Sv: Bilder på blandisar?
Jättekul att få se bilder på alla era fina missar!
Många har ju katter med långhårsanlag, förr hette de angora men numera säger man oftast skogskatt. De behöver ju inte vara blandras för den skull utan ha långhårsanlaget i alla fall.
Vilken otroligt maffig päls din kiss har, Mysko!
Perseranlaget ser man inte mycket av, hon ser mer ut som en skogis. Tovar hon?
Och hur är det med din kisses tovbenägenhet, Aniasoja? De är ganska lika din och Myskos, svartvita med maffepäls!
Stora nackdelen med långhårskatt, all denna pälsvård, men tydligen är det lite olika hur de bildar tovor.
Hos Esmeralda ser man tydligt i ansiktet att hon har perseranlag, såå fin!
Hon har inte fått den extrema nosen, men resten av ansiktsuttrycket som är så fint.
Doris och Zuzzis kisse tycker jag inte man direkt kan se något av att de är blandisar? Jättefina kissar
i vart fall även om just rasen inte syns mycket av på bilden.
Hoppas att fler fyller på med blandisbilder och gärna berätta lite om kissen och dess historia. Tycker det är så roligt att läsa sånt!
Jag startar en ny tråd med bilder på långhåriga icke raskatter, eftersom så många verkar gilla dem, och börjar med mina egna missar.
En liten kommentar kring att ha innekatt: Jga tror säkert att det kan fungera alldeles utmärkt med innekatt, men det är inget som bara blir av sig själv. Kräver en hel del av ägaren för att katten ska trivas och må bra, som kan liksom får på köpet om man har en mer självgående ute/innekatt. Ägarens ansvar att innekatten ska få stimulans och aktivering. Det tror jag gäller oavsett ras.