Hippocampus
Trådstartare
Jag köpte en bil för ett tag sedan och hann ha den i 2 veckor innan jag märkte ett fel. Jag kontaktade bilfirman, de tog in bilen och jag fick en hyrbil. Min bil har varit på verkstad i 4 veckor och de har inte hittat felet. De har provkört bilen och har "märkt" felet en gång, men vet inte vad det är. De har kört bilen till en annan verkstad nu som inte märker eller hittar felet så imorgon ska jag dit och försöka locka fram problemet (jag har gjort det innan).
Men jag börjar tröttna på detta nu och funderar, kan jag säga att jag reklamerar bilen? Hur gör jag då? Vad har de för rätt och vad har jag för rätt? Jag kan tänka mig att köpa bil från de igen, de kanske anser att det är ok eftersom pengarna redan finns i företaget så att säga?
Jag har inga problem med företaget (än så länge) utan tänker mer smidigt, då jag måste ha bil. Hur hade ni gjort?
Men jag börjar tröttna på detta nu och funderar, kan jag säga att jag reklamerar bilen? Hur gör jag då? Vad har de för rätt och vad har jag för rätt? Jag kan tänka mig att köpa bil från de igen, de kanske anser att det är ok eftersom pengarna redan finns i företaget så att säga?
Jag har inga problem med företaget (än så länge) utan tänker mer smidigt, då jag måste ha bil. Hur hade ni gjort?