Bilder på hemsida

_Peplis_

Trådstartare
Vad tycker ni är finast...

När bilderna är "thumbnails" alltså små i en översikt o så kan man klicka och få upp en bild stor om man vill titta närmre på.

Eller alla bilder lagom stora som ett album där man får scrolla ner o så visas dom direkt..
 
Sv: Bilder på hemsida

Det blir alltid lite segare med Script, men Thumbnails är ändå snyggare...Har man då lagt upp dubbla bilder, så är man snäll mot modemanvändare åxå...
 
Sv: Bilder på hemsida

När bilderna är "thumbnails" alltså små i en översikt o så kan man klicka och få upp en bild stor om man vill titta närmre på.

Helt klart!
 
Sv: Bilder på hemsida

Thumbnails. Om det inte är en sida med några få bilder bara.
 
Sv: Bilder på hemsida

thumbnails, som dock inte är alltför små, man skall kunna se på bilderna utan att behöva förstora dem. Dock blir det lite mkt om du har mkt bilder, så då blir det nog itne särskilt praktiskt...
 
Sv: Bilder på hemsida

Tycker thumbnails är jobbiga. Så mycket att klicka på. Fast det är väll mer "inne" med thumbnails.
 
Sv: Bilder på hemsida

Jag tycker att det bästa är om det är thumbnails där man kan se vad bilderna föreställer på ett ungefär.

Sedan kan man klicka på en bild och få upp den i ett större fönster. I det fönstret ska det gärna finnas länkar till nästa och föregående bild. På det sättet slipper man stänga det fönstret och klicka på en ny bild om man vill se många bilder. Det räcker med att följa länkarna och bilderna följer efter varandra i ett "bildspel".

:)
 
Sv: Bilder på hemsida

Fast man kan bygga alla thmbnails i en egen fram, så har man en rullningslist att blicka på o slipper gå tillbaka.

Men jag håller med, det skall gå att se vad bilderna föreställer, annars så är det ju ingen vits med dubbla bilder.


Renkött> Det är ju bara för att du inte vet hur man bygger de!!! :D
 
Sv: Bilder på hemsida

Just det ja, så kan man ju också ha det... Tänkte inte ens på den varianten. Den är också bra, huvudsaken är att man slipper klicka och stänga en massa fönster hela tiden. :)
 
Sv: Bilder på hemsida

Det beror helt på hur många bilder man har. Ett stort galleri blir det bättre översikt på om man har thumbnails, men om man bara ska ha kanske 5-6 bilder så kan man ju ha dem "som vanligt".
 
Sv: Bilder på hemsida

Nej, det vet jag visserligen inte, sysslar inte med webbdesign så. Men hade nog inte tagit många min på google att hitta hur man gör :p.

När det gäller hemsidor är jag en såndär dum användare som inte begriper bättre och då tycker jag det är jobbigt om man måste trycka mer än nödvändigt ;)
 
Sv: Bilder på hemsida

Jag föredrar när bilderna är "lagom stora" och på samma sida. Så slipper man klicka femtioelva gånger för att titta igenom alla bilder. Vill man vara schyst mot personer med långsam uppkoppling kan man ju se till att inte ha så många & stora bilder på varje sida.
 
Sv: Bilder på hemsida

Ähh.. Man får skylla sig själv om man inte har minst ADSL :p.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 085
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 627
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp