Bikini för barn??

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

lilla hoven

Dottern växer så det knakar, nya badkläder måste inhandlas. Satt och tittade i en postorderkatalog tillsammans med min dotter(7år)
Det blir antingen en baddräkt eller en typ "bikini" av modell badlinne+ trosa.
Hon pekade själv på en bikini av trekantsmodell, jag anser att detta INTE är en modell för små barn utan för vuxna.
Är jag helt ute och cyklar??:confused:
 
Sv: Bikini för barn??

Baddräkt är det som gäller för småflickor!
Åtminstone om mimmipigg får bestämma, bikini/tvådelat halkar bara omkring på platta flickkroppar och kan bli mycket pinsamt om andra börjar retas. Dessutom blir de hämmade av att hela tiden måste hålla reda på om överdelen glidit iväg så de kan inte delta på badet med liv och lust.
 
Sv: Bikini för barn??

Du är INTE ute och cyklar!
Skulle aldrig köpa en liten bikini om jag hade en dotter.
Bikini har man på bröst, och så små tjejer brukar inte ha bröst.
Baddräkt eller byxor och ett badlinne tycker jag passar sig bättre.
 
Sv: Bikini för barn??

Min dotter hade sin första bikini i somras, och hon är elva. Definitivt ingen trekantsmodell utan snarast en baddräkt där det saknades 15 cm på mitten.
 
Sv: Bikini för barn??

Baddräkt! Håller med mimmipigg och Mustasukka.
 
Sv: Bikini för barn??

om jag hade barn skulle jag aldrig köpa en trekantsbikini till en flicka i den åldern. :eek: Det finns ju bikini av sporttop modell, jag gillade dom när jag var liten iaf :)
 
Sv: Bikini för barn??

Blir lite nyfiken...

...kan inte små flickor (med flera år kvar till puberteten) ha enbart badbyxor i någon praktisk modell (INTE typ stringbikini"byxor"!) och bar överkropp? (Jag bortser nu från det solskydd ett linne ger.)

Från vilken ålder bör/vill/förväntas flickor skyla brösten (som de inte har)?
 
Sv: Bikini för barn??

Det undrar jag oxå... Än så länge får jag tag på badbyxor åt Elin som det inte står Boy i, även om hon har haft sådan oxå. Men i de storlekar hon nu drar så är det antingen baddräkt eller "bikini" fast än då länge med rätt rejäl över del...
Men var för ska de ha en massa extra kallt och blött tyg när de inte behöver?
 
Sv: Bikini för barn??

Förstår inte varför det överhuvudtaget tillverkas & säljs bikinis i BH modell till barn?! Barn ska vara barn, inte se ut som små vuxna.

Men det måste ju trots allt finnas de som köper just den modellen, kundkrets+efterfrågan= produkt

:confused: :confused: :confused:
 
Sv: Bikini för barn??

Framför allt så är ju bikinin ett extremt opraktiskt plagg för lek i vatten.

Hade jag en flicka så skulle vi gå till en affär som säljer riktiga simkläder, och köpa en riktig simdräkt med brottarrygg. I en sån kan man göra ALLT. Dessutom ser de tuffa ut.
 
Sv: Bikini för barn??

Jag tycker att så små barn borde kunna ha enbart badbyxor.
Men det är nog svårt att ändra på det själv.
Tror inte många flickor i den åldern vill ha det.
Min lillasyster hade glömt sin bikiniöverdel hemma en gång när vi var iväg till ett badhus.
Hon var då 8 år.
Hon tyckte att det var jättejobbigt att bada i bara badbyxor, men gjorde det ändå efter övertalning av mig.
Hon trodde alla skulle skratta åt henne.
Men jag sa att jag skulle säga åt dem i så fall.
 
Sv: Bikini för barn??

Förstår inte varför det överhuvudtaget tillverkas & säljs bikinis i BH modell till barn?! Barn ska vara barn, inte se ut som små vuxna.

Men det måste ju trots allt finnas de som köper just den modellen, kundkrets+efterfrågan= produkt

:confused: :confused: :confused:

Snare brist på alternativ... Jag har funderat på att köpa och "tappa" bort överdelen om jag hittar någon med bra under del, men det syns ju inte i någon "rapport", jo möjligtvis om jag lämnar den i affären, det ska jag nog fundera på...
 
Sv: Bikini för barn??

*knapplån*
Min dotter har bikini och hon älskar den, "samma som mamma" säger hon glatt om den.
Förstår inet vad som är fel i det?
 
Sv: Bikini för barn??

Ett slags sexualisering av flickebarnkroppen, tycker jag. (Oavsett vad den lilla flickan själv tycker.)

Förutom då att trekantsbikini o dyl verkar väldigt opraktiskt att leka i.
 
Sv: Bikini för barn??

Fast det är ju bara vi vuxna som ser det så, barnen ser det inte så, de tycker bara att de är fina.
 
Sv: Bikini för barn??

Förstår hur du tännker men för mig är lekfaktorn viktig - jag som for omkring på alla trmapoliner som jag kunde hitta som liten hade hatat bikini.
Dyker man så åker trosorna ner - hoppar man så åker toppen upp.

Nä baddräkt ska det vara om dom nu inte tycker det är ok med shorts....
 
Sv: Bikini för barn??

Jag tycker inte att småflickor ska uppmuntras eller ens tillåtas (i stort sett) att vid så aktiva tillfällen som bad ha badkläder som kräver att de tänker på dem. Inte ens om de känner sig finare, då. Det handlar om vad man vill lära dem och vad man vill förmedla till dem.

Jag hade hellre själv avstått bikini och valt en sportsimdräkt, vilket hade gjort mig till en förebild jg hade kunnat stå för att vara.
 
Sv: Bikini för barn??

Vaddå tänka på dem när de badar?
Inte sjutton har ungar tid att tänka på vad de har på sig under tiden de badar? Inte min i varje fall.
att h abikini behöver inte betyda att den inte sitter på plats, DÄR har däremot föräldern ett ansvar, att se till att köpa kläder som passar. Ramlar de ner/upp passar de inte.
För övrigt så skaffade jag badkläder till barnen enbart för att de ville ha det. För mig hade de gärna fått bada nakna ett tag till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 608
Senast: Fille
·
Y
Träning Min dotter ska börja rida till sommaren är det tänkt, har inte fått någon plats än på ridskolan det är väldigt lång kö speciellt till...
2
Svar
20
· Visningar
2 799
Senast: Yrja
·
F
Hästmänniskan Suck.. jag hyr box i ett litet kollektivstall och har så gjort i tre år, det har funkat hur bra som helst trots att både hästar och...
2
Svar
22
· Visningar
3 478
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp