Bilder på svansar, tack!

Sv: Bilder på svansar, tack!

Okej=)
Kunde man gissa bara av att se svansen=)
Mamma har åxå en hund med exigorblod som åxå har knorrsvans

Det behöver du inte oroa dig för=)

Nästan alla Exigorhundar har knorrsvans och det är en känd kennel som det går bra för.

Instant syftar säkert på revideringen av rasstandarden som gäller from i år (tidigare stod det bara att svansen ska vara naturlig):

Svansen skall vara naturlig (okuperad). En svans som är formad
som en sabel eller skära eftersträvas.

Det står inget om att hunden inte får ha knorrsvans men de andra är att föredra, sen beror det bå hur domarna tolkar detta och hur viktiga de tycker att svansen är. I Växjö förra helgen har jag förstått att domaren var hård med hur svansen bars.

Ofta så får de hundar som har knorrsvans en för hög svansansättning än vad som står i rasstandarden. Inte alla med knorrsvans som har så men de flesta. Var säkert det domaren var hård med och inte hur själva svansen ser ut.

Aha. är inte så inne på DP längre=)

Bara mamma som har en drös utställningsvovvar.

Min dp är bara till sällskap.

Har bytt ras till Staffe=)

16228712.jpg

Ofta så får de hundar som har knorrsvans en för hög svansansättning än vad som står i rasstandarden. Inte alla med knorrsvans som har så men de flesta. Var säkert det domaren var hård med och inte hur själva svansen ser ut.

"Tail well set. Tail too curly" som någon fick har jag svårt att tolka mer än på ett sätt ;)

Vilken söt! (Med stooora öron) Vad är det för ras?

haha han som blev så ful på kortet:P.
han är blandning av papillon chihuahua och tib,spaniel:) han har dock växt lite för bra:P haha jo han är min fladdermus:love:

haha han som blev så ful på kortet:P.
han är blandning av papillon chihuahua och tib,spaniel:) han har dock växt lite för bra:P haha jo han är min fladdermus:love:

Var inte så blygsam. Tänk på hur gullig han var när han var liten. :D:cool:

Ja, det betyder ju onekligen att den har för mycket knorr på svansen. De flesta domare brukar dock inte påpeka det. Men för just den domaren var det tydligen viktigt.

ja de stämmer domaren va benhård nere i växjö. va många hundar som åkte ut pga "knorr" på svansen.

Vilken domare var det? Så man vet..;)

//Gilly

jag vet inte xD haha:D min har det och den andra rak, så jag vet inte vad det e förena:p

Petr Rehanek, Tjeckien,enligt ringfördelningslistan, jag var inte där själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 379
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 943
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Svamp?
  • Uppdateringstråd 31