Bikini för barn??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bikini för barn??

Hehe vad matar du med :P ?

Eskil har storlek "2 år" på sin hela dress på bilden och den är nästan för liten nu när han har 86. Han kan däremot lätt ha brorsans tröja i stl "4 år" som klänning :) Vidar är 5 år 116 cm och kan ha 4-årströjan (tajt) och 8-årströjan (stor men funkar) som han har på bilden.

Tvådelade är bättre enligt min erfarenhet, passar längre tid och har långa ärmar :idea:
 
Sv: Bikini för barn??

Min dotter som snart är 8 år har trekantsbikini o två delat! Hon tycker att det är fint o så är det inte skönt med blött tyg på magen, hon torkar snabbare o jag antar att risken för blåskatar minskar med det.

Tycker det är de vuxnas åsikter om att det är nåt "sexigt" med bikini!
Dessutom tror jag att våra barn är nog mer medvetna än vad många tror, de behöver inte va könsmogna för att känna att man inte vill vissa sig naken för okända.
O jag skulle aldrig låta min dotter bada naken på offentlig plats oavsett ålder då det faktiskt finns pedofiler o de ska f**n inte få se mitt barns rumpa!!!
 
Sv: Bikini för barn??

När jag var liten hade jag bara bikinitrosor när jag var vid havet. Tror det tog ganska många år innan jag ens fick en "riktig" bikini...eller kanske mer en rejäl top som vi kallade det.
Jag var nog uppåt 10-11 år och hade fortfarande bara bikinitrosorna.
 
Sv: Bikini för barn??

Hehe vad matar du med :P ?

Eskil har storlek "2 år" på sin hela dress på bilden och den är nästan för liten nu när han har 86. Han kan däremot lätt ha brorsans tröja i stl "4 år" som klänning :) Vidar är 5 år 116 cm och kan ha 4-årströjan (tajt) och 8-årströjan (stor men funkar) som han har på bilden.

Tvådelade är bättre enligt min erfarenhet, passar längre tid och har långa ärmar :idea:

Bröstmjölk!:idea: Han ju liksom en stor typ... :angel: Jag har ett tvådelat sett åt honom men tröjan börjar bli väldigt svår att få på... Den är långärmad och ganska så liten... Byxorna däremot lyckades till och med Elin få på sig... Men hon är en smalis å andra sidan och har 98/104 i trosor men 110 i byxor för de ska räcka till på längden...
Jag ska kolla beg marknaden lite, annars får jag köpa nytt... Jag tänkte ialla fall få på Elin keps och tröja när vi åker på semester... Freddan vill jag gärna ha heltäckt, egentligen Elin oxå, men hon har mer egna åsikter... :angel:
 
Sv: Bikini för barn??

Min dotter som snart är 8 år har trekantsbikini o två delat! Hon tycker att det är fint o så är det inte skönt med blött tyg på magen, hon torkar snabbare o jag antar att risken för blåskatar minskar med det.

Tycker det är de vuxnas åsikter om att det är nåt "sexigt" med bikini!
Dessutom tror jag att våra barn är nog mer medvetna än vad många tror, de behöver inte va könsmogna för att känna att man inte vill vissa sig naken för okända.
O jag skulle aldrig låta min dotter bada naken på offentlig plats oavsett ålder då det faktiskt finns pedofiler o de ska f**n inte få se mitt barns rumpa!!!

Fast det där går inte ihop för mej. Du vill inte att hon ska bada naken men det är ok med bikini som vuxna (pedofiler) anser är sexigt? :eek:

Ang snabb tork så köp en baddräkt med bra tyg så torkar det snabbt. :idea:
 
Sv: Bikini för barn??

Fast det där går inte ihop för mej. Du vill inte att hon ska bada naken men det är ok med bikini som vuxna (pedofiler) anser är sexigt? :eek:
Samma tanke hade jag. Baddräkter torkar fort i solen. Helst bör de förstås ha en t-shirt på för solskyddets skull.
 
Sv: Bikini för barn??

Fast det är väl klart som fanken att jag aldrig skulle ge en pedofil chansen att se min dotters bara rumpa!

Men att sätta på henne en bikini gör henne knappast sexig i normala vuxnas ögon.
En pedofil tycker nog det om barn oavsätt klädsel..... dom är ju liksom sjuka.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: Fille
·
Y
Träning Min dotter ska börja rida till sommaren är det tänkt, har inte fått någon plats än på ridskolan det är väldigt lång kö speciellt till...
2
Svar
20
· Visningar
2 799
Senast: Yrja
·
F
Hästmänniskan Suck.. jag hyr box i ett litet kollektivstall och har så gjort i tre år, det har funkat hur bra som helst trots att både hästar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 478
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp