C

Cappe

var kan man hitta en lista på vilka hingstar som är anslutna (utländska).
läste på sqha´s sida att om man har en unghäst så kanske pappan är ansluten o då kan man tävla i derbyt..

Sv: Bif

Det info som finns hittar du på www.absolutewestern.com där står dock inte vilka hingstar som är nominerade....

Men på anmälningsblanketten till september rundown står följande hingstar med;
Hästar födda 2001;
Lena Cielo
Victim Rocket
Little Jackie Favor
Ima Prime Time
CC Top Whiz
QTS High Prioroty

Hästar födda 2002;
Lena Cielo
Bad Like I Wanna Be
QTS High Prioroty
RTR Winnin Chex
Ima Prime Time

Ska du dit och tävla?
Själv ska jag rida på söndagen i SRHA och AQHA klasser.

Hej, jo jag ska tävla. Men är det bara avkommor till svenska hingstar som får tävla i derbyt? Tänkte om utlänska hingstar också kan vara nominerade på nåt sätt...=/

Ok. Jag hittar ingen western riding klass.. gör du?
eller de kanske kommer på sqha´s propp...

Nej, jag hittar heller ingen western riding.
Vilka klasser har du tänkt att rida?
Själv ska jag rida AQHA junior trail och reining.

Jag rider isf. open och junior Hus,wp,wh,re,wr. Hoppas bara jag får med båda hästarna.. =) Skulle ha åkt till Norge tävlingen men jag ligger lite efter så jag tar denna och harvest istället.. Har du/ska du tävla nån annan tävling i år? (aqha)

Jovisst, var med på Low Budget i Enköping. Ska till nationals 5-7 augusti och sedan blir det nog harvest oxå.

Det blir många resor till Grevagården!

Bor du på ryttar hotellet el. campar..? Har du vart på greva sen dom byggde om?? spännade.. ska de bli..=))

Cappe och alla andra som undrar :p

Derbyt på SR i september är öppet för alla som har en häst som är mellan 4-6 år gammal. :banana:
Ingen hingstnominering eller anslutning på något vis. :banana:
Dessutom kan man tävla hästarna antingen på stång eller tränsbett allt efter tycke och smak. :banana:

skicka gära ett pm om du/ni har fler frågor :d

Monke :)

Det finns lite olika varianter här.
SQHF är en tävling arrangerat av Avenska Quarter häst föreningen öppen för avkommor till anslutna hingstar, vilka hittar ni på quarterhäst föreningens sida.
SQHF anordnar även i år ett derby och det finns beskrivet på samma sida. :idea:

B.I.F är ett annat Futurity anordnat av privatpersoner och går av stapeln i under September Rundown.
Det är öppet för 4 och 5 åriga avkommor av alla raser till anslutna hingstar. info hittar du just på den sida du hänvisat till.
Man gör en pleasure klass och en reiningklass båda i två heat eller go som man säger. :idea:

SRHA/NRHA Derby är ytterligare en variant:
Öppet för hästar 4-6 år gamla av alla raser man tävlar bara i reining och det krävs ingen anslutning av hingster eller annat, alla är välkommna bara hästen har rätt ålder. :idea:

Alltså... derbyt.. alla raser som typ qh, ph,aph... eller ALLA raser...?
De var roligt att de var öppet för alla i vilket fall. =) Kommer man köra detta nån mer gång? Men man måste väl va medlem o ha licenser i srha och nrha.. gissar jag..?

ALLA Raser precis som ALLA SRHA och NRHA tävlingar!
Fjordingar, travare, shettisar osv :idea:

Ja, man måste vara medlem i NRHA för att pengarna tillgodoräknas hästen och ryttaren där, allt för att pengarna man vinner skall komma till minst dubbel nytta (handla för och som merit):d

Men vill man rida reining så är väl NRHA givet ändå, eller? :angel:

Tävlar du i icke godkända tävlingar eller i organisationer där man inte har det systemet så kan du aldrig använda pengarna/placeringen för att höja vare sig ryttaren eller hästens marknadsvärde.

Detta kommer att vara ett årligt återkommande Derby, ja :d

Okej, men vad ska man starta i...=/ vad avgör om man ska starta i non pro eller open.. mm.. är de reglerna som vanligt? att man måste starta open om man har "hästtränar firma"

Har du hästtränar firma kan du aldrig starta Non Pro eller Amateur , men det kan du om du "bara" är domare.:idea:

Då är det Open klasserna som gäller, där har man istället skapat en indelning i nivåer där Limited Open är den lägsta,(för den som tjänat minst pengar)
Intermediate Open som är nästa (mellan nivå) och Open klassen den översta där du kan ha vunnit obegränsat med pengar.

Sen gäller samma på Non Pro sidan.
Du åker ur en nivå om du har vunnit över en viss summa pengar. :idea:
Det finns sedan även Snafflebit Hackamore klasser för den yngre hästen på Open sidan.
På Non Pro sidan hittar du ex Rookie klassen som har en begränsning på 200 dollar innan man åker ur.

Tyvärr har man för att kunna få plats på en helg fått ta bort en del klasser, och då WR trots att den funnits med på varenda Quarter/Paint show inte rederat mer än max tre deltagare och har därför fått stryka på foten för andra klasser. :cry:

Så svaret är nej, den finns inte med.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 923
Senast: Joro253
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 864
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar