bild i en hemsida?

höstmåne

Trådstartare
problem igen. bilden vill inte visas utan visas bara som ett rött kryss.
var nånstans på ftp-n ska filen ligga. vad ska den heta? vilket format måste den vara i?
vad är det som är fel??? :cry:

Enklast är det om du har ordning på allt från första början.
Kopiera alla bilderna du vill ha med på hemsidan, i mappen där din hemsida redan är sparad på din dator.

Länka därefter från sidan till bilden där den är nu.

Ladda sen upp hela hemsidan precis som den är sparad (hela foldern alltså).

Om du ändrar bildens namn, plats där du har sparat den etc så funkar inte bildlänken längre, den kan helt enkelt inte hittas, så det är viktigt att man sätter allt på samma ställe från första början annars är det lätt att man blir ordentligt virrig.

Kan man ladda upp hela mappar? Det har jag aldrig lyckats med, utan jag har skapat mappar i ftp:n och döpt dem till samma som dem jag har på datorn.
Tax så har jag alla mina bilder i en mapp som heter just 'bilder'. Då har jag skapat en mapp i ftp:n och döpt även denna till bilder (viktigt att det är exakt samma stavning!). Sen har jag laddat upp alla bilder jag har till den mappen. Samma sak med övriga html-filer, de ligger i mappar som heter exakt samma som dem jag har på min egen dator.

En annan viktig grej som jag gjorde fel på i mitt första försök att göra en hemsida, är att inga filer får heta något som innhåller å, ä eller ö, då funkar den inte.

Jag har alltid laddat upp hela mappar. :crazy: Men om det fungerar att göra så eller inte antar jag beror på vilket ftp-program man använder sig av.

Arbetade du inte i Dreamweaver :confused:
Jag har börjat med det och upptäckt att man kan använda sig av ett ftp program i dreamweaver istället.
Tala om vad det förenklade saker.
Man kan även ändra på bara hemsidans sidor om man vill genom dreamweaver men jag föredrar att ha det sparat här hemma också ifall att olyckan är framme :o

Annars använder jag mig alltid av Cuteftp pro 2 och det går utmärkt att skicka upp och ner hela mappar med innehållet i :cool:

Jag använder nog det simplaste ftp-programmet i världen (Windows Total Commander) och på den funkar det alltid. Cute Ftp funkar lika fint, och när jag laddat direkt från Frontpage har det också funkat.

Måste öppna dreamweaver :D
Blev själv glatt överaskad när jag av en slump upptäckte detta :bump:

På höger sida har jag denna.
Har du själv gjort en sådan till din sida :confused:
I så fall väljer du först Edits sites... och sedan den som står där tex som på min Nenas Graphics.
Jag markerar den och sedan väljer jag Edit
Då får du upp en ruta och på den väljer du Advanced och får då upp denna rutan om du väljer Remote Info.
Du väljer ftp vid Access.
Ftp host är den vanliga adressen till ftpvärden.
Host directory är mappen du vill att den skall koppla upp emot.
Du får förlåta om jag är en smula luddig men är fortfarande trött efter mitt julfirande.
Behöver du närmare info så skall jag försöka imorgon igen :p

Jag har inget sådant. Vilken version har du? Jag har dreamweaver 4.

Vad menade du med "Har du själv gjort en sådan till din sida?"
Gjort en vadå?

Åhå...jag arbetar i Dreamweaver MX....där är skillnaden.
Dom har liksom fp 2000 miniwebbplats som man kan ställa in och när man gör inställningarna för den så kan man ställa in ftp också.
Fruktansvärt bekvämt :cool:
Jag kan ladda upp ensilda sidor, hela mappar osv.

Jag ska snart byta dator, och då måste jag ladda hem dw igen, och jg funderar på att försöka få tag på mx då istället, den verkar ju bättre. Det verkar ju onekligen smidigt med inbyggt ftp!

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Cattis_E
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 733
Senast: Shpongle
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 495
Senast: Rie
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka