Bilder från Hallandsritten

P

Petra86

Hejhej!
Skulle bara säga att jag lagt upp en del bilder från Hallandsritten, (http://www.ponnyliv.se, bildgalleriet). Mer bilder kommer i efterhand eftersom jag ej orkar lägga upp alla på en gång. ;)

P.S. Har alla som var med idag torkat ännu? Vilket väderkaos! :D

Sv: Bilder från Hallandsritten

Nä, jag har inte torkat... Men jag har i alla fall töat upp igen!

Modigt att ta fram kameran i detta ösregn. Vår fick stanna i bilen. Håller på att ladda sidan med dina bilder nu - ska bli kull att se!

Haha, aldrig förr har man väl längtat mer efter en solresa. ;)

Äsch! Lite fukt brukar kamerorna tåla, men sen är det klart att man behöver något mer skydd över den. Jag tog en gammal regnjacka och bara la över och det funkade utmärkt. ;) Nu blev det inte sååå otroligt snygga bilder direkt. Klantojag tog ett objektiv med för dålig ljuskänslighet, men så kan det va.

gud vad avis jag blir på er..! hade verkligen velat starta men det är inte ens att tänka på en sekund att vara med på fler ritter innan våren, Honey har helt tappat och vi behöver några månader på oss att träna tillbaka muskler, motivation och vilja. :cry:
utom vädret - var det en härlig ritt?

*knapplån*

Det tog lite längre tid än jag trodde att ladda upp alla dryga 80 bilderna som jag ansåg som hyfsade nog att visa för er ;)

Tycker jag gjorde ett okej jobb som fotograf denna gång trots att jag var ensam groom och inte direkt kan läsa kartan *hehe*

Här hittar ni fotona: Hallandsritten 2008

Trevliga bilder, speciellt strandbilderna! Men gud som man ser ut...haha det blåste så mycket och min hjälm "spänndes" hela tiden upp så den hamnade snett..så drygt

Hoppas det blir bättre väder nästa år, borde vara super härlig bana att rida då

Hejsan alla som var med och fotade på Hallandsritten.. Är det nån som råkade plåta mig och Sven.. ?.. skulle va kul att få nåt kort på oss i så fall.. om ni maila det till mig... på glundstroem@spray.se
:)

Kollade lite på dina bilder. Häst nr tre på sidan fyra, gråskimmeln med vit man och svans är ju jättefin! :bow: Vill kidnappa :idea:

Var inte där själv, men min pappa var där på söndagen och rapporterade att ekipagen ridit förbi vissa stationer. Han var vekligen genomblöt när han kom hem. Trots regnkläder och massa kläder.

Ja det är Dinamith, det är en riktig läckerbit och om jag får sia så tror jag han kommer gå riktigt, riktigt långt som distanshäst. Han har det mesta jag tycker att en distanshäst skall ha och om några år när han blivigt ännu starkare och mer rutinerad tror jag det enda man kommer se av honom är just den vackra vita svansen som försvinner i fjärran...
Jag tror dock inte att det är helt lämpligt att kidnappa honom för jag tror Kjelle blir lite lätt irriterad på dej då...:p

Dinamiths "halvbror" Power vann ju 80 kms klassen och jag bara älskar den bilden när han är på väg ut på stranden på sista slingan med ena frambenet rakt utsträckt framför sej, jag mötte Maria/Power när de vänt och var på väg tillbaka mot mål och jäklar vad det sprutade sand om dem!! Han hade lagt ner sej som en riktig galopphäst och var utsträckt som ett gummiband! Så otroligt häftig häst som syns i mängden och verkar hård som granit med ett hjärta av guld!

Jag o Tubbe hänger ännu på tork :rofl:

lägger in bilder från ritten på www.123minsida.se/tubbe

hojta till om ni vill ha någon speciell. dom kommer ut ikväll eller imorgon.

Måste bara skriva att jag beundrar er alla :bow: som var med. både ryttare, funktionärer och hinknissar!
Jag bor på Hallandsåsen, drygt en mil från Båstad, och jag vet hur vädret var igår :crazy:

*KL*

Fina bilder alla har! Strongt att så många vågade riskera sina kameror i det minst sagt blöta vädret!
Själv red jag den här gången, men Pappa Hinknisse fick i uppdrag att plåta lite under ritten... Tyvärr missade han den där lilla detaljen med att man måste ställa om slutartiden från att man har fotat inne i ridhuset till att fota utomhus, så bilderna blev mest vita med nån svagt synlig häst i mitten. Men med lite jobb i photoshop kunde jag i varje fall rädda ett par stycken.

Nåja, här är i varje fall mitt lilla bidrag till tråden: http://www.hogdahlfoto.se/galleri/index.html#21.0

... och så säger jag som Lennung här ovan - om nån råkade få med mig på bild får de gärna hojta till!;)

Alltid så fina bilder _trots_ fel inställningar! Tänk om man hade lite talang, vad kul det hade varit! :D Tur vi har dig och andra talangfulla som begriper hur man gör!

Jag sitter här med måndagens Helsingborgs Dagblad framför mig.
Två bilder och en artikel.
På den stora bilden finns tre ekipage: Catharina Letzén, Eva Mourujärvi och Monika Eicker.
På den lilla en klunga med bla Liv Burdett.
// Linda

:Dkan bara säga så här petra, nu är du våran pressfotograf for ever. så nu vet du vad du får göra nästa sesong, jo nämligen följa med oss o plåta pållarna.zonny hälsar han är gärna med som assistent till dig. ett stort tack till dig petra att du stod ut trotts ovädret från familjen brückner mååånga kramar

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 672
Senast: Reville
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 152
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 880
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka