Bilder på klippt "westernhäst"

H

HarryBarry

E nybörjare inom westernridningen, behöver klippa min häst.. Men hur? Finns det något snyggt alternativ inom western eller kör ni med de vanliga jaktklippn, eller helklippning..
Gärna en bild om så finnes..

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder på klippt "westernhäst"

Jag klipper hela hästen. Men om du inte behöver , så kan du göra typ spår- eller jaktklippning. Klipp så som det passar hästen och din ridning bäst.

jag klipper också helt, men bara på våren... men det är helt efter smak och tycke :)

Jag klipper av rubbet! Klipper halva ansiktet och hela benet också. Tycker att det är skitfult med pudelfriss på hästen.. Ska man inte klippa hela så klipper jag huvud, hals, framben och under magen.

jo, håller med dig, pudelfriss är inte de vackraste, men jag själv klipper så, alltså lämnar hela huvudet och hela benen, p.g.a. att min häst är rädd för rakmaskinen så tar jag inte mer än vad jag behöver. Jag har dessutom lite tur, har en häst som inte får så jättemycket vinterpäls så han ser i alla fall inte ut som en pudel... ;) men det gör däremot de andra två som jag har i hagen, en shettis med MÄNGDER av vinterpäls och en kallblodstravare.

showimage.php

Hela halsen fram till huvudet är klippt samt magen och bakåt...ja du ser...

// M

Åh, vilken söt häst! Snygg sadel! Var kommer den ifrån? Bomlös? Jag har en Barefoot Nevada till min, är detta något liknande?

Klippte honom i lördags som din men bara fram till halva magen, det blev bra! Och vilken lättnad för honom att bli av med pälsen, han tyckte det var så skönt!

Tack för bilden!

Åh, vilken söt häst! Snygg sadel! Var kommer den ifrån? Bomlös? Jag har en Barefoot Nevada till min, är detta något liknande?

Klippte honom i lördags som din men bara fram till halva magen, det blev bra! Och vilken lättnad för honom att bli av med pälsen, han tyckte det var så skönt!

Tack för bilden!

Ja visst är han! :love: :love: :love: :love:

Det är en syntetsadel som heter: Abetta Arabian Trail, bra till breda hästar med kort rygg.......alltså de hästar som absolut inte passar till western....men det vet inte vi så vi kör med det ändå ;)

Min pålle blev som ny när jag hade klippt honom, han blev mycket piggare och gladare och naturligtvis inte lika svettig.

// M

jag kunde inte se bilden tyvärr :(

Inte jag heller!!!
Vad konstigt att www adressen hade ändrat sig!!! Bilden ligger ju här på Buke...
Ja ja..jag hittade den igen eftersom den är min hi hi

Här:
showimage.php

// M

min arab får nordis päls (ca 3 cm och tjock :crazy: )

jag hel klipper förotom halva huvudet och en bit under sadeln.

PICT0291.jpg

(ganska nyligt börjat rida hästen. och jag vet att han går bakomlod.. nu visar jag inte upp min fina ridning utan min klippta häst :p )

Snygg häst och tack för bilden!:bow:
Men jag hoppas att ni inte redan har så mycket snö!!:eek:

Bor nästan på Sveriges sydligaste udde, och idag hade vi 15 c och sol! Vilken skillnad!

tack
ne det där är från förra vintern i januari tror jag
men vi har nu ca ½ decimenter snö :D

Fin häst...det ser bra ut.
Jag bodde i Piteå förr he he he.
Suverän stad!

// M

Alazzi är ju en förtäckt nordis! :)
Pussa honom från mig.
/petra - fd medryttare&fodervärd

haha jo jag brukar säga de också
han måste ha en nordis gen!

jag måte klippa honom snart..
och han ska vara arab.. :rofl:

det ska jag göra

Rakar min häst från topp till tå, allt åker av...:D

min arab får nordis päls (ca 3 cm och tjock :crazy: )

jag hel klipper förotom halva huvudet och en bit under sadeln.

PICT0291.jpg

(ganska nyligt börjat rida hästen. och jag vet att han går bakomlod.. nu visar jag inte upp min fina ridning utan min klippta häst :p )

Undrar lite vad du har för bett på den hästen ? :angel:

kl

fler som har klippta westernpållar?
jag funderar på att klippa min arab, men frågan är "vilken frisyr" han ska få??? vad passar en arab?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 622
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Svar
7
· Visningar
736
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 295
Senast: Grazing
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka