Bilbarnstol..babyskydd

Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Jag/vi hyr oxå ifrån if.
Den första stolen (babyskyddet) fick vi av min bror. Det hade Jason i 6 månader, sen var det för litet. Inte viktmässigt, men han var för lång.
Babyskyddet skyddar bebisen bäst, men ska så snart man kan ska man byta till nästa stol.

Vi hyr som sagt stolen från if.
Och kan säga med erfarenhet att den skyddar OTROLIGT bra vid olycka.
På nyårsafton körde jag av vägen och voltade med bilen ett par varv. Jason satt i sin stol och klarade sig utan minsta skråma. Inga blåmärken, sår eller något.Rekomenderar den VARMT!!:bow::bow:

Nu ska den retuneras och en ny ska skickas till oss.

:eek: Va otäckt
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Ja, jag har nog aldrig varit så rädd som jag var när bilen slog runt och jag hörde Jason skrika.
Samtidigt var jag glad att han fortfarande skrek när vi stannade liggandes på taket för det betydde att han fortfarande levde.:bow:

Så att snåla med säkerheten är något jag ALDRIG kommer att göra...
Livet hänger på en skör tråd...:crazy:
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Jag gav 1 295,- för vårt babyskydd, Acta Graco med bas. Sonen är nu 8 mån och vi räknar med att han kan ha det ett par månader till.


Min dotter växte ur sitt på 5 månader... :crazy: Sålde det, men nu när det är dags för en liten till så kommer vi köpa samma sort igen, var verkligen jättenöjda!!

Skulle inte våga hyra efter en incident som kompisen var med om då handtagets spärr lossade när hon bar stolen (med barnet i, inte fastspänt) och stolen tippade framåt vilket ledde till att hennes dotter hamnade i asfalten. HEMSKT!!!! :eek: Tur i oturen så klarade hon sig helt utan en skråma. Det visade sig att stolen var så mkt använd att spärrmekanismen slitits ut och inte spärrade helt som den skulle... Säkert maximal otur, men usch vilken mardrömsupplevelse.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Skulle inte våga hyra efter en incident som kompisen var med om då handtagets spärr lossade när hon bar stolen (med barnet i, inte fastspänt) och stolen tippade framåt vilket ledde till att hennes dotter hamnade i asfalten. HEMSKT!!!! :eek: Tur i oturen så klarade hon sig helt utan en skråma. Det visade sig att stolen var så mkt använd att spärrmekanismen slitits ut och inte spärrade helt som den skulle... Säkert maximal otur, men usch vilken mardrömsupplevelse.

När sonen hade sitt babyskydd bar jag aldrig i endast handtaget, just av denna anledning. Och då var detta ett babyskydd som endast använts av min son och brorsans tös under några få månader.
Sen att inte spänna fast barnet i skyddet även vid "bärtransport" är väl inte att rekomendera. Jason var inte gammal (max 2 månader) när han kom på hur han själv kunde häva sig ur skyddet på egen maskin.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Min dotter växte ur sitt på 5 månader... :crazy: Sålde det, men nu när det är dags för en liten till så kommer vi köpa samma sort igen, var verkligen jättenöjda!!

Skulle inte våga hyra efter en incident som kompisen var med om då handtagets spärr lossade när hon bar stolen (med barnet i, inte fastspänt) och stolen tippade framåt vilket ledde till att hennes dotter hamnade i asfalten. HEMSKT!!!! :eek: Tur i oturen så klarade hon sig helt utan en skråma. Det visade sig att stolen var så mkt använd att spärrmekanismen slitits ut och inte spärrade helt som den skulle... Säkert maximal otur, men usch vilken mardrömsupplevelse.

Det är saker som ovanstående som får mejj att tvivla på begagnat alt hyra..för säkrast känns ändå med nyköpt från affär..oavsett test och skit så vill jag nog ha nytt:angel: Frågan är då bara, vilket är bäst (i pris OCH kvalité)
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Alla Babyskydd som säljs i Sverige är testade och godkända, så det man betalar för om man köper ett dyrare skydd är märket och inte säkerheten ( enligt en person på ett försäkringsbolag )

Ja dom är testa och godkända.
Men vissa är sämre än andra, det kan inte vara lika allihop. å jag väljer det säkraste, utan att tveka.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

KL
Vi köpte nytt babyskydd och det kan jag ångra lite,för vår dotter växte ur sitt när hon var 4 mån,så då var vi tvugna att köpa ny bilstol.. Hade jag vetat det hade jag hyrt.
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

*går in och kapar lite*

Vi ska köpa bilbarnstolar till sambons firmabil. Är det någon här som har bilbarnstol i sin Nissan Navara och som kan berätta vilken? :)

/Timsetim
 
Sv: Bilbarnstol..babyskydd

Enligt Råd&Rön rekomenderar dom folk att inte köpa Brio Zento.

Prenumerarar du på Råd&Rön kan du läsa hela testet om bilbarnstolar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp