Bilder på era skötbord!

eyz

Trådstartare
Eh ja, är intresserad av hur ni löst den biten, bilder berättar ju mer än tusen ord så lägg gärna in lite bilder. :)

Sv: Bilder på era skötbord!

Huset vi bor nu, handfatet är precis bakom mig. Så det är nära till både bad och handfat ;)
23250455.jpg

Förra huset

Ovanvåningen (användes bara i början när han bajsa på natten)
26017767.jpg

Nedre våningen, otroligt smidigt och säkert.
26017766.jpg

Jag har ett skötbord från Ikea, Snigel. Fast jag har målat det vitt, satt mosaik och gjort sidorna lite högre.

Har bara bilder från gamla lägenheten(innan bebis o flytt)
IMGP2315.JPG-for-web-normal.jpg

IMGP2316.JPG-for-web-normal.jpg

Stabilt iom att mosaiken gör det såpass tungt men i det minsta laget kan jag tycka. Och då är Juni knappt 2½månad...

här ärvårt hemmabygge. den är dock inte målad där!
skt1.jpg

givetvis har vi en skötdyna på
skt2.jpg

Ojdå, tråkigt att det var så litet, det är ju många månader kvar...

pmm: gillade verkligen den sista bilden som du lade in, säkert. :D Men var det inte trångarbetat?

pmm: gillade verkligen den sista bilden som du lade in, säkert. :D Men var det inte trångarbetat?

Bodde bara där tills Rasmus blev 10 månader och det funka jätte bra. Familjen som bodde där innan oss använde det hela blöjtiden.

Hur hade ni valt att göra här?
090205004.jpg

Tvättmaskinen är väldigt smal så det är ca 15 cm tomrum bakom den fram till väggen. Känns ju väldigt praktiskt att ha skötbord ovanför med tanke på handfatet som helt kan arbeta som bebishandfat, det finns ett till handfat alldeles intill där tandborstar och tvål kan stå. Men en sån man sätter på väggen, kräver inte det en massa borrande? Bor ju i hyreslägenhet och vill inte göra allt för stora ingrepp.. :cool:

Ett bord typ fragansias finns det inte plats för.

Såhär skulle jag gjort!

En skiva på tvättmaskinen till väggen, sen en kant på den. De är så smidigt att stå på sida och byta blöja, speciellt när de blir lite längre och som Rasmus gärna vill sparka en i magen ;)

Bredvid tvättmaskinen mot väggen bygger ni ett hyll/skåpsystem där ni kan ha blöjor, tvättlappar, salvor. Det gör också att skötbordet står stadigt.

26019185.jpg

Jag hade valt att lägga en bänkskiva över tvättmaskin + tvättkorg! IKEA har bordsben till skrivbord som är ställbara i olika längder och som man kan sätta på en bit bänkskiva för att slippa borra i väggarna. Även om det är ens eget badrum i éget hus är det ju bra att slippa borra för mycket i väggarna i badrummet eftersom man inte vill förstöra tätskiktet
Nackdel med bänkskivor är att de är lite korta när bebisen vuxit till sig. Tror att de bara är lite drygt 60 cm. Fast jag tycker att det duger bra. Jag har själv blöjbytesplats på bänkskiva över tvättmaskin och tumlare. När vi inte behöver blöjplats längre kan jag ha bänken att vika tvätt på.

Det var ju ganska fiffigt. En skiva att lägga över har jag funderat på, men inte på längden. Det där med sparkar i magen har jag inte tänkt på alls. :D

Bredvid tvättmaskinen mot väggen bygger ni ett hyll/skåpsystem där ni kan ha blöjor, tvättlappar, salvor. Det gör också att skötbordet står stadigt.

[/IMG]

Och det skåpet ser ni sen till att borra så att hålen kommer i fogarna, så går det bra att foga om igen när ni ska flytta sen.

n740919602_2093891_8123.jpg

Vårat skötbord inne i pojkarnas rum. Nu sedan vi flyttade till huset så har vi inte satt upp det vägghängda skötbordet inne på toaletten, just för att vi använde det så lite på slutet.

Vi har ett sniglar från Ikea. Litet, smidigt och billigt. Dock något kort Linus fyller redan upp hela och han är 4.5 månad. Vi har skötbordet och alla bebiskläder i tvättstugan, som väntar på renovering:o

De är så smidigt att stå på sida och byta blöja, speciellt när de blir lite längre och som Rasmus gärna vill sparka en i magen ;)
:eek:
Min gubbe trodde han skulle få ha något som skötte barnet från sidan när vi fick vårt första barn, för mig är det fullkomligt onaturligt. Jag vill ha barnet rakt framför mig när jag sköter om det, så att jag kan se det i ögonen.

Vi har ett skötbord som vi hittade på IKEA när ettan föddes, det är både stadigt och rymligt, fungerar även till blöjbarn modell större - sonen är 3½ och har fortfarande blöja, funkar utmärkt om man lägger honom lite diagonalt.
Har inget bra foto på det, tyvärr, men det är som en bokhylla som de satt en skötplats uppepå. När bäbistiden är slut kan man ta bort skötplatsen och använda det som en vanlig hylla.

Vi har aldrig haft ngt skötbord, utan bara en enkel skötbädd som vi haft på golvet från start. Säkert, billigt och icke utrymmeskrävande iaf :D. Vi bodde i en tvåa när Vikke föddes och kände att det inte fanns ngn plats för ett skötbord och såhär i efterhand är jag väldigt nöjd med beslutet, har aldrig saknat ett skötbord.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka