Bilder på körekipage!

Sv: Bilder på körekipage!

det är en tidaholmsrockard nr 202, spårvidden är 125, och priset är 15 000. den fungerar utmärkt till maraton då det är himla robust, fast ändå stilig nog till dressyren. är supernöjd med den!! det enda är att man måste förlänga avbärarna lite, iaf på min då jag har rätt breda däck som sticker utanför avbärarna. men det är lätt fixat.
hoppas att du kommer ut och tävlar med din shettis, fler behövs på tävlingsbanorna!!

Jag är inte så insatt. Vad är avbärare? Och hur förlänger man dem? Måste man svetsa? Jag har ingen aning...

Här kommer lite bilder! Måste inspirera mig själv också, för förra året blev ingen glädjesäsong p g a sjukdom....

Här är Geshira i dressyren på Gotland 2003:
dressyrgotland.JPG

Här har vi oss i ett av maratonhindrena, samma tävling:
baggarna.JPG

Och till slut genom ett av vattenhindrena i Linköping, samma år.
link%f6ping.jpg

avbärare är ett skydd för hjulet, så om du kör på något ska avbäraren ta smällen inte hjulet så att du kan fastna.
o för att förlänga den så måste det svetsas ja, inte alls svårt bara man känner en som man svetsa eller svetsa själv.

Hej!

Jag blev faktiskt lite förvånad själv när jag såg bilden :o . Var ju ett tag sen och nu e hon faktiskt normal rund typ :) . Det där ä ju en jättemage :D Mer motion nästa sommar! :D

Mvh Lisa :p

Oj Oj Oj vilken vacker häst!
Ville titta på era bilder och få lite inspiration...men vad alla är duktiga,hur ska jag någonsin få till något i närheten av detta... :o
Visserligen har vi väl bara tänkt att köra våran shettis i skog och mark,men ändå...Jättefina hästar har ni iallafall.

Kul med alla bilder, jag blir så himla toksugen på att börja träna men jag får hålla i mig tills hösten när jag kan börja komma igång med mitt nya sto. :banana:

Så synd att det inte funkar med mitt gamla sto, saknar henne så :(
Bilder på henne från en vanlig enkelt precisionskörning:

216908736LEEQXS_ph.jpg

216902254tCamlf_ph.jpg

216902858JAQOVd_ph.jpg

Här är vi innan vi ska in o köra vår allra första tävling!
Donna är ett varmblod.
Vi kom trea både i dressyren och i precision och totalt :) Jag är jättenöjd och så stolt över Donna! Nu vet jag att vi visst kan fara ut o tävla utan att skämmas!
/Jenny och Donna Dior

Senast ändrad av en moderator:

Hon gick jättefint!! Och nj matchade bra till vagnen!!

Jag o mirage här på Buke var i Eskilstuna och dregglade massor i helgen...

Finns lite bilder upplagda. Blev ju en hel del bilder tagna, så vi får väl se om alla kommer upp. Men just nu finns de vi orkat redigera (d v s beskära) och ladda upp på :
Körningsalbumet på gruppsidan Malumbub
Observera att det är fleeera sidor. :D
Kommer så allt eftersom att försöka komplettera med namn på ekipagen.

Riktigt sugna blev vi!
(Ingen som vill låta oss låna en körhäst m vagn o sele en period?! ;) :angel: )

usch vad jobbiga bilder o se ... vill köra maraton NU!!!!!!!!

De första bilderna är på ekipage 35. Det är nämligen jag. :)

roligt o få ett ansikte på dej (o på hästen :) )
hur gick det för dig då? är du nöjd?

Ja, det kan ju vara roligt att se hur alla egentligen ser ut, hur mycket som nu syns på bilderna.

Jag kom tvåa i maraton och totalt så jag är jättenöjd.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Finns det något sätt att se vilka album varje bild ligger i? Jag har massor av album och många av bilderna ligger i flera album och jag...
Svar
9
· Visningar
287
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar