Bil, reklamation och frågor

Hippocampus

Trådstartare
Jag köpte en bil för ett tag sedan och hann ha den i 2 veckor innan jag märkte ett fel. Jag kontaktade bilfirman, de tog in bilen och jag fick en hyrbil. Min bil har varit på verkstad i 4 veckor och de har inte hittat felet. De har provkört bilen och har "märkt" felet en gång, men vet inte vad det är. De har kört bilen till en annan verkstad nu som inte märker eller hittar felet så imorgon ska jag dit och försöka locka fram problemet (jag har gjort det innan).
Men jag börjar tröttna på detta nu och funderar, kan jag säga att jag reklamerar bilen? Hur gör jag då? Vad har de för rätt och vad har jag för rätt? Jag kan tänka mig att köpa bil från de igen, de kanske anser att det är ok eftersom pengarna redan finns i företaget så att säga?
Jag har inga problem med företaget (än så länge) utan tänker mer smidigt, då jag måste ha bil. Hur hade ni gjort?

Tack för svar! Ja, jag har fått en bil så länge, en mycket finare bil dessutom.. Problemet är ju att bilen kan man inte använda som ”egen”, jag kan inte åka iväg med hunden osv. De felsöker fortfarande efter en månad så det är lite trist.

Tack för svar! Ja, jag har fått en bil så länge, en mycket finare bil dessutom.. Problemet är ju att bilen kan man inte använda som ”egen”, jag kan inte åka iväg med hunden osv. De felsöker fortfarande efter en månad så det är lite trist.

Reklamerat har du ju. Så jag antar din fråga är mer om du kan häva köpet. Och då som sagt brukar två repförsök anses rimligt. Samtidigt så finns det regleringar om tid och olägenhet.

Så frågan här är väl om att åka utan hunden är en sådan olägenhet. Tycker du det så ta upp det med bilfirman. Inget hindrar dem att se till att du har hyrbil du får ha hund i. (firman som hyr ut kan rekonda och sanera bilen sen på säljföretagets bekostnad)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V