Bilder på tävlingsutrustning!

MiniLi

Trådstartare
Släng upp bilder på er tävlingsutrustning!
Har fått födelsedagspengar för att uppdatera tävlingsgarderoben och behöver inspiration!

Vad har ni för modell och färg på kavaj?
Ridbyxor?
Schabrak?

Vad tycker ni är snyggast - vitt eller creme på ridbyxor/schabrak?
Svart/Grå/Brun/Marin kavaj?

:laugh:

Sv: Bilder på tävlingsutrustning!

Har tyvärr inga bilder.

Jag tycker att det känns lite "passé" med creme/champagnefärgade ridbyxor, var ju supermodernt ett tag men nu tycker jag inte alls det är snyggt. Så jag kör på vita ridbyxor, vit plastrong, vit skjorta, svart kavaj (klassisk modell, ett sprund, mycket viktigt när man tävlar dressyr ;) )

Schabrak har jag ett helt gäng vita med olika kantband och paspoiler som jag varierar mellan.

Jag har:

Pikeur diana kavaj i marint
Eurostar creme-färgade ridbyxor
königs grandgester-stövlar (petrie hampshire på bilden dock)
Roeckl vita handskar
KyraK ljusblå/creme-rutig skjorta
ELT siden-plastrong
Champion showring deluxe - hjälm. (Eurolite på bilden)

Det ser ut såhär:
DSC_1235.jpg

Eller så byter jag ut kavajen mot en svart gammal ylle-kavaj och ridbyxorna mot vita så ser det ut såhär:
DSC_0926-1.jpg

Ingen aning om modell eller märke :p Men den är svart.
Ska införhandla en ny, då den är för stor.

Ridbyxor?
Pikeur

Schabrak?
Mias

Vita ridbyxor och vitt schabrak.

Svart eller Marin på kavaj

20september721mindre.jpg

(Stella naffsade av en knapp precis innan prisutdelning det odjuret :mad::rofl:)
Foto; Maltise på buke

Har en svart kavaj av märket Jops (sammetskrage och guldpasspoal)

Ridbyxor?
Vita Dominoridbyxor

Schabrak?
Vitt med blått kantband och gul passpoal, älskar dem :love:

Beror helt på hästens färg. Tex lite mörkare brun (som Ruter Dam, det ekipaget har vaniljfärgat och är superläckra i det!). Tycker det är snyggast ihop med en marinblå kavaj.

Blä för grått! Okej med en snygg nyans om man tävlar en gråskimmel med matchande shabrak osv, men inte annars. Brunt tycker jag änsålänge inte är snyggt på kavajen, däremot snyggt på tex shabrak m.m.
Tycker svart är snyggast, sen marinblått med guldpasspoal på kragen som tvåa.

Svart Olympic Protector hjälm
Svart Christy´s London dressyrhatt
Vita handskar i alla sorter och olika märken (bla Equipage)
Vit plastrong, okänt märke (made in Germany :p )
Roberto Piacci(?) ridstövlar (hade innan Subirac)

På bilden kritstrecksrandig Jacson, annars helsvart Jacson. Ska bytas ut så fort jag hittar en kavaj med långa ärmar.

Ridbyxor?
Vita Three Crown Horse

Schabrak?
Vitt Dan Rider med guld passpoal

Vitt, ger det där lite extra vid tävling tycker jag.

Föredrar svart.

24197213.jpg

Jag har:
Pikeur Diana kavaj, svart så klart! Den är bra för den är lite längre och döljer min gigantiska bakdel :)
Vita ridbyxor Pikeur med låg midja.
Rosarandig ful skjorta från Jacson (vill ha en ny, kanske kommer tomten med en...)
Plastrong av okänt märke i siden.
Königs Grandgester stövlar.
Charles Owen showhat på huvudet, ser ut som en svamp med den på huvudet för den är så stor men det är den enda som sitter bra på mitt derforamde huvud

Hästen har ett vitt schabrak med flätad guldpasspoal eller ett vitt från dressyrringen.
Det ska vara vitt schabrak tycker jag.
Kavajen ska vara svart, möjligtvis kan man komma undan med en marinblå om hjälmen är marinblå också

Kavaj: Pikeur Diana, mörkblå

Ridbyxor: Pikeur Cindy, champagne

Schabrak: Sjöhagen, vitt med klubbtryck, annars brukar jag ha ett vitt Equiline med mörkblå och guldflätad passpoale.

Svart/mörkblå kavaj är snyggast till dressyr tycker jag
vitt eller cream/champagne på schabrak beroende på vilken färg hästen har

På den otydliga bilden har jag...

Kavaj: Pikeur Diana

Schabrak: Mias! :love: Vitt med mörkblått kantband och guldpasspoal.

Ridbyxor: Minns inte...:)

DSC_0010copy.jpg

Ridbyxor?
Schabrak?

:laugh:

Följer denna tråd med spänning!!! Jag har en massa grejer som jag vill köpa då jag inser att jag är sjukt omatchad på tävling...

Kavaj: Pikeur Epson = Hoppmodell :angel: Marinblå med ljusare krage i sammet och gult kantband. Vill ha Pikeur Diana, blå!

Ridbyxor: Ett par skitfula jacson, vita. Känns som pjamasbyxor.. Letar efter ett par champagnefärgade pikeur cindy, undrar hur den färgen är.

Schabrak: Champagnefärgat med blå och gul passpoal (sjöhagen): jättefint!

Jag är ju helt såld på champagne/creme i komb med blått. Tycker det är skitsnyggt fast min häst är ganska ljus brun... Hade svart kavaj förut men tyckte det såg ut som jag skulle på begravning...

Bild
http://www.facebook.com/photo.php?pid=1255976&l=17069&id=686641512

Jag är också jättesugen på creme/blått!
Creme är så snyggt på min mörkbruna, blir ett mycket mjukare intryck än vitt!
Egentligen skulle jag kanske vilja ha brun kavaj, älskar brunt! Men vet inte om jag vågar när man ska ut på dressyrbanorna :p

Jag köpte mina champagnefärgade Cindy på Mantorps Travshop. De kan ta hem efter beställning.
Fin häst by the way!

Avråder nog helst ifrån brun kavaj, har redan sett 1 ekipage som försökt sig på att ha brun tävlingsutrustning (kavaj, hjälm, stövlar, handskar, sadel, träns), resultatet var tyvärr inte roligt :crazy:. Det gick i all världens olika nyanser av brunt och gav ett väldigt spräckligt och amatörmässigt intryck tyvärr. Men visst, skulle man lyckas få ihopa det i samma, lite diskretare nyans, så skulle det kanske kunna bli ganska så trevligt :p. (Sj gillar jag verkligen brunt annars)

23751665.jpg

23849986.jpg

Kavaj: Svart Pikeur Diana
Ridbyxor: Vita helskodda Eurorider
Schabrak: Vitt Mias med vinröd kant och silver passpoal

Helt klart så är det snyggast med svart kavaj och hjälm och vita ridbyxor och schabrak..

OBS! Detta är egentligen postat av ORKIDE men det var lite problem med in och utloggning här..

Senast ändrad:

Tack!

PoC/Orkidé: (Ja jag blev lite förvånad bär POCs häst plötsligt var en skimmel.) Den hästen är ju iaf inte svårmatchad!!!

Har liiite beslutsångest...

Alt 1: vita ridbyxor, brun kavaj, brun hjälm (flera olika bruna nyanser), svarta ridstövlar. Hästen: brunt schabrak, brun huva (olika bruna nyanser, skitsnygg), bruna benskydd, brunt träns obrun sadel o martingal....

Blir det för mycket brunt???

Ska jag köra med brun sadel, träns, martingal o svart huva o schabrak i stället??

o svart hjälm o kavaj??

I dagsläget har jag marinblå kavaj, blå GPA hjälm, blå huva på pålle o vitt schabrak m blå/gul kant. bruna benskydd, brun sadel, brunt träns.

Vill fräscha upp oss båda känner jag :)

Hästen är vit !

Jag blev lika förvånad när jag tydligen postat i den här tråden...haha Kanske ska göra ett inlägg jag med bara för det! ;)

Ridbyxor: Roping Country tror jag, oskodda, oglamorösa! haha Vita...
Hjälm: Champion
Kavaj: Hawthorne, svart
Handskar: Roeckl, vita
Stövlar: Levad
Schabrak: Vanligt vitt från Horze, klubbens logga på ena sidan.

23907821.jpg

Sitter ju som en kråka på bilden men det var den enda där man såg utrustningen ordentligt...

Jag är sådär gammeldags att jag tycker det är snyggast med vitt och svart...

Håller med om att svart är väldigt snyggt. men om man brunt på sadel/träns, är inte blått/creme snyggare???

Hjälp mig!!!

Håller med om att svart är väldigt snyggt. men om man brunt på sadel/träns, är inte blått/creme snyggare???

Hjälp mig!!!

Jo, absolut! Det är skitsnyggt! :love: Svart är det lite begravningsvarning på tycker jag... ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Dressyr Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 362
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama