fina katter!

Tack :)

Maylea är bokad sen innan hon var född i princip så tyvärr hade du inte kunnat hämta henne ändå :D

Bellis börjar bli stor tjej!

Bästa soffhörnet

262631_10151592422927542_805468834_n.jpg

Polaren Frans, de busar faktiskt med varandra nu.

64079_10151592422932542_1105692680_n.jpg

Börjar se vuxen ut i ansiktet

156462_10151592422982542_1872972051_n.jpg

*kl*

Presenterar mina två fröknar, 13 veckor gamla :love:

Stella (mamma ragdoll, pappa huskatt):
stellag.jpg

stella2x.jpg

Smulan (huskatt):
smulan2.jpg

smulan.jpg

Senast ändrad:

Måste bara bjuda på det här kortet. Vi bor på över 200 kvadrat, har fyra soffor och tre fåtöljer, en kattmöbel upp till taket, två elementsängar, två dubbelsängar, en enkelsäng och två hundkorgar. Ändå får man knappt plats i soffan ;)

386649_10151424150041159_1043152590_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2