Bikini för barn??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bikini för barn??

*knapplån*
Min dotter har bikini och hon älskar den, "samma som mamma" säger hon glatt om den.
Förstår inet vad som är fel i det?

Bikini och stringtrosor har det gemensamt att båda används av vuxna kvinnor som vill se sexiga/snygga ut.
Tänkte om ditt resonemang gällde alla plagg.
Att din dotter får ha allt som du har för att hon känner sig fin i det.
 
Sv: Bikini för barn??

Bikini är ett plagg man har när man badar, stringtrosa har man under byxor, det är inte samma sak.
Fast det finns ju stringbikini...:idea: dock inget som jag vill visa mig i av hänsyn till min omgivning :D
Eftersom jag använder stringtrosor så är det väl högst troligt att min dotter kommer att vilja ha det oxå så småningom.
Just nu är hon alldelles överfötjust i sina trosor så länge de är rosa, lila eller/och har glitter på sig ;)

Det finns så himla många saker som vi ska lära våra barn, att bråka med dem om nått så fånigt som vilket badplagg man ska ha för att inte verka sexig kännns.....väldigt meningslöst.

Finns viktigare saker att lägga sin energi på
 
Sv: Bikini för barn??

Precis. Alltså så köper man helt sonika en vettig baddräkt åt barnet. De behöver inte alltid vara med och välja alla kläder.
 
Sv: Bikini för barn??

*knapplån*
Min dotter har bikini och hon älskar den, "samma som mamma" säger hon glatt om den.
Förstår inet vad som är fel i det?

Kunde inte sagt det bättre själv! De flesta mindre barn vill ju se ut som sina föräldrar, eller äldre syskon. det är väl inget att jaga upp sig för.

Och varför är det ok att bada i endast badbyxor, utan överdel alls, än att använda en trekantsbikini?

Min 8 åring har trekants bikini, och hon trivs jättebra med den.

Det finns väl viktigare saker att strida med barnen om?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bikini för barn??

Förresten vet jag inte om det är särskilt sexigt med bikini med barbie eller my little pony på.........
 
Sv: Bikini för barn??

Men jag gillar inte att barnet har ett blött plagg som täcker halva kroppen, det är det dumma med baddräkt. Bikini torkar på ett litet kick, mkt praktiskt.
 
Sv: Bikini för barn??

Om jag hade en dotter skulle jag låta henne bada i badbyxor tills hon protesterade eller fick bröst.
Då slipper man ha ett totalt onödigt plagg på sig.
Vad ska bikinin dölja?
 
Sv: Bikini för barn??

Dölja? Inget på en unge förhoppningsvis. På mig fungerar den som en uppsamlare :-)
Men å andra sidan så finns det massor av plagg som fyller noll funktion förutom att det får bäraren att känna sig fin.
 
Sv: Bikini för barn??

Kunde inte sagt det bättre själv! De flesta mindre barn vill ju se ut som sina föräldrar, eller äldre syskon. det är väl inget att jaga upp sig för.
Mamma är vuxen, barnet är just ett barn. Vuxna gör vissa saker som barn inte ska/behöver göra.
 
Sv: Bikini för barn??

Just det!
Smink är en sådan sak. Mamma har det (eller vissa mammor, jag sminkar mig kanske 1 gång/månad), man kan känna sig extra fin i det, men ska BARN sminka sig för det? Nä, det tycker inte jag iallafall....


Dessutom är bikini till för att dölja bröst, som barn inte har. Min dotter får bada i badbyxa tills hon får bröst, eller tills hon protesterar och då blir det baddräkt.
 
Sv: Bikini för barn??

Småflickor ska ha baddräkt.
Linne (ev ngt kortare) + trosa skulle väl vara ok, om jag hade en dotter. Men en trekantsbikini? Nope!
Som ni skrev; den halkar bara omkring på kroppen. Det finns ingen anledning att ett litet barn som leker, ska ha kläder som de måste tänka på, "kontrollera" och rätta till. Det finns fina, praktiska kläder som passar bättre då.
 
Sv: Bikini för barn??

Just det!
Smink är en sådan sak. Mamma har det (eller vissa mammor, jag sminkar mig kanske 1 gång/månad), man kan känna sig extra fin i det, men ska BARN sminka sig för det? Nä, det tycker inte jag iallafall....
Det är precis så jag menar!
 
Sv: Bikini för barn??

Min dotter har bikini där överdelen ser ut som en sporttop, ungefär (som en "stor" sport-bh eller ett kort linne). Hon älskar den, och den sitter fint på plats när hon simmar, hoppar och leker..... Har faktiskt aldrig tänkt tanken att jag inte skulle låta henne ha bikini. Själv har jag också bikini, och jag har det inte, som någon skrev, för att se sexig ut, utan för att jag tycker bikini är skönare än baddräkt (gillar inte känslan av blött tyg på magen)!
 
Sv: Bikini för barn??

Småflickor ska ha baddräkt.
Linne (ev ngt kortare) + trosa skulle väl vara ok, om jag hade en dotter. Men en trekantsbikini? Nope!
Som ni skrev; den halkar bara omkring på kroppen. Det finns ingen anledning att ett litet barn som leker, ska ha kläder som de måste tänka på, "kontrollera" och rätta till. Det finns fina, praktiska kläder som passar bättre då.

Fast grejjen är väl det med barn som inte "behöver" bikini att de struntar totalt i hur den sitter!!! De vill ha det för att mamma har det och för att de känner sig fina i det.
Vet att jag hade två bikinisar, trekantsmodell, en blå och en röd med fiskar på, jag älskade dem. Jag hade dem knappast för att dölja mig då jag lika gärna badade naken när kläderna var blöta :D . Var runt 4-5 då....

Vad skickar vi ut för signaler till vara små tjejer då om vi tvingar på dem baddräkter? Att de måste dölja sig?

Det där är jättesvårt...
Lilla dottern kommer att få ärva brorsans badbyxor, den dagen hon ber om något annat, för att dölja bröst tex så kommer hon och få det, även om det är bikini. Och då hellst "sport"modellen då den ju gör sig bättre om hon faktiskt vill dölja något.
Faktiskt har jag inte tänkt på det där med att en baddräkt faktiskt kyler ner dem mer än vad badbyxor gör... :)
Men jag är samtidigt hemskt kluven då jag inte vill att dottern skulle ha tex BH innan hon behöver det. Tycker nästan att BH:arna som finns för barn är värre, har sett några med spets tom och det tycker jag är "sexighetsvarning" på nått sätt... fast å andra sidan, hur sexiga kan barn bli... :crazy:

Fast det där med sexiga kläder, om det är så att barnen tar efter sina föräldrar på den fronten *fnissar* behöver jag inte vara det minsta orolig :rofl: .
 
Sv: Bikini för barn??

*kl*

Varför ser inte alla barn ut så här på stranden :confused: :

evstrand.jpg


Hur bra som helst :idea:
 
Sv: Bikini för barn??

Såna ska jag skaffa till mina pojkar till nästa sommar.
Särskilt till killen som kommer vara 15-18 månader under sommaren.
Det kommer inte gå att ha honom i skuggan.
 
Sv: Bikini för barn??

soldräkterna är ju helt toppen, håller med, men samtidigt är de ju som sagt blöta mycket längre än vad de är om de bara har badbyxor eller är nakna. Men på en strand där man inte kan lägga filten i skugga så är det ju nästan ett måste med en soldräkt om man ska vara ute en hel dag!!!
Men på våra små sjöstränder finns det alltid gott om skugga så vi har inte känt nått stort behov av en sådan.
 
Sv: Bikini för barn??

Kanske inte så bra i simhall? Jag antar att de GÅR bra att ha i simhall men det skulle nog kännas lite konstigt att sätta på mitt barn solskyddskläder med badfunktion i en simhall. Eller är det badkläder med solskyddsfunktion:confused:
Hellre baddräkt då.
 
Sv: Bikini för barn??

Det är badkläder med solskyddsfunktion, torkar dessutom snabbare än vanliga badkläder! Jag ska ta och börja leta nu på efter säsong till mina ungar, för jag tror att det jag har till Freddan är för litet... Byxorna fungera men tröjan..., fast kepsen är kanon! Jag ska ialla fall försöka få tag på en keps till Elin, och helst en tröja oxå... Till Freddan vill jag ha hela "kittet"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: Fille
·
Y
Träning Min dotter ska börja rida till sommaren är det tänkt, har inte fått någon plats än på ridskolan det är väldigt lång kö speciellt till...
2
Svar
20
· Visningar
2 799
Senast: Yrja
·
F
Hästmänniskan Suck.. jag hyr box i ett litet kollektivstall och har så gjort i tre år, det har funkat hur bra som helst trots att både hästar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 478
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp