Bilder och Filmer på oss westernryttare

Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Av det jag kan se på bilden här är att hon går i bra form. Det handlar om en ung häst som ändå ser mer stadig ut än de flesta andra i samma ålder. Jag tycker inte att du ska jobba mer på formen än utan se till att behålla framåtandan. Motorn är bak och det är den som ska bli stabil och bärkraftig. Alltså, försök inte få hästen i lägre form utan nöjd dig med den form den har på bilden. Jobba sen enbart med säte och lär hästen att lyssna på det i skritt och trav. Ser mycket trevlig ut, tycker jag:D

:eek: och nu måste jag ut och jobba med Funny!!! Hela dagen har ju nästan gått åt:o ...återkommer lite senare till detta forum:d

Piraja skrev:
Av det jag kan se på bilden här är att hon går i bra form. Det handlar om en ung häst som ändå ser mer stadig ut än de flesta andra i samma ålder. Jag tycker inte att du ska jobba mer på formen än utan se till att behålla framåtandan. Motorn är bak och det är den som ska bli stabil och bärkraftig. Alltså, försök inte få hästen i lägre form utan nöjd dig med den form den har på bilden. Jobba sen enbart med säte och lär hästen att lyssna på det i skritt och trav. Ser mycket trevlig ut, tycker jag:D

:eek: och nu måste jag ut och jobba med Funny!!! Hela dagen har ju nästan gått åt:o ...återkommer lite senare till detta forum:d
OOOoo tack, ja där har jag o göra, med min sitts alltså, fy vad jag är dålig på o få henne fram enbart m hjälp av den...vilket hon utnyttjar till fullo, den spjuvern:love:
Men sen jag va hos sjukgym har det blivit bättre, jag känner iaf båda sittbenen nu:smirk:
Ja, håller med dig...här har man suttit ganska länge...var bara ett par tim i stallet innan.....ryckta av lite hår:eek:

Nu kan jag också bidra med uppsutten bild på mig och min häst.
Tog lite kort idag.......
Hon är inte jättevacker för tillfället, dåligt med muskler....men ni får se ett par bilder så kan man ju jämföra sedan längre fram:)

IM000025.jpg

IM000024.jpg

Va fin häst !! Vad är det för någon ??

Ser mycket lovande ut, måste jag säga:D... Jag gillar dessa varmblodstravare, kul att jobba med. Ta det lugnt med den och bygg muskler. Ska bli spännande att se den efter lite träning;)

SilverTail skrev:
:rofl:
jag får väl lägga in en film på mig och min medryttar häst då..
när vi övar lite i paddocken.. inget märkvärdigt.. bara skoj att se sig själv rida.. det sägs ju att det är jätte nyttigt...

Ska bara varna för migg vidriga skänkelläge när jag gör sidepass..:crazy: (pinsamt..)

http://www.youtube.com/watch?v=XttpHTeFL14

Oj, vad duktiga och fina ni var....:bump: :o vill oxå lära mig att göra sånna filmer:smirk:

Jodå...lugnt är givet.
Först idag i början på passet så gick det skit och pannkaka. Hon ville inget och jag börja rannsaka mig vad som var fel...
Jag rätade och "längde" på mig och Vips...........
Sedan gick allting galant.

Jag har nog slappat till rejält under vårat uppehåll men inte hon inte :)

Mkt fin för å va varmblod !! Det ser ut som o du lagt ner ett stort jobb!! Brukar ofta vara det... :angel: Ser Mjukt och avslappnat ut!!
:bump: :banana: :cool:

Vi har ridit dressyr i 6 år innan. Westernridningen har vi bara hållt på med till och från i 6 månader.
Eftersom hon varit skadad så kan man säga att vi nästan inte har gjort nånting:smirk:

Här är en bild innan fölning och skador (ni får stå ut med engelsk utrustning)

IM0000071.jpg

Mmmmm.....mycket slit...men väl värt mödan.
Men vi kommer dit igen.....:)

Hon är jättefin!!
Kämpa på bara så är hon snart tillbaka till sitt gamla jag:d

va fin hon var!:bow: hade inte gissat på travare om jag inte sett nyare bilden där hon har lite mindre muskler. roligt att se en bild på en travare i fin form, har mest sett såna som är omusklade och mer smala:(
jättefin, kämpa på!:)

:o är det samma häst som på bilden innan:love:

Jopp ,,,det är samma häst:)

Det är en otrolig skillnad på bilderna..........men tyvärr så sätter ju skador sina spår:crazy:

*lånar knapp*

Det här tycker jag är trevliga bilder på mig och min häst från i somras/höstas;

tre01.jpg

hagen11.jpg

Och två år innan det såg vi ut såhär i stort sätt:

PICT2240.jpg

PICT2227.jpg

Det går ju åt rätt håll i alla fall hehe. Men hästen stod ju också på Tricorn ranch (lina_olsson här på buke) i 5 (?) månader också förra året. Det har hjälpt mycket!

Nu är hästen utlånad igen, den här gången till en hoppryttare, så vi får väl se.. hehe. jag som alltid har sagt att "jag skulle aldrig sälja en häst till en hoppryttare" (fördomar :angel: )

vilken skillnad. hästen är otroligt fin på de översta bilderna!:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka