Bilder på min söta hund (före-efter)

Ferrari

Trådstartare
Jag har en cavalier king charles spaniel som egentligen inte är någon ras man behöver klippa. Men då pälsen var så otroligt lång (efter kastration) så började vi klippa ner den för något år sen.

Här är en bild från när han hade mycket päls!
hrboll.jpg

Här hade vi klippt ner lite för att snön inte skulle fastna.
sweetie.jpg

Och här, friserad och välvårdad :)
Sotnos.jpg

Vad tycker ni? Långhårig eller korthårig?
/ Ferrari

Sv: Bilder på min söta hund (före-efter)

Definitivt långhår på Cavalier (jobbade på en dansk kennel med 15 cavalier), vart kommer din ifrån??

Men om du inte ska ställa ut den så är det lättast att hålla den nerklippt...

Jag tyckte han var finare nerklipp absolut. Men faller nog inga domare i smaken då tyvärr ;)

Nedklippt. Jag hade en papillon/cavalierkorsning, cavalierens hårlag, och henne klippte jag ner först vintertid, men sen fick hon vara nedklippt året om. Både hon och jag uppskattade att slippa all päls.

Charlie heter Vivistugans Franz Charlie och kommer därmed ifrån Vivistugans kennel i Norrbotten.

Han är kastrerad och ungefär 3 cm för stor. Därav mycket smidigt att ha honom nedklippt. Och han är finare sådan, ser ut som ett stort rufs med den andra pälsen.
Dessutom tovade den sig något så förfärligt, hjälpte inte hur mycket man än borstade den.

Men hallå, 87 som läst men bara 3 svar? Tack till er som svarat men jag var lite sugen på lite fler svar. :D

Shit vad den ser liten ut!!

Jag har också en tricolor men jag har mer problem med för lite päls..Haha!!
Men jag tycker defintivt inte att du ska klippa han! Mkt finare med päls!!

En an anledningarna till att jag köpte cavalier car för att man skulle slippa den där attans pälsvården! Hehe...

Med risk för att gå OT..

Tränar du något med han??

Han är stooor (till höjden). Vi klipper som sagt ner honom för att slipap den där attans pälsvården. För med mycket päls får vi borsta honom 3-4 gånger i veckan! Hans päls tovade sig så otroligt lätt.

Vi tränar allt möjligt. Fast inte så seriöst.
Men agility, sök, lydnad och trix är väl det vi pysslar med. Har även testat lite freestyle utan resultat :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 044
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
Övr. Hund Såg en jättesöt hund idag på bussen (:love:), som jag tyvärr inte gick fram till ägaren och frågade vad det var :( Kära hundexperter...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30