Bilder på svallkött?

Leoni

Trådstartare
Är det någon som har det som kan visa. Jag trodde jag visste hur det såg ut men nu börjar jag bli mycket osäker. Såret jag står med ser hmm..konstigt ut...Är det svallkött eller inte... ingen aning.
Som sagt- mycket tacksam för svallköttsbilder.

(ja, vet. är inblandad, jag bara förforskar lite)

Sv: Bilder på svallkött?

Svallkött kan se ut på olika sätt, har tyvärr ingen bild men är det rosafärgad vä'vnad som buktar ut från såret så är det förmodligen svallkött..

Sv: Bilder på svallkött?

Nu har jag ingen klockren bild men min häst fick svallkött och man kunde i princip se hur det svällde upp när man tog bort bandaget! Svallkött är rosa, blöder oerhört lätt och ser konstigt ut :crazy: När det normala "köttet" kommer fram är det djuprött och (man kan skymta lite av det till höger på bild nr2)

Svallkött
Läkningsprocess

Nu är såret 2 * 3 mm kanske :banana: (från ca 10*15 cm!)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka