Bilder och Filmer på oss westernryttare

Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Ja det var verkligen skillnad på w,hästen än den eng....
Men är du inte orolig att w,träningen var förjäves....
Menar...hopphästar blir väll "hetare"...och inspännda hit o dit..
Rätta mig om jag har fel..

Ska du ha honom ute på foder för att sedan sälja eller? Är lite nyfiken på varför du har honom utlånad "ofta"...? (iofs bara två gånger eller vad du skrev, men iaf...) :D

hehe men w-hästen och den engelska är ju samma häst :D
Nej då, jag litar på hon som har hästen nu så det blir nog jättebra!

Solafekub: Ja först lånade jag ut honom för jag skulle åka iväg och plugga i två år men fick tillbaka hästen från tricorn efter 5 månader, en vecka innan jag skulle åka. Det var bl a därför jag blev tvungen att tacka nej till högskolan. Tyvärr.
Så har jag gått hemma nu i ett år men har sökt in till skolan igen och nu gjort ett nytt försök att låna ut hästen och hoppas han får stanna den här gången. Vill inte ta med honom till dit jag ska plugga, inte första året i alla fall.
Säljas ska han aldrig, då lånar jag hellre ut honom på livstidsfoder min lilla pärla!

Jo, det förstod jag väll, men håll med om att det är skillnad....på den avlappnade hästen o den "heta"...
Jag har idag fått hem "fotografen" (min dotter) från skolan.....så jag får äntligen se bilderna/filmerna hon tog...gu va nyfiken jag varit:crazy: :d
Här kommer ett par smakprover:
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/Provapkoapr-06021.jpg
Under uppvärmning...."Valiumhästen";)
http://i79.photobucket.com/albums/j155/BonRaiz/Provapkoapr-06034.jpg "Valiumkalven" den 1a, lugna puckar...:)

Senast ändrad av en moderator:

Fin häst !! åå...va kul å "jaga kossor " ... !!!:D

Mycket trevligt:D... Han är verkligen fin, din Leo.

En undran dock... han bjuder framåt mer i vänster varv, bär upp sig lite bättre och går inte bakom hand...I höger däremot tycker jag mig se att du tjuvhåller honom och därför går han bakom hand redan efter ett kvarts varv och bromsen läggs i och formen tappas, han blir tung. Du ser ut att fortsätta tjuvhålla honom i rundownen vilket resulterar i att han tappar aktion och stoppet blir tungt. Är det så? Vad sa din tränare?

Jag får inte igenom böjningen i höger, som du ser så fixar jag ju inte ens att ställa om honom där jag skulle. Sen är jag själv sned i kroppen och det kan också göra att han har svårt att gå lika i båda varven.

Ja, ryttaren spelar en större roll än man kan tro;) För att kunna se exakt vad problemet sitter måste man nästan vara på plats...

alazzi skrev:
Nu finns det en videosnutt fårn helgens clinic med Roger Kupfer:bump:
http://www.alazzi.net/video_gallery.html

Måste säga att leo såg väldigt fin ut i vänster galopp! :) men som sagt så måste du jobba mer i höger, men försök att få till dig själv också så kommer det nog att gå mycket bättre för dig! men de var skoj att se en film så att man ser hur han går och han ser verkligen trevlig ut! :love:

alazzi skrev:
Nu finns det en videosnutt fårn helgens clinic med Roger Kupfer:bump:
http://www.alazzi.net/video_gallery.html

Ser fint ut och tycker du sitter riktigt bra där, händerna stilla också. Du har alltså samma problem som jag, svårt för höger varvet? Det kom för mig i somras och vägrar försvinna:crazy: Måste nog gå och kolla upp mig tror jag...
Stoppen kunde du krävt lite mer från honom, och stanna gärna till och låt han vänta innan du börjar på nästa moment:)
Han är riktigt fin din Leo:love:

Eller det var väl kritik du ville ha? Annars tar jag tillbaka allt;):p

Tack för intressanta synpunkter! Han är oskodd bak så han kan helt enkelt inte stoppa hårt. Om vi verkligen ska börja träna stops så måste jag ju sko honom men jag har velat ha honom barfota så mycket som möjligt.

Jag är som sagt inte rak i min egna kropp och det visar sig naturligtvis i ridningen också.

Kul att åtminstone vänstergaloppen fungerar:)

Min förra häst hade också svårt för högergaloppen:angel:

Alltså, jag bara måste säga Alazziatt det är toppen att du visar dina bilder o videon......
Jag har inte haft "öga" för o se rätt o fel på en häst under ryttare, men här lär man sig jätte mkt, bara genom o observera o läsa kommentarer fr duktigare ryttare....
Tack för att du är så "modig" och visar....:bow:

Jag har oxå haft problem med hö galoppen, vet inte vem av oss, hästen el jag som "fixat" till det, men nu har jag varit hos sjukgym/kitop, ena sittbenet (hö)satt 2cm högre upp och därav även höftet...
Nu skall jag dit på återkoll imorron, hoppas han är nöjd med mig, då jag har haft en del träningsprogr att följa...
Skall även ta en återkoll på hästen inom en snar framtid...då hon hade låsningar i hö bog o vä sida kors...hoppas även att hon blivit bättre, men det vet man inte, så som de far runt i hagarna..:mad:
I vilket fall som, tror jag nåt positivt har hänt med oss båda, då jag red henne barbacka igår och kände att nu kan jag ta den där 1a galoppen.....i hela mitt liv...ja, har aldrig känt mig ha så bra balans så att jag vågat....och vi tog hö oxå, vilket hon som sagt haft välldigt svårt för MED MIG PÅ RYGGEN....

Tack, vad snällt att du tycker det:)

Jag lär mig ju också av de kommentarer som jag får, jätteintressant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka