bild på er katt

Sv: bild på er katt

:rofl:

Han var lika farlig som han var liten då, nu är han lika snäll som han är stor :D

Jag gillar det sistnämda mera :crazy: :p

Här kommer mina busar.
Tyson: Norsk skogskatt/perser/helig birma/bondkatt (tigrerad) Blir 2år 12/9.
Tyra: Norsk skogskatt/perser (sköldpadda:idea: med vitt) Ett år i april.

Blandat4010.jpg

När Tyra kom till oss var jag rädd att Tyson som var tre gånger så stor som henne, skulle skrämma henne men ni kan ju bara gissa vem det var som klev undan vid matskålen, och vart än prinsessan spatserade fram:rofl:
Tyson är gentlemannen som sätter det säkra före det osäkra, kommer det någon gömmer han sig högt upp och ser så att kusten är klar.
Tyra är raka motsatsen, kommer det någon rusar hon fram och ser efter vem det är, öppnar man ett skåp kan man lita på att hon sitter i det så fort man vänt ryggen till:angel:

Agnes & Felix

DSCF0003.jpg

Obs! Agnes hör till den vilda varianten.

Senast ändrad av en moderator:

Morris. Vanlig bondkatt.. vet inte riktigt hur gammal han är, men skulle tippa på 10 eller 11 år.

IMG_0051.jpg

IMG_0048.jpg

Agnes (till vänster) & Felix

DSCF0003.jpg

Agnes bodde i våran vedbod över 1 år innan jag fick nog av henne och lyckades fånga in henne.
Hon matades av förre ägaren till gården, men blev kvar när de flyttade. Gubben som bodde här förrut sa att Agnes var en "hankatt" som uppvaktade hans honkatter. Snacka om noll koll.
Hon är ganska vild av sig. Antagligen en sommarkatt från början som farit illa.
Nu är hon kastrerad och inne tills vidare så för att hon ska bli lite tamare och att det sedan får bli lite varmare ute innan hon får gå ut igen.
Hon lyckades sticka när hon var nykastrerad med suturerna kvar. Jag höll på 1 vecka innan jag lyckades få in henne igen.
Hon gillar hundmat mest.

Felix hittade jag i ett träd inne i Uppsala 1997. Han höll på bli skatmat när jag lyckades få ner honom. Han var nog inte mer än 6 veckor när jag hittade honom. Ingen efterlyste honom.
Han har hängt med en hel del. Och har rest en hel del. Bl a har han kommit på andra plats på en kattutställning. Han tyckte det var lika tråkigt som mig att vara på en utställning så vi har sedan dess inte satt en fot där. :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Agnes (till vänster) & Felix

Korthåret var ju läcker, vilken blick!!
Appropå hundmat. Många katter gillar hundmat. Men det är viktigt att hon inte äter sig mätt på hundmaten och ratar sin egen, för då kan hon få allvarliga problem med häslan eftersom hundmat inte på långt när innehåller dom viktigare sakerna en katt behöver.
Men det vet du säkert redan. Bara ifall att, endel vet det inte.

Hon
En kattflicka som flyttade in ikväll. Vi har inte döpt henne ännu, tror hon är ungefär ett år. Vanlig bondkatt.

Han
Kisse, bondkatt, ålder okänd. På bilden inte helt nöjd med situationen, då nya katten ligger och vräker sig i soffan ;)

pontus.jpg

detta är min hankatt pontus. han blir ett år i maj

godisdris.jpg

och detta är min kattfröken Kina. Hon blir tre år i augusti

pontusliten.jpg

här är pontus liten. Älskar ännu dassrullar :)

Hej!
Här kommer bilder på mina kissar.
Först har vi Dexter en han katt som just fyllt 1 år.
(lite dålig kvalite)

lilla_lulia

Sen hans syster DeeDee som oxå nyss 1 år.

lilla_lulia

C:\DOCUME~1\MARIKA~1\LOKALA~1\Temp\Rar$ML39.578\DSC00896.rar

Här är bilder på mina älsklingar:love:
Corona, maine coon
4961238.jpg

S*Anne Dotts Paloma, maine coon
4961243.jpg

IDP*Overlord Velvet, maine coon
4870056.jpg

Och slutligen Tösen, huskatt
4560706.jpg

:D

Här är våra busdjur, den svart-vita heter Svante och är 5 år, den randiga (vad heter färgen?) heter Stripes "Strippe" och är 9 år. Båda två är huskatter.

1879334.jpg

Strippe slöar i soffan

1879349.jpg

Svante vaktar tvätten

1879342.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 083
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?