Bilder på svansar, tack!

I

Instant

Hur ser svansen ut om den är formad som 'sabel', 'skära' eller 'kroksvans'? :crazy:

Hoppas det är någon som har en bild. ;)

Sv: Bilder på svansar, tack!

Min hund har kroksvans, medfödd defekt som hon aldrig har haft bekymmer av. Det är som en extraled i slutet, man kan vika svansen i rät vinkel =) (klickbar bild)

Hur ser svansen ut om den är formad som 'sabel', 'skära' eller 'kroksvans'? :crazy:

Hoppas det är någon som har en bild. ;)

En sabelsvans torde vara:

_MG_2220.jpg

*Kl*

Vill lägga till 'grisknorr' till din lista:angel:;)

grissvans.jpg

//Gilly

wildas svans bärs som en skära. har tyvärr inga bra bilder på det. men domaren i vuxen ringen i växjö va ju stenhård på det ju. va många hundar som åkte ut pga svansen.

på ett ungefär såhär ser hennes svans ut.
http://www.pixbox.se/pic_show_id16049685.html

Så himla söt hund du har. :love:

Vår hunds svans ser ut ungefär så den med.

Jag har två kungspudlar en av dem har en knorr och det andre har nästan rak svans, jag vet inte varför?:S Men då kan jag säga att den men raksvans är bara valp så det kanske förändras:)

vilken kennel kommer dvärgpinschern ifrån?

Chevrolinas. Hon är en 7-månaders lite tik.

//Gilly

okej. vet du om det är exigorblod i henne?

yes, mormor är; Exigors Wonderful Winnie och mormorsfar är; Exigor's Nalle Newton

Ok, jo för är bara lite orolig för min lilla Dp's utställningsframtid då hon också har lite knorr på svansen. :crazy:

Det behöver du inte oroa dig för=)

Nästan alla Exigorhundar har knorrsvans och det är en känd kennel som det går bra för.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 379
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit