Bilbarnstol..babyskydd

Breakdance

Trådstartare
Så va vi där igen..lost i djungeln^^ nu när barnvagns problemet toligen är ur världen:angel: så kommer vi genast in på nästa grej.. ett babyskydd..

Som min mamma så fint påpekade idag så är det dyrt och man kan inte ha dom länge..å förresten kunde man för några år sen hyra den första bilbarnsstolen:smirk: Jo, jag vet..men..men kan man fortfarande det eller måste man köpa nytt?

Hjälp mejj ni ärrade småbarnsföräldrar:D
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Japp det kan man göra fortfarande!

I övrigt köpte jag ett Carena babyskydd för 500 kr, inte så farligt tyckte jag.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Japp det kan man göra fortfarande!

I övrigt köpte jag ett Carena babyskydd för 500 kr, inte så farligt tyckte jag.

Går det att hitta så billigt som man kan lita på då? Har kollat runt på bl*cket men mkt verkar ju vara i äldsta laget.. å jag vill att bebis ska åka säkert! Var kan man hyra?
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Kolla med ditt försäkringsbolag, en del av dem hyr ut babyskydd som man sedan byter mot stol.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Man brukar kunna hyra babyskydd på BVC. På vårat BVC tror jag det kostar runt 300 kr för 9 månader.

Vi köpte ett likadant som BVC hyr ut. Kostade en knapp 100- lapp mer.
Resonerade som så att då har vi ett babyskydd som är vårat eget som vi kan använda igen om det blir fler barn. Och så vet hur babyskyddet blivit hanterat.

Nacckdelen med det babyskyddet är att jag tycker det är lite plastigt och rangligt och att bebisen snabbt växer ur det.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Jag gav 1 295,- för vårt babyskydd, Acta Graco med bas. Sonen är nu 8 mån och vi räknar med att han kan ha det ett par månader till. Jag tycker inte det var så dyrt. Köper man begangnat så är det bäst att köpa av någon man känner så man vet vad babyskyddet varit med om och tänka på att inte köpa ett som är äldre än 5 år. En sak att tänka på också är att alla babyskydd passar inte i alla bilar. Vi kan t ex inte använda vår utan basen för då räcker inte bilbältet. Framförallt lite nyare bilar har ofta lite kortare bälten, så prova babyskyddet innan ni köper eller hyr så att ni är säkra på att det passar.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Innan sambons bror kom med deras babyskydd tänkte vi hyra ett av NTF. Kostar 300:- för 9 månader. Och det tycker jag är mycket prisvärt. http://www.ntf.se/

Såg en affich om detta när jag var hos MVC.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Går det att hitta så billigt som man kan lita på då? Har kollat runt på bl*cket men mkt verkar ju vara i äldsta laget.. å jag vill att bebis ska åka säkert! Var kan man hyra?

Lita på... Om jag inte har helt fel för mig så är alla stolar som sälj i Sverige godkända.

Jag tyckte att mitt babyskydd var alldeles utmärkt. Funkade precis som det ju bör.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Vi hyr från If, kostar 102:-/månaden i *hrm* 48 månader och då får vi 3 olika stolar och får behålla den sista.

Deras stol är dock inte alls så smidig som den ser ut på bilderna, och riktigt jobbig att bära och bältet sitter så dumt när stolen väl är fastspänd.
Folksam hyr ut Acta Graco, priset är väl ungefär det samma.

Någon som vet om man kan säga upp sin If-stol? Hur gör man då?


Vi tyckte hyra är smidigast då man bara byter stol när han vuxit ur den och får en ny, sen behålla den sista stolen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Vi hade en Acta Graco med bas.
Den var väldigt smidigt. Den kostade runt 1200 ny.
Sålde den efter 1 år för 500.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Jag har köpt en Brio Primus (hette den så..?) som verkar kanon!! Samma pris som Acta Graco fast lite smidigare och lättare att hantera. Verkar tyvärr vara riktigt svåra att hitta begagnade så jag hade en himla tur som hittade en 07:a just i min stad!
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Första barnet så hyrde vi av BB, men tycker inte stolen var bra, så till andra så köpte vi en begagnad. Vet ej märket men var inte nöjd. Tredje barnet fick en Britax Rock-a-tot. Funkade jättebra. Den sparades så även detta barn kommer få ha den.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Enligt mamma ska den stolen vara bäst..tydligen hade mina småbröder (8 å 10år) rock-a-tot som första stol..å dom är ju inte så dyra heller?!
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Vi hyr hos if
Betalat 102 kr/månaden
Deras stol från nio månader har blivit bäst i test. skrämmande vad vissa andra stolar fick för resultat...
Därför valde vi BeSafe.
Visst finns det billiga babyskydd, men hur säkra är dom? Skulle aldrig förlåta mig själv om vi krockade och min dotter dog pga av att jag va snål när jag köpte babyskyddet...
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Någon som vet om man kan säga upp sin If-stol? Hur gör man då?

Jag hyrde bara första stolen och då va jag bunden i nio månader. vet inte om du är bunden i 48 månader. bara ringa if å fråga. jag håller med om att de e lite krångligt att hålla på med bältet, men annars e jag nöjd, man ska dock inte ha en bil där sätet lutar mycket bakåt. då hamnar barnet väldigt upprätt/frammåt= inte bekvämt för en liten som inte orkar hålla upp huvudet.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Har inte hittat någon info, får ringa imorgon för idag sov jag till 12:30 :angel:

Annars så sitter han jätte bra i stolen och verkar gilla den. Rätt skönt att det går att fälla ryggen oxå och gung-funktinen är bra.
n522242737_455035_7036.jpg


Fast fortsätter han växa så här har han ju if snart vuxit ur stolen :angel:
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Visst finns det billiga babyskydd, men hur säkra är dom? Skulle aldrig förlåta mig själv om vi krockade och min dotter dog pga av att jag va snål när jag köpte babyskyddet...

Så tänker jag också, och har köpt MaxiCosi som har fått bäst i alla test häromkring.... Visserligen 1500 spänn, men säkerhet har alltid fått kosta i mitt hem, har alltid haft bra ridhjälm, säkerhetsvästar, säkra bilar mm. Man kan spara in på annat.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Visst finns det billiga babyskydd, men hur säkra är dom? Skulle aldrig förlåta mig själv om vi krockade och min dotter dog pga av att jag va snål när jag köpte babyskyddet...

Alla Babyskydd som säljs i Sverige är testade och godkända, så det man betalar för om man köper ett dyrare skydd är märket och inte säkerheten ( enligt en person på ett försäkringsbolag )
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Deras stol från nio månader har blivit bäst i test. skrämmande vad vissa andra stolar fick för resultat...
Därför valde vi BeSafe.
Visst finns det billiga babyskydd, men hur säkra är dom? Skulle aldrig förlåta mig själv om vi krockade och min dotter dog pga av att jag va snål när jag köpte babyskyddet...

Jag/vi hyr oxå ifrån if.
Den första stolen (babyskyddet) fick vi av min bror. Det hade Jason i 6 månader, sen var det för litet. Inte viktmässigt, men han var för lång.
Babyskyddet skyddar bebisen bäst, men ska så snart man kan ska man byta till nästa stol.

Vi hyr som sagt stolen från if.
Och kan säga med erfarenhet att den skyddar OTROLIGT bra vid olycka.
På nyårsafton körde jag av vägen och voltade med bilen ett par varv. Jason satt i sin stol och klarade sig utan minsta skråma. Inga blåmärken, sår eller något.
Rekomenderar den VARMT!!:bow::bow:

Nu ska den retuneras och en ny ska skickas till oss.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp