Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder #2

*kl*

Liten börjar bli större. Och tuffare. Och hon var ju stentuff även som liten.

Du tjafsar liksom inte med den här damen ;)

1450240_517533761675935_382442776_n.jpg

Något mer charmig

526544_517533868342591_280683952_n.jpg

1391916_516299935132651_501234633_n.jpg

1382149_517533768342601_1575064226_n.jpg

Det är för övrigt sådär halvjobbigt när en långhårskatt blir dålig i magen. Speciellt när den har en taskig attityd till när matte vill hjälpa.. Vassa klar har hon med.

Och såhär nöjd är farbror nuförtiden <3 Framförallt så är han "TYST"! (En siames är inte tyst om den inte är död, men han har slutat gå runt och skrika och vråla).

1391864_517514778344500_1171474883_n.jpg

De är extremt kära i varandra de tu, och jag upphör inte att förvånas hur tålig han är med henne. För hon kan vara ett verkligt pain in the ass på honom, och komma flygande genom luften när han ligger och sover och klänga sig fast och hugga honom. Han fäller ytterst sällan ens ut klorna åt henne.

Hon är verkligen jättefin! :love: Farbror siames också förstås :D Min Sessan blev också bra mycket tystare när hon fick en kompis igen, de få månader hon var ensamkatt var det skrik och vrål mest hela tiden och hon var otroligt klängig. Kul att de trivs så bra ihop!

Hon är verkligen jättefin! :love: Farbror siames också förstås :D Min Sessan blev också bra mycket tystare när hon fick en kompis igen, de få månader hon var ensamkatt var det skrik och vrål mest hela tiden och hon var otroligt klängig. Kul att de trivs så bra ihop!

Jag trodde ju att farbror skulle bli otröstlig när frugan hans (också siames, så de typ satt ihop vid höften) fick tas bort. Men han verkade tycka det var okej att vara ensamkatt - fast jag verkligen inte förväntat mig det.

Han blev mer på hunden, och jag minns fortfarande hur katten slog knut på sig och var som limmad på hunden när hunden kom hem efter magoperationen och några dygn på djursjukhus.

Men sen efter något år började han gå runt och skrika ibland, utan att verka veta vad han skrek om. (Han kan ju skrika som f*n när han är missnöjd med personalens insatser liksom). Det tilltog, och jag började undra om han blivit senil.

Jag trodde faktiskt inte att det var saknad efter kompis, eftersom det kom så långt efter och han var ganska ologisk med sitt gapande, och verkade helt nöjd och tillfreds med livet mellan gap-attackerna.

När han började gå runt på övervåningen och vråla på nätterna, istället för att som alltid ligga och sova med mig - just att han gick undan och vrålade, då kände jag att nu stod det mellan avlivning eller att försöka se om en kompis kunde hjälpa. Då började jag ju leta en passande kompis (dvs en vuxen, lugn, hundvan katt) men det var jättesvårt med hundvan, så i ren desperation fick det bli en kattunge.

Jag erkänner att jag inte var så himla övertygad om att en kompis skulle hjälpa - men jag är VÄLDIGT glad att det gjorde det =) Jag råkar ju vara grymt fäst vid farbror siames och är väldigt glad att det var sällskapssjuka och ingen "värre" sjuka =)

Tillägg: Jag kollade upp honom hos veterinär när han började skrika, eftersom han har njursvikt - så det skulle kunna vara smärta/liknande, men hittades inga fel alls, och stabila njurvärden

*kl*
Malla lurar upp dotra sin på hyss! :mad:
1381225_10151757548966158_1560968620_n_zps92842863.jpg

Nånting gick vääääldigt fel i tillverkningen av Malla, just det som gör en britt till en britt måste ha glömts :p

KL
1425521_10152034375264612_1115225260_n.jpg

Kalle, en av de katter jag nu är jourhem åt, ville ha lite lugn och ro igår. Letade som besatt och hittade honom till slut bakom en kökslåda.

Men vilken sötis! Åh va han påminner om min när han var så liten :love:

kl

Katten älskar att krypa in i jackor och byxor. Det är dock inte så smart när man är... en lagom tjock kille i sina bästa år ;)

PS.
Ja, jag har lite dåligt samvete att jag börjar filma istället för att hjälpa honom... Men han tog sig ut snabbt.

Film

Här är en bild på min godbit, Mogge, 8 år gammal, och en bild på hans kommande lillebror, en liten skrynkla som flyttar hem till oss i slutet av december! :love: (Änsålänge har han bara sitt uppfödarnamn, men vi har bestämt att min sambo ska döpa honom så det blir antagligen efter en maffiaboss eller så :p)
FarbrorMogge_zpse364d8fd.jpg

Skrynkla_zpsfbb811a5.jpg

(bilden har jag lånat från hans uppfödare :))

Vilka fina bilder som kommit upp sen sist jag tittade i tråden. :)

Alexandra_W; Hon är verkligen superfin! Älskar svartsmoke.

Kastar in två bilder på min lilla tjockis som faktiskt fyller tio månader idag. Grattis till honom!

retbosse-021.jpg

retbosse-050.jpg

Wow, vilken svans! Ser man någon skillnad på den när/om han skjuter rygg och svansen blir tjock (som på en korthårig katt)?

+ Pazuzu

Jag tror inte att han vet hur man skjuter ragg. Han är en nallebjörn utan dess like. Enda gången jag sett en Birma få tjockare svans är när de är små och inte har så mycket päls på svansen än.

På bilden är han nybadad så pälsen ser ännu mer fluffig ut "än till vardags" men jag kan ärligt säga att jag aldrig sett en sån svans på Någon katt... :)

KL
64239_10152056592914612_657163205_n.jpg

Hannes har rivit ner alla fotoramar som stod på bokhyllan och bestämt att förstoringen jag fått av mamma är en kattbädd. Kalle hakar på. Tur att de är söta.
Kalle till vänster, Hannes till höger.

:D Det går inte att vara arg länge på sådana sötnosar!;)

Tog mig i kragen och fixade några nya bilder på Socker (Anton blev rädd för blixten och gick och gömde sig så det blev inga på honom...)

Den här bädden har jag haft framme i kanske ett halvår utan att jag sett att Socker ens har satt en tass i den. Sedan en vecka tillbaka sover han där hela dagarna...:cautious:
DSC_0183.jpg

Här myser han och mjölktrampar. Det har han börjat med på sistone och han gör det läääänge innan han lägger sig (fast bara i den här bädden). En gång höll han på i säkert fem minuter.:p
DSC_0159.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0177.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
968
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat