Bibliska amerikaner, hallellulja....

Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Jag blev riktigt illa berörd när mamman tog ett spö och stängde dörren om sig ochs onen, i nästa sekund hörs barngråt.

Då bytte jag kanal, fy fan!
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

*kl*

Det jag absolut inte kan förstå är varför man drar in Bibeln, världens mest överskattade bok, i syfte att förklara vad som är moraliskt rätt och riktigt. Varken gamla eller nya testamentet är någon riktlinje som är förenlig med den medfödda mänskliga moraluppfattningen.

Stenar de sina grannar för att de tagit upp potatis på sabbaten också?
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Du VET väl att barnaga är förbjudet i Sverige. Jag blir lite orolig för dina eventuella barns räkning.
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Jag blir lite orolig för dina eventuella barns räkning.

Känner samma sak,å andra sidan kanske det inte finns några barn ännu. Det är lätt att tycka en sak och klaga på andras uppfostran innan man fått barn,när man sedan står där med en liten trotsig är det inte lika enkelt.
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Känner samma sak,å andra sidan kanske det inte finns några barn ännu. Det är lätt att tycka en sak och klaga på andras uppfostran innan man fått barn,när man sedan står där med en liten trotsig är det inte lika enkelt.

Jag har en häst, som kan vara trotsig. Jag slår inte honom.
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Du VET väl att barnaga är förbjudet i Sverige. Jag blir lite orolig för dina eventuella barns räkning.

Men för i helskotta läs

Jag är EMOT barnaga. Skulle aldrig i livet slå (=daska/spöa/slappa osv) till ett barn!!!

Nej jag har inga barn, hoppas kunna få i framtiden dock :)

Ursäkta det korthuggna, dåligt formulerade inlägget, blir lite frustrerad när folk tolkar in saker i mina inlägg som jag inte alls skriver eller tycker. Lämnar nu tråden helt.
 
Senast ändrad:
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Men för i helskotta läs

Jag är EMOT barnaga. Skulle aldrig i livet slå (=daska/spöa/slappa osv) till ett barn!!!

Nej jag har inga barn, hoppas kunna få i framtiden dock :)

Ursäkta det korthuggna, dåligt formulerade inlägget, blir lite frustrerad när folk tolkar in saker i mina inlägg som jag inte alls skriver eller tycker.

Du, att du skrev att de inte var fel ute sade rätt mycket. Hur du sedan försöker tillrättalägga det kanske inte alla köper?
 
Sv: Bibliska amerikaner, hallellulja....

Sitter och tittar på en dokumäntär om folk i USA som uppfostrar sina barn "bibliskt"...
Usa måste väl vara dubbelmoralernas land, det ska alltid vara en ytterlighet:eek:

Dom slår sina barn med specialtillverkade "träpåkar" i guds namn!!
Barnen får inte gå i skolan för då kommer de exponeras för "ondska"!!
Alla barn föds onda och det är förälderns jobb att ta det ur barnet, på olika charmiga sätt (ironi)!

Detta är bar några av deras åsikter...
Stackars barn.:cry:

Någon mer som ser/sett dokumäntären?


Sånt får mig att må illa å det är knappt jag kan se barnen utan att känna en vilja hämta hem dem hit å låta dem växa upp i kärleksfull atmosfär utan aga. :eek:Sonen som ljög om sitt ostädade rum å först fick aga å sen skulle han be om ursäkt:eek:
Skulle jag ha varit barn i det huset hade jag blivit misshandlad till döds. Aldrigatt jag hade bett om ursäkt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp