Bilder på era sängar!

Ava22

Trådstartare
Behöver inspiration och så är det kul att se hur andra har det! Så släng in bilder på era sängar/sängstommar! Hade gärna bjudit på en bild själv, men har bara fyra ben från Ikea just nu, men vill gärna ha en snygg sänggavel snart.

Sv: Bilder på era sängar!

3301_97764140711_680160711_2492550_482126_n.jpg

Vår sänggavel består av en spånskiva, vadderat med ett gammalt överkast och klädd med ett kraftigt tyg. Samma tyg på stolarna. Enkelt, billigt och fint. Lätt att variera!

har en MANGER från ikea. älskar den :love:

färgen på väggen gör sig inte tillrättvisa på bilden, den är lite grålila inte åt det bruna hållet...

SP_A0645.jpg

Till alla:

Vad fina ni har! Det är kul att göra eget, men soft att köpa med om man har pengar :P
Manger från Ikea är riktigt fin, men du har en 140 säng va? Det är inte 160?

slog till när den var på rea för 499 :D

nej det är en 160 :) tror det är vinkeln som luras och gör så att sängen ser liten ut...

Det funkar det med! Men jag flyttar runt sängen i mitt lilla sovrum en gång varannan månad, har lite dille på att ändra om hela tiden :p

Jag har en egengjord sänggavel. Det är två "tapettavlor" och tapeten återfinns i en fondvägg mitt emot sängen. Sovrummet är låååångt, därför är det avdelat med draperier.

Jag ska så småningom köpa en sängram som redan visats i denna tråd: Hemnes.

DSC00001.jpg

Bakom draperiet till höger finns en liten sänghylla (vill inte ha mer plats än att jag får plats med en lampa och en-två småprylar) och där står den här lampan som jag köpte på Indiska för inga pengar alls, and I love it! :love:

DSC00002-1.jpg

Jag har också gjort en själv och byggt en hylla bakom. Gaveln är fristående. Själva sängen är inte färdig än, men huvudändan och fotpallen är.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
803
Senast: MiaMia
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
4 830
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar