Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tror inte alls att den sjunkit, men att du sadlar för långt fram. och när du rider så glider sadeln tillbaka på plats.
tänk på att sadeln ska ligga några fingrar bakom bogbladets spets.
ja det skulle den nog. dock tror jag att du ändå behöver en vidare bom, den ligger lite i bakvikt även på bild 2. han var väl ganska ung också så han kommer säkert bredda sig.
Har hästen en kort rygg behöver du en kortare sadel, inte sadla längre fram.... Vet du inte hur långt bak du kan lägga sadeln så kan du ta hjälp av en kunnig person som kan visa dig.
Tycker båda sadlarna låg för långt fram och något fruktansvärt i bakvikt. Prova bredare sadlar helt enkelt....
Jag tycker Hdr-en ligger bättre än K2:an. Däremot behöver du nog minst en storlek bredare eftersom den dels ligger i bakvikt och dels för att hästen säkerligen kommer att bredda sig. Men det är nog sadlar med lite svängd bom som du ska titta på. Finns Hdr-en i bredare?
Vi anlitar alltid en sadelutprovare. Jag kan se om en sadel ligger tok-fel men behöver hjälp med fin-justeringen.
Det kanske är nåt för dig också, ta ut en sadelutprovare!
Nirak