Bilder på era skötbord!

Sv: Bilder på era skötbord!

Står man "bakom" barnet får man ju jätte långt till ansiktet, står man på sida kan man pussas även mitt under bytet av en monster bajsblöja ;)
Men det var väldigt knixigt i början.

82965_1234175809.jpg

väntar på o användas :)

:eek:
Min gubbe trodde han skulle få ha något som skötte barnet från sidan när vi fick vårt första barn, för mig är det fullkomligt onaturligt. Jag vill ha barnet rakt framför mig när jag sköter om det, så att jag kan se det i ögonen.

Instämmer, att byta från sidan är bara krångligt och superkonstigt. Lite sparkar i magen är sådant man får ta ;)

Jag är en meter bort och ja det kan vara för långt. Dock kan han bara ramla ner neråt vid fotändan och så rörlig är han inte än. Lämnar honom aldrig på skötbordet.

Hur hade ni valt att göra här?
090205004.jpg

Tvättmaskinen är väldigt smal så det är ca 15 cm tomrum bakom den fram till väggen. Känns ju väldigt praktiskt att ha skötbord ovanför med tanke på handfatet som helt kan arbeta som bebishandfat, det finns ett till handfat alldeles intill där tandborstar och tvål kan stå. Men en sån man sätter på väggen, kräver inte det en massa borrande? Bor ju i hyreslägenhet och vill inte göra allt för stora ingrepp.. :cool:

Ett bord typ fragansias finns det inte plats för.

Väldigt likt vårt badrum! Vi har en skötbädd på tvättmaskinen och har satt upp korgar med sugpropp på kaklet. Där har vi bara lätta saker så de inte ska lossna och trilla ned. Kanske 5 blöjor, små krämtuber, pappersdukar och några plagg. Kan fota om en stund! Köpte dom på Granit.

Dålig mobilbild, men såhär ser det ut. Handdukstorken till vänster är ständigt full med bebiskläder också... :angel:

ABCD0010.jpg

Oj, det här var en bra tråd!

Vi har jättestora problem med vart vi ska ha vårt skötbord..
Just nu har vi det på toaletten, det är ett rätt stort skötbord som står på golvet.
Vi har också ett sånt där väggskötbord, och även ett likadant som någon tidigare i tråden visade, altså från ikea. (Tror det skötbordet var omgjort med mosaik?)

Iallafall, just nu har vi det på toan som sagt. Men nu vill vi sätta tillbaka badkaret och då får inte skötbordet plats..
Vi har två toaletter, men båda är precis lika små. Ena där det ska stå ett badkar egentligen, och i det andra är det en dusch.

Har funderat och funderat.. men kommer inte riktigt fram till något praktiskt.
Någon som har något superbra förslag? Går tyvärr inte sätta ovanför toaletterna och inte heller ovanför badkaret för där är det ett storjäkla fönster..

Vi har det i tvättstugan.
Bilden ligger ner, ber om ursäkt för det.
Ligger en handduk på också men den är borta på bilden
Skötbord

Kan du inte ha en som Boccia har då? Även om ni har ett fönster, man fäller ju bara upp den och lutar den mot väggen/fönstret när man ska duscha/bada i badkaret.

Tvättbjörne Classic (sån´t som jag har) Supersmidigt!! Lutas inte ens mot väggen när det är uppfällt, det håller sig själv på plats mha den röda "pluppen" som syns på första bilden i mitt inlägg.

kl

detta har vi men ej börjat använda det.. med badbalja under.. o tre lådor. luna heter detta..

Vi har aldrig haft ngt skötbord, utan bara en enkel skötbädd som vi haft på golvet från start. Säkert, billigt och icke utrymmeskrävande iaf :D. Vi bodde i en tvåa när Vikke föddes och kände att det inte fanns ngn plats för ett skötbord och såhär i efterhand är jag väldigt nöjd med beslutet, har aldrig saknat ett skötbord.

Samma här, men ska jag vara helt ärlig så tror jag bara jag använt skötbädden två tre gånger, och Li är 15 månader nu! :p

Har ingen bild men vi har sniglar-bordet från ikea. Det var det enda vi lyckades kila in mellan duschen och toan = den enda lediga plats som fanns om vi ville ha bordet i badrummet. Sniglar är dock inget skötbord jag rekommenderar, det är rangligt, litet och för lågt för att jag/sambon ska stå bekvämt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka