Bilder på tävlingsutrustning!

Sv: Bilder på tävlingsutrustning!

Släng upp bilder på er tävlingsutrustning!
Har fått födelsedagspengar för att uppdatera tävlingsgarderoben och behöver inspiration!

Vad har ni för modell och färg på kavaj?
Svart Eurostar med blå sammetskrage och guldpespoal
Ridbyxor?
Vita Carlskrona som visslar på sin sista sång..
Schabrak?
Vitt Mias med rak kant, blått kantband och guldpespoal

Vad tycker ni är snyggast - vitt eller creme på ridbyxor/schabrak?
VITT!!
Svart/Grå/Brun/Marin kavaj?
Svart eller Marin..

S6001305.jpg

jag har ett par vanliga vita ridbyxor från hööks oskodda , det tycker jag är skönast , och så har jag ett par blå tävlingsvantar oxå från hööks kavaj ska inhandlas troligen från kings eller hööks , jag vet inte riktigt . . tips ? helst runt 1.500-2000 eller billigare och jag har ett par chaps och jordhpurs (svarta) . men till jul ska jag köpa mera saker , som kavaj , kanske ett par stövlar , sadelvagn, benskydd , schabrak vitt allround /hoppascabrak , på tävling tycker jag det är snyggast med vita schabrak mer typ rött eller guld runt om .

Kavaj: pikeur diana
byxor: cavallo
stövlar: cavallo
hjälm: minns inte märke...den som såg minst ut som en champinjon:angel:
handskar: jacson
schabrak: Något vitt
kiladalens_080706.JPG

En silver kritstreckad marinblå Pikeur kavaj/ Skarlett

Ridbyxor?

Knäskodda Victor Hugo med hög midja, helt underbara! (Vet inte modell :() Har några andra till men dessa är favoriterna.

Schabrak?

Bara ett vanligt billigt från granngården som jag har broderat. Inte hittat det rätta än ;) Vit med marin och royal kantband

Vitt eller creme

Vitt tycker jag..

Marin

24832599.jpg

Hittade den här tråden och vill bidra lite:)

CRW Svart, "silver"knappar med kritsträcksränder sitter som en smäck:laugh:

Ridbyxor?

Helskodda dominobyxor, billiga men grymt bra för sitt pris

Schabrak?
-Vitt med brun och svart passpoal köpt på mässa för ett par år sedan.
-eller för att bryta av ibland har jag ett svart med guldpaspoal mest på klubbisarna,

Vitt eller creme

vitt är läckrast, vitt så det lyser:d

Gärna svart!

Så här har vi sett ut i år:D
DSC02435-1.jpg

inte så stor variation...

DSC02504-1.jpg

tack för oss:bump:

*kl*

Hjälm: svart sammet av ngt suspekt märke (ny står på inköpslistan)
Kavaj: svart Pikeur Diana
Skjorta:blå armlös Pikeur el en champagne Kyra K. Om det är riktigt varmt rider jag fram i linne och tar bara på plastrongen under kavajen.
Plastrong:vit basic med en SWB-plastrongnål.
Handskar: créme Jacson
Ridbyxor: créme Pikeur
Stövlar: Cavallo Talent

Häst:
Träns: Rundsytt Hansbo/OS, cremefärgad fodring på nosgrimman.
Schabrak: créme Hansbo

Jag gillar kombinationen svart/créme, det är lite mjukare än svart/vitt.

Här utan plastrong: (Gillar förresten inte riktigt hur kavajen sitter på mig framifrån, men ser bättre ut från sidan...)
21306332.jpg

21306008.jpg

Framridning i värme:
22360930.jpg

22028481.jpg

*kl*

Skulle också gärna se mer bilder eftersom det blir till att köpa ny garderob den dagen lillfisen är redo för tävlingsbanorna. Vill se bilder på bruna och grå kavajer - kom igen! Ingen som har?

Lutar lite åt det gråa hållet bara för att bryta det svart-marina tråket. Med brun häst kan brun kavaj nog bli lite mycket, även om jag älskar brunt.

*kl*

Har tyvärr ingen bra bild.. och så kommer jag inte åt min dator för närvarande heller... Då min häst är helvit med svart skinn så ser han nästan lite skitig ut om han har vitt.. Såå jag har löst det så här..

Hjälm/stövlar: svarta
Ridbyxor: vita, kommer inte ihåg märke
Kavaj: grå, Jacson
Schabrak: grått i samma färg som kavajen, olika märken

Svart utrustning på hästen.

Svarar på detta trots att jag igentligen är hoppryttare :angel:
Pikeur Diana, svart
Ridbyxor?
Pikeur, vita
Schabrak?
Mias, vitt
Vita ridbyxor och vitt schabrak.
Svart eller Marin på dressyrtävling!
Övrigt
Vita roeckl handskar, svarta Cavallo stövlar, rosa Pikeur skjorta svart JW hjälm.

24965513.jpg

Bild med kavajen på..

Horsestar, marinblå

Ridbyxor?
Vita copperfield

Schabrak?
ett vitt med guldpasspoal som jag köpte på hs-mässan i gbg

Gillar helvitt på ridbyxor och schabrak

Kavajen får vara vilken färg den vill, men är inte så förtjust i grått.

Har ingen bra bild, så här är en dålig:

Senast ändrad av en moderator:

Jag gillar vitt och svart! Jag har en svart Pikeurkavaj och vanliga vita ridbyxor. Saknar mina fantastiska ridstövlar som vaderna växte ur...

Den svarta brukade ha "Tyskland" när jag tävlade, eller ett vitt schabrak från Mias med dubbelt svart kantband, rakt hörn och gul passpoal. Men då var gult och svart "hans färger" också :D. Här med tyskland:

DSC04073om2.jpg

Den bruna hade ett vitt Mias-schabrak med brunt kantband, guld passpoal och nougatfärgat "extra" kantband. Så snyggt! :love:. Brukade även ha ett som var vitt/silver/marin/marin. Det var också snyggt!

PICT1965.jpg

jag håller själv på att uppdatera tävlingsutrustningen.. började för ett år sedan med ny grafitgrå kavaj. tanken var hoppbanorna, men med hästbyte så blir det nog dressyr, och jag som är frälst i grått funderar på att våga grått :devil:

såhär funderar vi på att se ut då
http://joizmeds.mittspejs.se/P1636180

Grafitgrå kavaj

svart hjälm med grå ventilation eller helfärgad grå vad tycker ni?

Har ett snyggt träns som passar honom, svart med grått foder, dessvärre passar inte pannbandet och jag funderar på V-format, men är frälst i diana-silvertränset och har sett att man kan köpa bara pannbandet. frågan är om det är tillåtet??? och om det rä det, är det att "sticka ut förmycket?" hade det variut mitt hbl hade jag tveklöst gjort det. men kommer rida en spansk, blir det förmycket "alternativt?" .
Tänkte att hubertus har ju svart och bruna träns i kombination. då borde man väl få ha grått och svart i blandning? eller?

vita ridbyxor

vitt shabrak med grått och grafitgrått kantband och silver pp.

tror dte var allt....?

Tror ni det kan bli snyggt eller kommer det bli förjävligt?

Jag(trots min dressyrinriktning :P) tycker du ska köra på grått! "Alla" är svartvita, det är kul med omväxling :)

Våga om du vill, jag vet inte hur det ser ut på häst :)

Vad har ni för modell och färg på kavaj? jag har en CRW, svart med "guldknappar" o sammetskrage. den är väl fin, men för stor i midjan för mig :devil: ska försöka sy in den för den sitter inge snyggt på mig :crazy:
Ridbyxor? ett par cremefärgade Pikeur Judy :love:
Schabrak? Horsesaver allroundschabrak, vitt. men ska köpa ett cremefärgat :)

Vad tycker ni är snyggast - vitt eller creme på ridbyxor/schabrak? både och är snyggt :d
Svart/Grå/Brun/Marin kavaj? det mesta kan vara snyggt bara man matchar bra :laugh: men jag kör på svart i dressyren. enklast så :p

såhär kan jag se ut.
6sept009.jpg

Kavaj: Pikeur Diana
Ridbyxor: För tillfället Back2Back
Hjälm: Charles Owen Wellington Classic
Stövlar: Cavallo Junior modell med extra långa ben
Schabrak: Vanligt vitt med blå och gul passpoal från Dressyrringen med den loggan på ena sidan
Skjorta: Nu bara en jacson. får min rosarutiga Pikeur i februari.
Plastrong: ?

Ingen bra bild just nu som jag har^^

*kl*

Marinblå Pikeur Epsom

Ridbyxor?

Har ett par uråldriga vita, tygskodda Goden Dress. Måste verkligen uppdatera mig här lite. Något för Göteborg Horse Show?

Schabrak?

Vit Anky-padd. Använder alltid Anky-padd eller kopia när jag rider (har flera olika)

Marin eller Svart tycker jag passar bäst på dressyrtävling. Där är jag extremt konservativ :)

Övrigt

Marinblå John Whitakerhjälm. Klassiska svarta Königsstövlar. Vita handskar typ Roeckl eller kopior (sliter ut handskar på nolltid så det varierar med märke).

Inte heller jag har något schysst foto.

kl
24601325.jpg

Hjälm: Svart CO/JW
Skjorta: Rosarandig Isabell Werth
Kavaj: Svart Sjöhagen wear
Ridbyxor: Jacson
Stövlar: Equi comfort
Sporrar: Globus
Handskar: Svarta Roeckl
Har oxå ett jättesött hårnät i svart spets med en liten guldhäst och min älskade platrongnål:
22662018.jpg

Står en hel del tävlingsutrustning på önskelistan: Ordentlig knytplastrong, vita Roeckl handskar, Svart Pikeur Diana kavaj, Vita Pikeur cindy byxor och ett par Petrie Anky elr. Königs Grandester.

Pikeur, grå med tunna blå rutor
Ridbyxor?
Okänt märke, men ska införskaffa nya när julklappspengarna kommit in ;)
Schabrak?
På bilden, okänt märke. Men har precis införskaffat ett MIAs schabrak (vitt med svarta kanter och silver-tråd)

Vitt :)
Svart, marin eller grå. Själv ska jag införskaffa en längre svart/marin kavaj då jag känner att min nyvarande Pikeur går mot hoppinriktningen :)

dscn4699-1_52187950.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 735
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Dressyr Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 362
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama