Bilder på ridövningar

E

eldhead

Hej
jag är en nybörjare som har det svårt med alla ridvägar i ridhuset. Finns det någon som kan länka till/skicka mig bilder på de vanligaste övningarna, snett - halvt- rakt igenom etc...?

Tack på förhand
eldh....

Sv: Bilder på ridövningar

Det är alltså de vanliga ridvägarna du menar. Kolla på närmsta bibliotek om inte de har böcker med ridvägar (rakt upp, snett igenom, halvt igenom, serpentiner, stora mittvolten osv.) i - det borde de ha eller ha möjlighet att kunna ta hem en bok åt dig som innehåller det.

Annars kan du (om du är elev på ridskola) be din ridlärare om att få ett papper med de olika ridvägarna som finns så att du kan kika på dessa hemma.

Om du inte kan hitta ridvägarna på bibblan eller ridskolan du PM:a mig så kollar jag upp lite litteratur där vägarna finns med, eller ritar upp lite vägar åt dig.

qodrofenia skrev:

Ska serpentinerna inte ha någon rak linje över huvud taget, jag inser efter en massa års ridande att jag inte har koll.. :angel: så det visar väl nivån på mig antar jag hahaha... Jag har ridit så att vid medellinjen rakställer jag och steget efter ställer om till den nya innersidan.. på bilden i länken så finns ingen rak linje what so ever...!?

jag har fått lära mig o rakställa... hömms, förvirrande.

du gör aldelens rätt.. på tävling vill man ha rak linje...
såg nu att bilden på just serpentinerna var rätt dålig...

Dessutom undrar ju vän av ordning om de inte har
bytt plats på A & C i sina bilder!? :D

där har ni fel faktisk om bokstäverna !
jag kommer lätt ihåg som med hjälp av det här:
All King Ewards Horses Cannot Manage Big Fences ;)

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 218
Senast: Shixle
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka