Bil för barnvagn och hundar

vix

Trådstartare
Är det någon som vet hur stort bagage det är på mitsubishi galant jämfört med volvo v70?
Förslag på andra bättre begagnade bilar med bra bagageutrymme till bra pris?

Sv: Bil för barnvagn och hundar

Men vad är bra pris för er då? :D

Det är ju olika beroende på vem du frågar.

Vi har en VW Passat 07:a och den sväljer bra mycket i bagageutrymmet.

Vagn

Hund i mellanstrl ( nu ska vi också sätta in en hundbur )

Packning

Vi är supernöjda med bilvalet och passaten är större än vanliga v70 :)

Hej!

Tror inte Galanten har så mycket större utrymme där bak än V70??

Vi har en Citroën C5 och får plats med vagn, basset och packning hur lätt som helst. Vagnen behöver bara "fällas ner" och sen kan man köra den rakt in så att säga :laugh: Dessutom är den ju höj och sänkbar så även gamla kortbenta hundar kan komma i och ur utan problem :love:

Priset varierar väl, men vi fick ge 45000 för en -03 som gått 11000 mil, helt Ok tycker jag. Sen är det ju gudomligt skön att åka i också!

Är det någon som vet hur stort bagage det är på mitsubishi galant jämfört med volvo v70?
Förslag på andra bättre begagnade bilar med bra bagageutrymme till bra pris?

Kan säga som så att i en mitsubishi galant så får det bara plats en barnvagn i bagaget. Brossan har en sådan bil och som sagt så får dem bara plats med en barnvagn och inget annat. Så dem är inte så stora som man kan tro att dem e. Har tyvärr inget förslag på en bil som rymer mycket i bagaget.

MVH sandra

Hm jag som var så sugen på galanten, har en lancer nu och där ryms barnvagn+ hund kortare sträckor.

Volvo v70 har väl rätt stort bagage?
Tack för svaren dom tas verkligen i beaktande.

Saab 9-5.

Väldigt rymlig, och mkt bil för pengarna.

Vi fick utan problem plats med barnvagn (Brio Duo) och hundbur, + packning i den, och när vi var iväg i somras hade vi med oss syskonvagn, 2 st resesängar, en stooor resväska, extra madrasser till resesängarna m.m. m.m., och vi kunde ändå se ut genom bakrutan :)

Att bilen sedan är tyst och riktigt bekväm är ju bara positivt (betydligt tystare än exempelvis Mitsubishi Galant, Mazda 6, Toyota Avensis)

Jag har en Opel Omega kombi, den är gigantisk i bagaget:eek:!! Kompisarna proppade in sin barnvagn och vi vår labrador+1bag, nemas problemas. Billig att äga, drar ca 0,85/mil. Billiga i inköp.
Den är till salu:angel:

HUR lyckades ni med det? Vart har ni hundburen då? Jag försöker mecka ihop det med barnstolen, vagnen och hundburen + en plats över till min mamma i bilen... Går inte så jättebra och jag har aldrig upplevt min V70 som liten!

HUR lyckades ni med det? Vart har ni hundburen då? Jag försöker mecka ihop det med barnstolen, vagnen och hundburen + en plats över till min mamma i bilen... Går inte så jättebra och jag har aldrig upplevt min V70 som liten!

I bagageutrymmet :p Kanske skulle ha fotat? :D Har blivit ganska bra på att stuva grejer i bilar om jag får säga det själv :angel:

Hundburen (modell mellanstor) på ena sidan, vagnen på andra, och packningen bakom vagnen. Monterade bort ligginsatsen från vagnen och ställde vagnschassit på "högkant" (hmmm, hur ska jag förklara det.... tippade alltså upp chassit på ena sidans hjulpar) och sen fick ligginsatsen stå ovanpå bilens hjulhus, stöttat mot chassit...

Nu har vi ingen hund längre (men finns med på "att införskaffa-listan" ;)), så nu får vi plats med syskonvagn istället. Misstänker att det kan bli lite svårt med att få plats med hundbur tillsammans med syskonvagn, så då får det väl bli sele till hunden och spänna fast den i baksätet istället... (eller så ryker syskonvagnen då)

Vi har två stora hundar och var runt och tittade på hur många olika bilar som helst, vi var inne på att köpa en Audi A6a eller A6 allroad, då jag är litet utav ett Audi-freak, men vi insåg ganska snabbt att vi inte skulle få plats med allt ändå och ha hundarna på ett säkert sätt.

Jag vet att Volvo XC90 har fab bagageutrymme, men efter att ha haft min mammas så vet jag även att det är noll körkänsla i den. Så istället för att köpa en 1-2år beg bil som vi hade tänkt köpa, så blev det en sproilans ny Audi Q7a demobil som min sambo blev fullständigt förälskad i och vi är jättenöjda. Den har ett bagutrymme som slukar allt och även fast den är så stor så ligger den ändå mellan 0.85-1l blandad körning (diesel).

När vi letade stor bil med stort bagageutrymme så var det Citroen C5 som dom flesta rekommenderade. I den bagagen kan man få in en lastpall så den är rejält bred! Sen slutade det hela med att vi köpte en V70 men vi har inte hund så det går bra ändå!

Tycker vi har riktigt bra med plats i våran BMW 528. Inga hjulhus heller som skjäl plats. Sen är det en otrolig skillnad om man har vagnen ståendes på hjulen eller tippar upp den på högkant!

Vi har en skoda octavia som vi är supernöjda med, en 00:a. Den dricker 0,7 blandad körning och är billig i försäkring.
Min sambos systers familj lånade den en helg och de har tre små barn varav en behöver barnvagn och en annan sulky. De hade haft gott om plats med både barnvagnar, packning och hund.

Vi har en v70, vi får in vagnen (emmaljungas stora edge duo kombi) på längden (som jag har fattat är svårt i en del bilar men de borde så klart bero på vagnens storlek :)) + en hundbur! Skulle gå att få otroligt mycket bättre "ordning" för hund + vagn om man köpte till ett galler som man delar av bagaget med (våran hundbur har inte "perfekt passform för kanterna" så mycket utrymme går förlorat där)...
Våran bil är dessutom tillsalu nu...

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
921
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 851
Senast: fixi
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar