Bilder på mina dvärggetter!

Sv: Bilder på mina dvärggetter!

Mina föräldrar hade getter när jag var liten, och än i dag får mamma krupp om man nämner ordet get... ;) De rymde tydligen oavbrutet och åt allt som var löst och lite till! :D Men söta är dom!

Våra rymde också i början, vi hade en gammal fårhage med fårstaket runt som vi trodde de skulle vara kvar i, det tog ungefär en vecka så kom de på att de kunde klämma sig igenom "hålen" i fårstaketet! Och när de är lösa så äter de ALLT! Var även och promenerade på vår bil och det var väl inte sambon så himla glad över. :devil:

Så det blev till att byta ut hela staketet, nu håller de sig innanför. :smirk:

Snacka om att jag är blind...här sitter jag och skriver tråd om dvärggetter och så har du lagt ut massa fina bilder :angel:

Jättefina var dom!! :love:

Kan du inte svara i min gettråd?

Är du säker på att de är dvärggetter???

Jaghade för mig att dvärggetterna var svarta, dessutom är de mindre och knubbigare än dina...

Jag skulle gissa att dina är korsning mellan dvärgget och vanlig lantras...

Häls. Embla

Iiiiih - vad söta! :love: Känner doften....
När vi gick i högstadiet rände vi till vår park i byn där de hade några getter och klappade dem flera gånger i veckan...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 290
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama