Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

Ja, från och vara 12 v till 8 mån gick fort. Konstaterar att hon blir en liten nätt katt. Min ett 14 månaders katt var mycket större i den åldern.

KL

Lite gos :D

340ff81c772d11e38a6912c3b1f19609_8.jpg

Och så satt vi ju på varsin sida av köksbordet och diskuterade igår också :p

dae0cab4772c11e39c71122220ff8bae_8.jpg

kl. idag var det lite läskigt att vara ute... mötte ett barn i trappuppgången som var lite högljutt. Då upptäckte Lo att man kan sitta på en axel högt upp från allt läskigt.

Men gud vad söt skrynklan är i sin lilla tröja :love:
Unikt att se en nakenkatt och en "vanlig" kortpälsad katt tillsammans, det ser man inte ofta :)

Hihi, nä, det tog några dagar innan Mogge (med päls) förstod att Pacino var en helt vanlig (fast naken och väldigt varm!) katt, men nu är dom kompisar ;)

Bjuder på en till :love:
CB43A68B-87B9-4914-B658-7D5E45DF7F25_zpsu2rtvcpn.jpg

Nää vilken trött sötis :love: Mogge måste ha sett lite rolig ut när hen funderade över vad för varelse som hade flyttat in :D Jag fick hälsa på en nakenkatt på en utställning för ett par år sen, och var förvånad över hur varm och mjuk hen var :o

Ottilia: Vilken sicken söt Lo! :love: Hur gammal är hen? Jag håller också på att försöka vänja min lilla vid att gå ut i koppel (bor på bottenvåningen), andra människor är dock lite läskiga och kopplet är lite skumt fortfarande :o Hur går det med Lo?

Senast ändrad:

Jag har helt missat er färgdiskussion men du har ju fått bra svar.:)

En äkta golden måste alltid ha svarta trampdynor o svart päls mellan tårna. Min har svarta tofsar som sticker ut under tassarna.:love: Så jäkla gulligt! Din tror jag mer på någon variant av sköldpadd (otroligt vacker!)

Jag gillar framför allt svartskölpadd (har haft en makalöst fin) o golden så jag kommer leta efter en lämplig goldenhane när det blir aktuellt. Hennes uppfödare kommer säkert även hjälpa till. Vet inte riktigt om hon kan få sköldpaddsungar. Eventuellt om jag parar med en röd hane. Behöver sätta mig in i den här färgaveln mer!

Nu har jag hunnit läsa på lite... black golden spotted är en svart grundfärg med spotted-anlag. Ovanpå det svarta ligger golden (recessivt) ungefär som gulanlaget på hästar om jag förstått det rätt.

Så min Lo är svart spotted.

Grattis till den där vackra!:love:

Ottilia: Vilken sicken söt Lo! :love: Hur gammal är hen? Jag håller också på att försöka vänja min lilla vid att gå ut i koppel (bor på bottenvåningen), andra människor är dock lite läskiga och kopplet är lite skumt fortfarande :o Hur går det med Lo?

Hon är 16 veckor, bott hos oss i två v.

Har vant in selen med mycket godis. Typ nosa på selen, få en liten godis, lägga selen på ryggen, få en liten godis osv.

Hon tycker också att andra människor som kommer och går förbi fort är läskiga.. så ute i trapphuset på vår våning vågar hon gå runt själv men tar vi hissen ner och är i vestibulen eller precis utanför dörren, då vill hon helst sitta på axeln eller gömma sig under min tröja. Så vi tar det i små steg och hoppas att hon ska tycka det är kul med promenader så småningom. =)

Hedwig Tack! din lilla är också så fin!! Lo bär ju på ett golden anlag och ska troligtvis paras med en golden hanne i framtiden.. Så hon kommer nog få några golden ungar.. Jag försöker redan prata med min sambo om att vi borde köpa en av dem om det blir så :love: (vi är fodervärdar så ungarna kommer ju inte vara våra... )

Hon är 16 veckor, bott hos oss i två v.

Har vant in selen med mycket godis. Typ nosa på selen, få en liten godis, lägga selen på ryggen, få en liten godis osv.

Hon tycker också att andra människor som kommer och går förbi fort är läskiga.. så ute i trapphuset på vår våning vågar hon gå runt själv men tar vi hissen ner och är i vestibulen eller precis utanför dörren, då vill hon helst sitta på axeln eller gömma sig under min tröja. Så vi tar det i små steg och hoppas att hon ska tycka det är kul med promenader så småningom. =)

Så mjukt och fint ni vant in henne, jag skäms när jag tänker på hur jag gjorde :o Jag satte helt enkelt på henne den och lät henne ha den på sig en stund, men den var för stor då så hon kravlade lite lätt ur den men jag lät henne leka och ligga med den bredvid sig. Nästa gång så satte jag mig ute med henne. Något måste ha funkat :angel: då hon verkar inte ha något emot selen, kommer glatt när jag hämtar den och ligger så duktigt stilla i mitt knä när jag håller på med den (vilket inte är min förtjänst då hon gjorde det direkt från första gången :love: ). Men kopplet är nog lite för kort eftersom hon mest reagerar på att jag måste följa efter så tätt, funderar på att köpa ett längre...

Men än så länge är att vara ute lite läskigt, var ute lite snabbt idag (utan sele) då jag ville se hur hon skulle reagera på snön :angel: Och vinden var det mest läskiga/äckliga :p

Så mjukt och fint ni vant in henne, jag skäms när jag tänker på hur jag gjorde :o Jag satte helt enkelt på henne den och lät henne ha den på sig en stund

Så gjorde jag med våra med :P Inga problem med våra, kommer gärna och sitter fint när vi ska ut. De både åt och lekte med selen efter de hade fått på sig den i början. =)

Din är svartsköldpaddtabby som finns i alla raser som har svart, rött och mönstrat.

Svart och rött är alldeles riktigt grundfärgerna, alla andra färger är varianter av rött eller svart. Kattens färg sitter på x-kromosomen, därför är det i princip bara honor som kan bli sköldpaddsfärgade eftersom det kräver 2 st x-kromosomer.

KL.

Hej! Är rätt ny på just kattfourmet så tänkte presentera våra två pälsbollar (Ragdoll).

Först har vi Bella, hon är 1 år och 8 månader. Bella hade en tuff start i sitt liv, vi hämtade hem henne när hon var 12 veckor men fick bara ha henne hemma 5 dagar innan hon akut fick åka till djursjukhuset där de upptäckte att en bit av hennes tarm gått in i sig själv och dött. Under en veckas tid kunde veterinären inte svara på om hon skulle överleva eller inte då hon var så liten. Men hon är en kämpe och kom hem till oss igen. Idag är hon en pigg och glad liten dam men dock är hon väldigt feg av sig. Så fort en annan människa kommer innanför våra dörrar så springer hon under sängen och stannar där tills personen/personerna har gått hem. Hon är en underbar liten kelgris (när hon själv vill förstås), hon ÄLSKAR kokt torsk, allt annat ratar hon. Hon har endast 2 sorters godis som sin favorit och så fort man säger "Fisk" så sitter hon som klistrad vid ens ben och jamar högt och tydligt.

Den 30 juni 2013 hämtade vi hem Bellas kompis Morriz. Det var inte populärt, vi trodde aldrig att de två skulle kunna bli vänner, men efter en vecka så kunde hon acceptera att han också var där och idag är de goda vänner, även om de har sina brottningsmatchar med både tänder och klor i högsta hugg...

Morriz är en charmig liten kille som är 9 månader, mat är det bästa han vet! Går gärna och mumsar i sig resterna av Bellas mat också när hon har lämnat sin skål. Morriz är en riktig liten kelgris, älskar att kela och gosa ihop sig, både med oss människor och Bella. Han missar för allt i världen inte när det är godis framme, han kommer som en raktet! Han vill gärna kolla och lukta på vad det är vi äter för något och sätter sig på bordet:cautious: (Han åker ner lika fort igen) Han har lätt till att spinna och spinner högt. Han tror att han är genomskinlig då han gärna sätter sig framför en skärm och tittar.

Båda tillsammans som goda vänner

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
970
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka