S
sockerkaka
Jag har alltid vart intresserad av just Islandshästen. Men vill gärna lära mig mer och mer.
Tyvärr har jag inte råd till en isis men vill en dag ha en.
Jag har nästan bara sett långa ryttare och lite kraftiga ryttare som rider dom här hästarna.
En häst på 140 cm rids som jag sett på tv av män på 190 cm.
Jag tycker det ibland ser konstigt ut men när man frågar dom som rider så säger dom att det är fullt normalt. Men om det hade varit en New forest så hade dom blivit "halshuggen" säger dom. Vad säger ni om det?
Så nu till min tråd.
Jag vill se hur just du ser ut på en isis.
Många tycker att ( hur det nu stavas ) propotionerna inte stämmer då man är antingen för lång eller tung för en häst. Men det verkar inte stämma när man rider denna ras då man kan vara hur man vill. Det är utifrån jag sett det när jag hälsat på hos stuteri och så.
Så. Lägg alltså upp en bild hur du ser ut. Längd på dig och mankhöjd på hästen.
Har du fått kritik över att du rider en häst som inte alls är stor?
Jag tycker om denna ras jätte mycket. Men vill höra vad ni tycker är för och nackdelar att rida en häst som inte blir så hög som "vanliga" raser.
Hoppas att någon kan hjälpa mig förstå denna ras mer. Är väldigt hästintresserad.
Tack på förhand.
Bello.
Tyvärr har jag inte råd till en isis men vill en dag ha en.
Jag har nästan bara sett långa ryttare och lite kraftiga ryttare som rider dom här hästarna.
En häst på 140 cm rids som jag sett på tv av män på 190 cm.
Jag tycker det ibland ser konstigt ut men när man frågar dom som rider så säger dom att det är fullt normalt. Men om det hade varit en New forest så hade dom blivit "halshuggen" säger dom. Vad säger ni om det?
Så nu till min tråd.
Jag vill se hur just du ser ut på en isis.
Många tycker att ( hur det nu stavas ) propotionerna inte stämmer då man är antingen för lång eller tung för en häst. Men det verkar inte stämma när man rider denna ras då man kan vara hur man vill. Det är utifrån jag sett det när jag hälsat på hos stuteri och så.
Så. Lägg alltså upp en bild hur du ser ut. Längd på dig och mankhöjd på hästen.
Har du fått kritik över att du rider en häst som inte alls är stor?
Jag tycker om denna ras jätte mycket. Men vill höra vad ni tycker är för och nackdelar att rida en häst som inte blir så hög som "vanliga" raser.
Hoppas att någon kan hjälpa mig förstå denna ras mer. Är väldigt hästintresserad.
Tack på förhand.
Bello.