Bilder på blandisar?

Sv: Bilder på blandisar?

Ronja, 50% perser 50% okänt

ronja1.JPG

ronjakloser.jpg

Jag får väl lägga in min tjej också då... Min Pixie !!

DSC_0040.jpg

DSC_0032.jpg

Hon är en hittekatt av okänd härkomst ... men hon har väldigt kort och tät päls och trubbig nos, så hon har nog nån slags raskatt typ perser i sig. Men hon är världens goaste huskatt, trots att hon är lite halt eftersom hennes ena höft var ur led när hon kom till mig .. och det är den fortfarande, men hon tultar på :)

040216_010.jpg

Spinners, den vite är korsning Perser/Manx. Han är otroligt svår att få bra foton på.

Gosgossar040216.jpg

Tuffing, svartsmoke är 25% Norsk Skogkatt och troligtvis någon oriental. Mycket pratig.

040319_003.jpg

Charm och Yamas, kullsyskon, är Norsk Skogkatt/Exotic

040329_002.jpg

Yamas är blå och långhårig och Charm är bruntigre och korthårig

1e1e3ff8.jpg

Det är svårt att få med fler än tre på kort samtidigt.;)

För de som vill se mer så har varje gosse ett eget album i Kattalbumet eller så klickar ni på deras namn i texten ovan

Mina bondkatter ser väl mest ut som vanliga katter, men jag gillar dem. :love: (Klickbara bilder)

Doris

Ceasar

här är mina tre blandisar.....

Lillis:love: , 50% norsk Skogskatt 50% Bondkatt
KaninLger043.jpg

KaninLger046.jpg

Doris:love: : 50% Norsk Skogskatt 50% bondkatt
HPIM0465.jpg

Sanna007.jpg

Memphis:love: : 75% Norsk skogskatt, 25% bondkatt
Sanna072.jpg

HPIM0348.jpg

Lillis & Doris är mamma & pappa Till Memphis!!:love:

*Tilda* skrev:
Lillis:love: , 50% norsk Skogskatt 50% Bondkatt

Doris:love: : 50% Norsk Skogskatt 50% bondkatt

Memphis:love: : 75% Norsk skogskatt, 25% bondkatt

Lillis & Doris är mamma & pappa Till Memphis!!:love:

Jättefina katter verkligen! Men jag har lite svårt för din matte. :angel: Hur kan avkomman bli mer renrasig än föräldrarna? ;) Vad är det som säger att han blir mer norsk skogkatt än bondkatt när generna består av lika mycket av varje? ;) Jag skulle nog vilja säga att han är 100% huskatt :D men har 50% norsk skogkatt i sig om man vill vara korrekt i matten. Fast sen är det ju så att generna nedärvs helt slumpmässigt så några exakta procentsatser kan man aldrig ge. Och på det stora hela är det ju rätt oväsentligt också.

/Erica

Vår Ronja 50% Angora 50% Norsk Skogskatt

Namnlost-2_kopiera-shi.jpg

Och min senaste lilla kisse Jeppe, 50% Bondkatt och troligen 50% Bengal

Namnlost-1_kopiera-tvo.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 156
Senast: Googlarn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar