Bild: Jag är ute och kör mina duktiga hästar!

J

JennyK

Måste bara visa nu när jag äntligen har fått komma igång med att köra Linnéa! Har bara provat ett par gånger än och har inte heller ordentliga grejor än men det har gått jättebra iallafall! Hon tycker det är roligt! :)
På bilden är lilleman med och "hjälper" mamma att dra för första gången och han var så duktig och gick snällt med bredvid. :love:

Linneaochlyckaskr.jpg

Sv: Bild: Jag är ute och kör mina duktiga hästar!

vilka goingar! duktig fölis som håller reda på mamma sin! :-)

Visst är det kul att ha kommit igång?!
Jag har ju just gjort det med mitt "nya" sto också.

Bara en liten fundering, din lille lilleman har inte hjälpt dig att styra? :angel:
Min illbatting tar nämligen tag i tömmen på hans sida och drar i den :crazy: Tur att hans mor är cool och att han släpper när jag morrar lite åt honom.

Shettisar skrev:
Måste fråga: Hur fäster ni era fölisar och vart?

Vi brukar oftast fästa i dragringen, ibland i skackeln lite beroende på vagn, sele, storlek på den som går brevid (tex föl eller 1 åring är ju lite olika).
Glömde, vi splitsar ett kort grimskaft, får inte var för långt för då har det en förmåga att bli trassel i kubik.

LoTrock7L.jpg

Senast ändrad:

Haha, nej jag har bara kört dom bägge två den gången på bilden ännu och då försökte han inte styra, men eftersom allt ska bitas i så kommer han nog snart på det också!! ;)
Vad fina dina är!! :love: Är den lille också röd?

Vi fäste också i dragringen och det gick bra. :)

JennyK skrev:
Haha, nej jag har bara kört dom bägge två den gången på bilden ännu och då försökte han inte styra, men eftersom allt ska bitas i så kommer han nog snart på det också!! ;)
Vad fina dina är!! :love: Är den lille också röd?

Som att inte dina vore fina då :) :love:
Var det din pojk som är e. Mimer?
Jupp den lille är röd han med (fint blivande par :angel: )
hihi, min illbatting började ta i tömmen första gången vi hade honom brevid, vart ju tråkigt annars ju ;)

Tackar, tackar! :)
Jo, han är efter Mimer. En riktig liten huligan!
Ser att du också kör rockard med loksele, var har du köpt din sele? Börjar fundera på att köpa en ny, har en gammal armésele som väger ett ton ungefär.. :smirk:

Det gick bra att ha dom så?

Blev inspererad av din blir så jag spände fast mitt fölis där också. Det gick åt h_l_v_ ;) Mitt föl skulle nämligen styra hela tiden och bita på mamma... sucka

Stackars fölis. Blir han int trött?

JennyK skrev:
Tackar, tackar! :)
Jo, han är efter Mimer. En riktig liten huligan!
Ser att du också kör rockard med loksele, var har du köpt din sele? Börjar fundera på att köpa en ny, har en gammal armésele som väger ett ton ungefär.. :smirk:

Ah så då mindes jag rätt att det var du som väntade föl i våras efter Mimer. :)

Ja tyvärr kör jag ännu sålänge rockarden med loksele (fast maratonsele är på ingående om några veckor :love: )
Min loksele är en Tärnsjösele som jag köpte för några år sedan. underbar är den, men lite klumpigt är det allt, som du säger dom är tunga lokselar.
Är rätt imponerad äver att jag med bruten arm lyckades sela två hästar själv inför en tidningsfotografering för några år sen. Fast det gick nog mest på adrenalin för att jag var så förbannad på sambon :D

Du har inga fler bilder på ditt sto och föl? kanske kan PM'a om inte annat?

_moa_ skrev:
Det gick bra att ha dom så?

Blev inspererad av din blir så jag spände fast mitt fölis där också. Det gick åt h_l_v_ ;) Mitt föl skulle nämligen styra hela tiden och bita på mamma... sucka
ha ha ha :D tycker att jag känner igen huliganfasonerna.
Jag fick god träning på att köra Lärka med en hand, för den andra höll pisken som fick vila nära Tiger så att jag kunde peta på honom när han var som mest ihärdig.

Lägger väl till då att jag bara petade på honom, så att ingen inbilsk på Buke får för sig att jag daskade honom med pisken ;) Alltså inte syftat till dig _moa_ utan bara en ren allmän försäkran :D

piff_puff skrev:
Stackars fölis. Blir han inte trött? Nej han blir inte trött, inte min iaf

Och vad är det för synd med dom då?

Personligen hade jag kunnat köra skiten ur fölis så han inte håller på att rymma hela tiden :devil: (obs det sista var ironi)

skogstomten skrev:
ha ha ha :D tycker att jag känner igen huliganfasonerna.
Jag fick god träning på att köra Lärka med en hand, för den andra höll pisken som fick vila nära Tiger så att jag kunde peta på honom när han var som mest ihärdig.

Lägger väl till då att jag bara petade på honom, så att ingen inbilsk på Buke får för sig att jag daskade honom med pisken ;) Alltså inte syftat till dig _moa_ utan bara en ren allmän försäkran :D

Jo jag petar jag med. Eller ja... Han fick sig en dask på rumpan när han började stegra och försöka få rida på mamma :angel: Han var kanske trött då :D ;)

Jo det är ju alltid bra att lägga till det, brukar med göra det :D

_moa_ skrev:
Och vad är det för synd med dom då?

Personligen hade jag kunnat köra skiten ur fölis så han inte håller på att rymma hela tiden :devil: (obs det sista var ironi)

Har du int staket?Det har jag ibland.

Det finns faktiskt hästar som rymmer även om man har staket.

Åh, vilket underbart fint sto. Jag är stor fan av de röda. Min avatar är på ett av våra ston, men hon är inte lika röd som din! Vad är det för stam, på båda? Nyfiken på de röda generna.

JennyK : Har du bilder på fölisen efter Mimer? Fick nämligen en liten hingstunge efter honom för några år sedan. Kul att jämföra :) Tyvär har jag inga bilder själv på vår illbatting på den här datorn.

Här kommer några fler bilder på lilleman! Har dock inte så många för jag fick ny dator häromdagen och har inte klarat att föra över alla gamla bilder än. Dom är inget vidare bra, men som sagt allt jag har för tillfället! Hur är din avkomma efter Mimer i temperamentet då? Har hört att dom kan vara rätt så besvärliga faktiskt.. :angel:

012.jpg

011.jpg

009.jpg

Skogstomten: Pm:ar dig!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 873
Senast: Ajda
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 113
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 194
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Härnösand
  • Autistisk bror
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur