Bilder på era trädgårdar/balkonger.

Narcissa

Trådstartare
Då detta är min första sommar i mitt alldeles egna hus så känner jag mig hur inspirerad som helst till att fixa i trädgården och att odla mina egna grödor.
Jag skulle dock vilja ha lite inspiration så jag tänkte att det vore trevligt med en tråd där vi kan lägga upp bilder på våra trädgårdar eller balkonger. :)

Sv: Bilder på era trädgårdar/balkonger.

Jag puttar upp denna tråden eftersom även vi har tankar på att fixa vår trädgård.

Jag vill gärna se många fina bilder på era trädgårdar och gärna dammar om ni har några eftersom vi ska fixa till vår stora, fula, fyrkantiga damm.

Jag har i alla fall ett par bilder från i höstas, tyvärr inga nya.

Den delen av trädgården som jag tycker bäst om just nu. En gammal ramp av sten som går upp till grannhuset.
IMG_6838.jpg

En bild på ormbunkar, bara för att jag tycker så mycket om dem.
IMG_6840.jpg

här kommer lite blandade bilder på några balkonglådor vi haft genom åren samt även någon rabatt. :)

33054430.jpg

Rund rabatt fylld med ettåringar samt en klematis i mitten, den är betydligt större nu för tiden dock.

33054428.jpg

två klätterrosor mot en spalje, lyckas dock inte vända bilden rätt tyvärr.

33054429.jpg

Pionen Duchesse de nemours.

33054426.jpg

Rosenrabatt med sorter Nina Weibull samt lavendel.

33054431.jpg

33054425.jpg

33054427.jpg

Jisses vilka härliga blomlådor! Vad är de för växter i dom? :love:

tycker de ser ut som petunior :) Men mer? :D

Här är min balkong för nån vecka sedan när det var nyplanterat. I miniväxthuset bor om nätterna persilja och pelargonbäbisar men de är ute om dagarna.

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

Jisses vilka härliga blomlådor! Vad är de för växter i dom? :love:

tycker de ser ut som petunior :) Men mer? :D

Tack. :)

I översta och understa är det mycket riktigt hängpetunior, samt rosa hängverbena och det vita är en hängande Alyssum, otroligt tacksam växt.

Den mittersta blomlådan innehåller rosa hängpetunia, lila femtunga och det gula är Bidens.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar